Farmor er pædagog i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

SussieThyssen

Nimbus1984 skriver:

Vi står i den situation at den vuggestue/børnehave vi gerne vil have vores barn i, er også farmors arbejdsplads.

Umiddelbart ser jeg det ikke som et stort problem. Hun er professionel. Vil dog gerne høre jeres mening. Både fra den ene anden og tredje side. synes det kunne være interessant.

Hvorfor ikke..det er da ikke anderledes end at være lærer på den samme skole som ens børn eller børnebørn går på. 

I vores familie har vi som regel været knyttet til den samme skole både store og små..og det har aldrig været noget problem..tvært imod har det altid været enormt hyggeligt, fordi man har haft så meget fælles at deles om.
Vi har så vidt muligt prøvet at undgå at få vores egne børn, men det er nu ikke altid lykkedes, og så er det også gået fint nok.

Så nej...jeg kan overhovedet ikke se noget problem i det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

-Sigrid-

Caroline86 skriver:

ikke hos os det er derfor jeg undrede mig! Men det er måske særligt i vores kommune eller inst. (integreret)

Ja okay, jeg er ikke så inde i systemet endnu, jeg ved bare hvordan det er i Varde kommune

Anmeld

23. september 2011

Maja88

altså jeg fik et barn i BH hvis mormor arbejde der også...

h*n kunne slet ikke falde til.. var så ked af at være hjemme fra mor og far, så søgte hele tiden mormor.. alt drejede sig om mormor og var mormor der så en dag ikke græd h*n hekt vildt.

det tog dette barn knapt 6 måneder at falde til.

Anmeld

23. september 2011

aarhusmor

I min søns børnehave er der en pædagog der har sin datter der. Min søn siger at det ikke er et problem, han siger at når hun græder trøster de andre pædagoger også pigen.

Jeg opfatter det ikke som et problem og ser ikke nogen særbehandling af pigen. Men jeg tænker at hun opfører sig lidt dårligere end de andre børn og at det måske er derfor og så tænker jeg at hun måske bliver lidt ked af at hun bare er en af børnene, og ikke har en særstatus

Anmeld

23. september 2011

Mumto3

vores søn gik i en børnehave hvor 'mor' til et andet barn arbejde. Vores dreng spurgte mange gange om  jeg ikke også gerne ville arbejde dernede for han ville så gerne have mig der hele dagen. Ellers tror jeg det eneste problem var lederen, som nogengange synes at 'barnet' græd for meget og søgte sin mor for meget. Men det er da klart at når ens mor er der og man er ked af det, så går man ikke hen til en anden pædagog!

Netop fordi det er farmor tror jeg faktisk det er nemmere end hvis det var 'mor' man skulle dele med alle de andre børn.

Anmeld

23. september 2011

Benjamins'mor

I 0. klasse gik jeg i klasse med en hvis mor var vores klasselære. Der var aldrig noget. Han kaldte hende self. mor, men ellers blev han behandlet ligesom alle andre elever.

Anmeld

23. september 2011

Ciss

Jeg tror ikke, det er noget problem. Der er en søn på min drengs vuggestueafdeling som er barnebarn af en af de ansatte på stuen. Der gik faktisk lang tid før jeg opdagede, at de var i familie.

Der er også en af de ansatte som har sin datter i børnehaven. (det er en integreret inst) - men han arbejder på en anden stue, så han afleverer hende i garderoben lige som alle de andre forældrer. Men de ses selvfølgelig ofte, når børnene leger ude.  Jeg har aldrig hørt nogen klager over det eller observeret noget, jeg reagerede negativt på.

Anmeld

23. september 2011

LouiseRH

Jeg ville ikke have mit barn i samme bh som familie, om det så er tante  eller farmor.

Jeg tror bare at barnet ville gå mere til familien end de andre pædagoger. F.eks. hvis han/hun er ked af det eller bare i det hele taget utilfreds, vil den i højere grad søge melidenhed hos familien og det er jo ikke det der er meningen.

Desuden gider jeg da ikke have at familien skal vide alt hvad der foregår i barnets liv?

Anmeld

23. september 2011

Clisolka

Nimbus1984 skriver:

Vi står i den situation at den vuggestue/børnehave vi gerne vil have vores barn i, er også farmors arbejdsplads.

Umiddelbart ser jeg det ikke som et stort problem. Hun er professionel. Vil dog gerne høre jeres mening. Både fra den ene anden og tredje side. synes det kunne være interessant.

Min svigermor var i praktik i Isabellas vuggestue lige før hun blev født, og det havde jeg det ret dårligt med. Jeg krydsede fingre for at hun nåede at stoppe - og det gjorde hun 

Jeg vil ikke personligt have at farmor passer hende i vuggestuen. Jeg tror, at hun nok ville have gjort forskel på børnene - og så var hun ekstrem nærgående lige på det tidspunkt jeg havde født 

Anmeld

25. september 2011

Nimbus1984

Tusind tak for alle jeres svar. Manglede jo lidt nogle erfaringer så man kan se problemstillingerne. Nu kan vi vende den indimellem det næste halve år til vi skal skrives op til en plads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.