En sikker vinder?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2011

Dinna88

Zeus skriver:

Haha, jeg læste det som lisedeller, ikke linsedeller.. Og nu er det jeg mangler en grinende smiley

Min kæreste kan vist ikke så godt med linser, det sagde han i hvert fald i sidste uge

haha, du skal ikek føle dig dum - jeg HAVDE skrevet lise, men rettede det, haha!!

Uha, linserne smager ikke som linser i dellerne! De bliver kogt totalt ud Ellers er der jo flere forskellige deller: rødbede, kartoffel, ris, grøntsags, bønnedeller.. Der er mange slags!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

Zeus

Dinna88 skriver:

haha, du skal ikek føle dig dum - jeg HAVDE skrevet lise, men rettede det, haha!!

Uha, linserne smager ikke som linser i dellerne! De bliver kogt totalt ud Ellers er der jo flere forskellige deller: rødbede, kartoffel, ris, grøntsags, bønnedeller.. Der er mange slags!

Kan jeg få dig til at smide en opskrift på linsedellerne? Så kan jeg jo lige prøve at lave dem på fredag

Anmeld

22. september 2011

Dinna88

Zeus skriver:

Kan jeg få dig til at smide en opskrift på linsedellerne? Så kan jeg jo lige prøve at lave dem på fredag

Du kan faktisk bare lave dem som du føler for det! Omkring 2 dl linser koges med ekstra meget vand, så de kan koges HELT ud (smat!) og så kan man evt lige presse det resterende vand fra i en si. Så blander du bare æg, mælk, mel og havregryn i til det faktisk er en del (Ikke for tør!) og så fyrer du bare op for evt. revede gulerødder, løg, salt og peber. Jeg fandt ud af at barbeque krydderi deri smager super lækkert! Eller noget all round. Vil man holde det lidt henne i det grønne kan du også putte persille/purløg i

Anmeld

22. september 2011

Zeus

Dinna88 skriver:

Du kan faktisk bare lave dem som du føler for det! Omkring 2 dl linser koges med ekstra meget vand, så de kan koges HELT ud (smat!) og så kan man evt lige presse det resterende vand fra i en si. Så blander du bare æg, mælk, mel og havregryn i til det faktisk er en del (Ikke for tør!) og så fyrer du bare op for evt. revede gulerødder, løg, salt og peber. Jeg fandt ud af at barbeque krydderi deri smager super lækkert! Eller noget all round. Vil man holde det lidt henne i det grønne kan du også putte persille/purløg i

Tusind tak, det vil jeg da lige forsøge mig med så

Anmeld

22. september 2011

Maja_4000

Zeus skriver:

Kan du ikke lige komme med en update på hvad manden siger til det ? Min ville da synes jeg var idiot , hvis ikke jeg kom kød i dellerne ! :b

Anmeld

22. september 2011

Dinna88

Maja_4000 skriver:

Kan du ikke lige komme med en update på hvad manden siger til det ? Min ville da synes jeg var idiot , hvis ikke jeg kom kød i dellerne ! :b

Jeg kan sige sig, at jeg endnu ikke har mødt en kødelsker, der ikke elsker disse! Min bror HADER at det er mig der bestemmer maden herhjemme (fordi jeg eller min mor laver maden, og min mor elsker vegansk mad) men disse deller er han vild med  Min kæreste spiste FIRE af dem sidst vi spiste dem

Anmeld

22. september 2011

Dinna88

Zeus skriver:

Det var da så lidt! Husk at opdatere

Anmeld

22. september 2011

Maja_4000

Dinna88 skriver:

Jeg kan sige sig, at jeg endnu ikke har mødt en kødelsker, der ikke elsker disse! Min bror HADER at det er mig der bestemmer maden herhjemme (fordi jeg eller min mor laver maden, og min mor elsker vegansk mad) men disse deller er han vild med  Min kæreste spiste FIRE af dem sidst vi spiste dem

Haha Jamen vi har snakket om at have en kødfri dag om ugen .. Men tror han tænker at vi så skal have supper eller sådan noget :b 

Tror jeg må prøve at lave dem en dag xD Er der forskel på linser ? Tror kun jeg har prøvet røde :b

Anmeld

22. september 2011

marloutti

Zeus skriver:

Vi skal have mine svigerforældre til middag på lørdag, i anledningen af min kærestes 40 års fødselsdag, og som tak for pasning da vi flyttede..

Men hvad pokker skal jeg lave

På den ene side, vil jeg gerne vise mine fantastiske evner som kok Men det skal jo også være nemt, så jeg ikke kludrer i det

Tænkte på en steg af en slags, eller nogen steaks, eller.... Altså noget fint, med noget nemt tilbehør..

Nogen derude med nogen pragtfulde ideer?

Sidst vi skulle have gæster lavede vi græske deller med græsk salat og flødekartofler... Den gik rent ind...

Anmeld

22. september 2011

Dinna88

Maja_4000 skriver:

Haha Jamen vi har snakket om at have en kødfri dag om ugen .. Men tror han tænker at vi så skal have supper eller sådan noget :b 

Tror jeg må prøve at lave dem en dag xD Er der forskel på linser ? Tror kun jeg har prøvet røde :b

Supper kan også være lækre, personligt er jeg slet ikke en af fan af dem - er bare ikke en suppe-person. men jeg har en opskrift på en killer tomatsuppe, hvis det er Igen en opskrift min bror elsker, selvom han brokker sig højlydt over min mad!

Det er der, ja. Du skal finde dem uden skal. Bare tag de røde De smager lækkert i de her deller. Men du kan jo også prøve dig med alm. grøntsagsdeller eller måske bønnedeller (smager lidt mere specielt, og bønner på dåse stinker af hundemad på dåse, lol) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.