En sikker vinder?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.417 visninger
41 svar
0 synes godt om
21. september 2011

Zeus

Vi skal have mine svigerforældre til middag på lørdag, i anledningen af min kærestes 40 års fødselsdag, og som tak for pasning da vi flyttede..

Men hvad pokker skal jeg lave

På den ene side, vil jeg gerne vise mine fantastiske evner som kok Men det skal jo også være nemt, så jeg ikke kludrer i det

Tænkte på en steg af en slags, eller nogen steaks, eller.... Altså noget fint, med noget nemt tilbehør..

Nogen derude med nogen pragtfulde ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

1012lmp

kold kartoffelsalat synes jeg altid er lækkert.. eller ovnbagte kartofler gratineret i bernaisesauce..

Anmeld

21. september 2011

Zeus

1012lmp skriver:

kold kartoffelsalat synes jeg altid er lækkert.. eller ovnbagte kartofler gratineret i bernaisesauce..

Den opskrift så jeg faktisk lige i fjernsynet her den anden dag.. Smager det virkelig godt? At den med bearnaise saucen?

Anmeld

21. september 2011

Dinna88

Jeg ville helt sikkert lave stegte kartofler - små kartofler med skræl der koges næsten møre, hvorefter man så steger dem ved ret høj varme med sesamfrø.

I stedet for sauce ville jeg så lave en dressing af avocado, salsa og citron blendet sammen.

Og så en lækker salat eller måske nogle rå grøntsager (Blomkål, bønner m.m.) og så kan du jo lave noget steak værk; jeg ville lave linsedeller!

Anmeld

21. september 2011

1012lmp

Zeus skriver:

Den opskrift så jeg faktisk lige i fjernsynet her den anden dag.. Smager det virkelig godt? At den med bearnaise saucen?

Ja jeg synes det er udemærket.. er ikke selv vild med bernaisesauce men er man det tror jeg det er godt.

Ellers bare almindelige flødekartofler går man aldrig gal i byen med.

Anmeld

21. september 2011

Zeus

Dinna88 skriver:

Jeg ville helt sikkert lave stegte kartofler - små kartofler med skræl der koges næsten møre, hvorefter man så steger dem ved ret høj varme med sesamfrø.

I stedet for sauce ville jeg så lave en dressing af avocado, salsa og citron blendet sammen.

Og så en lækker salat eller måske nogle rå grøntsager (Blomkål, bønner m.m.) og så kan du jo lave noget steak værk; jeg ville lave linsedeller!

Uuh det lyder lækkert

Hvad er lisedeller

Anmeld

21. september 2011

Dinna88

Zeus skriver:

Uuh det lyder lækkert

Hvad er lisedeller

Det smager SÅ godt. Vi spiser det ofte til daglig herhjemme, men det kan sagtens bruges til noget lidt mere specielt

Ups, skulle skrive li nsedeller! Frikadeller lavet af røde linser - muuuuuuuuuuuuuums! Eller rødbededeller! De smager så godt varme (ikke kolde) især med de stegte kartofler

Anmeld

21. september 2011

Zeus

Haha, jeg læste det som lisedeller, ikke linsedeller.. Og nu er det jeg mangler en grinende smiley

Min kæreste kan vist ikke så godt med linser, det sagde han i hvert fald i sidste uge

Anmeld

21. september 2011

Zeus

Dinna88 skriver:

Det smager SÅ godt. Vi spiser det ofte til daglig herhjemme, men det kan sagtens bruges til noget lidt mere specielt

Ups, skulle skrive li nsedeller! Frikadeller lavet af røde linser - muuuuuuuuuuuuuums! Eller rødbededeller! De smager så godt varme (ikke kolde) især med de stegte kartofler

De der kartofler, kan man smide nogen rodfrugter deri? Vil det passe okay med sesamfrøene? Eller ovnbagte grøntsager måske, så bare kartoflerne... Hmm... Tænke tænke... Er faktisk ret vild med tanken om en vegetarisk middag 

Anmeld

21. september 2011

Dinna88

Zeus skriver:

De der kartofler, kan man smide nogen rodfrugter deri? Vil det passe okay med sesamfrøene? Eller ovnbagte grøntsager måske, så bare kartoflerne... Hmm... Tænke tænke... Er faktisk ret vild med tanken om en vegetarisk middag 

Så synes jeg hellere du skal bage nogle andre rodfrugter og koge+stege kartoflerne - ville være SÅ lækkert
Det lyder fornuftigt, hehe. Det er også bare rigtig lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.