Dåb i december mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

Fam. Madsen

Maja88 skriver:

vi skal til dåb den 18 december

så kan vi også godt. kan se der er mange der holder dåb i december og indbydelserne bliver sendt ud her i den her uge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Isabella_mor

Fam. Madsen skriver:

nemlig det skal holdes i et forsamlingshus. og ikke i et telt så regner da ikke med de kommer til og fryse altså. han skal jo døbes inden han bliver 6mdr.

reglerne siger at børn skal være navngivet inden 6 mdr... man kan jo blive døbt når som helst.. så i kunne jo også vælge at navngive ham nu og så døbe ham næste år... til sommer hvis i selv har en ønske om at holde en sommerfest...

Anmeld

19. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Fam. Madsen skriver:

håber virkelig også at folk vælger vores søns dåb frem for en julefrokost for synes da helt klart det er vigtiger en det andet, som du siger han bliver kun døbt engang i hans liv. en julefrokoster kommer været år

tak ja det er en flot dato og håber det blivere en god dag

Nemlig!! 

Haha du kan drille din familie med at sige, at det er pga. datoen er så flot (hvis de bliver ved) Synes faktisk de burde skamme sig lidt. 

Jeg var til dåb forrige år, i starten af Januar. I Jylland (bor i KBH) Vi havde både været i Jylland i Nov og Dec pga. Julen, så den var lidt strid. Men vi kom da!! 

Anmeld

19. september 2011

Fam. Madsen

isabellamor skriver:

reglerne siger at børn skal være navngivet inden 6 mdr... man kan jo blive døbt når som helst.. så i kunne jo også vælge at navngive ham nu og så døbe ham næste år... til sommer hvis i selv har en ønske om at holde en sommerfest...

vi vil gerne han bliver dødt inden de 6 mdr. da hans storbror også er døbt inden de 6mdr.

Anmeld

19. september 2011

Fam. Madsen

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nemlig!! 

Haha du kan drille din familie med at sige, at det er pga. datoen er så flot (hvis de bliver ved) Synes faktisk de burde skamme sig lidt. 

Jeg var til dåb forrige år, i starten af Januar. I Jylland (bor i KBH) Vi havde både været i Jylland i Nov og Dec pga. Julen, så den var lidt strid. Men vi kom da!! 

det vil jeg gøre

jeg synes også de skal skamme sig, for synes ikke man kan brokke sig over en dåb det er noget af det smukkeste i verden synes jeg  

glæder mig bare til det er overstået nu

ja så kan jeg godt forstå du var træt af rejseturen til sidst men i fik da set jyllland 

Anmeld

19. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Fam. Madsen skriver:

det vil jeg gøre

jeg synes også de skal skamme sig, for synes ikke man kan brokke sig over en dåb det er noget af det smukkeste i verden synes jeg  

glæder mig bare til det er overstået nu

ja så kan jeg godt forstå du var træt af rejseturen til sidst men i fik da set jyllland 

Ja lige præcis. Og skulle vi vælge fra, havde vi da bare valgt nov. fra, da det blot var stor kage bage dag i familien.  Og gaven som betten fik, var blot et smykke til et par hundrede kroner. Og det købte jeg i Okt. Så det var jo klar i forvejen. 

Vi er endnu ikke enige om dåb (jeg vil ik, han vil pga. tradition) Men smukt er det dah helt bestemt. Det er alle højtideligheder da. Uanset om man er religiøs eller ej. Det da altid skønt når nogen gør noget ud af tingene. 

Jeg tror det bliver smukt med pyntet kirke og så vinter. En helt særlig stemning! 

Anmeld

19. september 2011

Isabella_mor

Fam. Madsen skriver:

vi vil gerne han bliver dødt inden de 6 mdr. da hans storbror også er døbt inden de 6mdr.

så er beslutningen jo taget  håber det bliver en god dag.

Anmeld

19. september 2011

Fam. Madsen

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja lige præcis. Og skulle vi vælge fra, havde vi da bare valgt nov. fra, da det blot var stor kage bage dag i familien.  Og gaven som betten fik, var blot et smykke til et par hundrede kroner. Og det købte jeg i Okt. Så det var jo klar i forvejen. 

Vi er endnu ikke enige om dåb (jeg vil ik, han vil pga. tradition) Men smukt er det dah helt bestemt. Det er alle højtideligheder da. Uanset om man er religiøs eller ej. Det da altid skønt når nogen gør noget ud af tingene. 

Jeg tror det bliver smukt med pyntet kirke og så vinter. En helt særlig stemning! 

jeg tror også det bliver helt særligt pga. højtiden som du siger  

synes det er flot du tænker sådan at du ville vælge nov. fra frem for en dåb i jan.

jeg går ikke op i hvad det har koste det han får men at den der giver ham det har lagt mange tanke i omkring den ting til min søn det er det der betyder noget for mig

vi vælger dåben fordi jeg synes det er smukt også ønsker jeg ikke min søn skal så som teenger og ikke kan blive konfimeret fordi han ikke er døbt. kender en der har prøvet det og han synes det var så flovt han skulle døbes så sent

Anmeld

19. september 2011

Fam. Madsen

isabellamor skriver:

så er beslutningen jo taget  håber det bliver en god dag.

Tusind tak håber jeg også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.