Louisesam skriver:
Hej med jer!
Min søn fylder 1 år på onsdag, og det er jo i sig selv SÅ vildt!
Men derfor skal han (i følge sundhedsplejersken) vænnes fra sin aftenflaske med mme, som han får, når han skal i seng. Og så er det lige, at jeg er ret så spændt på, hvordan det skal komme til at gå!
Han bliver skiftet, børstet tænder og nattøj på og vi går ind på hans værelse omkring kl. 19.00-19.30. Jeg sidder i stolen og putter ham hos mig med hans dyne, og så får han flaske her. Ofte falder han i søvn, når han har drukket det meste, og så kan jeg flytte ham over i hans seng. Andre gange skal jeg lige nynne lidt for ham til han sover, og så flytter jeg ham over. Det går ret nemt i øjeblikket og virkelig hyggeligt - hvilket er skønt, men desværre nok snart slut pga. flaskestop!
Så jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan I vænnede jeres helt af med flaske/bryst? Hvad kan jeg gøre?
På forhånd tak!

Vi er lige stoppet med flasken herhjemme, men jeg tog kun chancen, fordi Anton i en uges tid har spist alt mellem 50 og 250 ml. - de sidste 2 dage inden vi stoppede helt, spiste han ikke andet end 20-30 ml. og sov HELT FINT hele natten...! Så jeg tror mere det var vanens/hyggens skyld 
Jeg havde frygtet, hvordan det skulle gå, men vi skiftede flasken ud med en bog (vi sidder stadig i samme stol, som da han fik flasken) - derefter en lille tår mælk i kop og bliver så puttet med soveklud og dyne 
Den første aften var der INGEN problemer overhovedet, dag 2 var han meget ked af det, men de sidste 2 aftener har der været lidt brok, men han har sovet SUPER godt og er ikke vågnet tidligere end han plejer! Hvilket næsten også er umuligt, da han altid vågner ved 5-5.30 tiden 
Hvis ikke Anton selv havde sagt mere eller mindre fra selv, havde jeg skiftet MME´en ud med sødmælk og trappet stille og roligt ned, inden flasken forsvandt helt 
Held og lykke 
Anmeld