1 år og stop med aftenflasken!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

Mor til L&S

Louisesam skriver:

Jamen det var jo nemt

Ja, jeg vil også gerne finde en anden måde, hvorpå han kan falde i søvn, inden det bliver helt umuligt uden at jeg sidder med ham! Nu er han jo så stor! Men vi har forsøgt en periode med at ligge ham, hvorefter han rejser sig op op til MANGE gange, og hvor vi så vender tilbage indetil han er faldet i søvn! Det tog bare ret lang tid de fleste aftener...

Og da han er begyndt at falde i søvn med flasken i min arm, måske fordi han er så brugt efter en lang dag, så går det meget nemmere og er SÅ dejligt og hyggeligt for både mor og barn, så det har jeg bare kørt med et stykke tid...

Jeg kan godt se at du synes at det er hyggeligt, men han kan jo ikke blive ved med at falde i søvn i dine arme. Min datter fik hendes flaske og blev lagt i seng lige efter uden at falde i søvn....

Ja i satrten rejste hun sig da op hele tiden og vi var tit inde og lie hende ned igen, men det var hurtigt iverstået og nu er hun 1½ år og vi ligger hende bare ind og hun ligger sig til at sove

Tror bare du får problemer på sigt med det du gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Louisesam

Mor til Liva skriver:

Jeg kan godt se at du synes at det er hyggeligt, men han kan jo ikke blive ved med at falde i søvn i dine arme. Min datter fik hendes flaske og blev lagt i seng lige efter uden at falde i søvn....

Ja i satrten rejste hun sig da op hele tiden og vi var tit inde og lie hende ned igen, men det var hurtigt iverstået og nu er hun 1½ år og vi ligger hende bare ind og hun ligger sig til at sove

Ja, det tænker jeg også... Men i takt med at flasken bliver taget fra ham nu, havde jeg også tænkt mig/er jeg jo nød til at finde en anden måde at putte ham på!

Anmeld

14. september 2011

Mor til L&S

Louisesam skriver:

Ja, det tænker jeg også... Men i takt med at flasken bliver taget fra ham nu, havde jeg også tænkt mig/er jeg jo nød til at finde en anden måde at putte ham på!

Ja er du jo, men måske du skal vente lidt med at fjerne flasken, men så ligge ham til at sove efter flasken, så begge ting ikke bliver fjernet fra ham på en gang.

Når det så går ok med at putte ham kan du jo fjerne flasken

Et andet godt råd: Lav mindre og mindre MME så han vænner sig til mindre og mindre og til sidst ingenting

Anmeld

14. september 2011

Louisesam

Ja er du jo, men måske du skal vente lidt med at fjerne flasken, men så ligge ham til at sove efter flasken, så begge ting ikke bliver fjernet fra ham på en gang.

Når det så går ok med at putte ham kan du jo fjerne flasken

Et andet godt råd: Lav mindre og mindre MME så han vænner sig til mindre og mindre og til sidst ingenting

Jeg er faktisk begynde at give ham letmælk fortyndet med vand i flasken nu (startede i går)... så tænker jeg at han først og fremmest kan blive vænnet af med smagen - for at se hvordan han tager det - og vænne ham af med at få mælk, som jo foruden smagen mætter i forhold til vand, som kun slukker tørsten. Og det tog han helt uden problemer. Så vil jeg lige tænke over, hvad næste skridt er...

Men tak for tippet!

Anmeld

15. september 2011

Nessie

Louisesam skriver:

Nej, det er jo også bare noget af det hyggeligste! Og klart, man bestemmer da selvfølgelig helt selv, men igen, så vælger jeg at skære mælken fra pga. sundhedsstyrrelsens anbefalinger om max. ½ l. mælkeprodukt til børn fra 1-3 år dagligt...

Og det er også en af grundene til at jeg har det fint med at han får sin flaske, får han kommer ikke i nærheden af den halve liter, hvis han ikke får den til natten

Vi synes det er et hyggeligt putteritual, og Daniel løber altid glad ind til sin seng ed flasken i hånden

Anmeld

15. september 2011

Hasselnødden

Louisesam skriver:

Hej med jer!

Min søn fylder 1 år på onsdag, og det er jo i sig selv SÅ vildt! Men derfor skal han (i følge sundhedsplejersken) vænnes fra sin aftenflaske med mme, som han får, når han skal i seng. Og så er det lige, at jeg er ret så spændt på, hvordan det skal komme til at gå!  Han bliver skiftet, børstet tænder og nattøj på og vi går ind på hans værelse omkring kl. 19.00-19.30. Jeg sidder i stolen og putter ham hos mig med hans dyne, og så får han flaske her. Ofte falder han i søvn, når han har drukket det meste, og så kan jeg flytte ham over i hans seng. Andre gange skal jeg lige nynne lidt for ham til han sover, og så flytter jeg ham over. Det går ret nemt i øjeblikket og virkelig hyggeligt - hvilket er skønt, men desværre nok snart slut pga. flaskestop!

Så jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan I vænnede jeres helt af med flaske/bryst? Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak!  

Elias valgte selv at sige fra den dag han ikke længere havde lyst til flaske - og han var over 1 år så vidt jeg kan huske. Halvandet, nærmere. Syntes ikke man skal forcerer noget frem som barnet eventuelt selv fravælger når behovet ikke længere er der - alt med måde selvf.

Bryst stoppede da han var 4 mrd. der sagde mors krop slut for produktion for ellers var jeg med glæde fortsat!

Anmeld

15. september 2011

pvejsen

Har I tænkt på, at det pga mælkesukker ikek er godt at give en flaske mælk, efter barnet har fået børstet tænder. Det er bedre med vand

Anmeld

15. september 2011

Hasselnødden

Mor til Liva skriver:

Vi oplevede ingen problemer med at lægge Elias for natten, selvom han faldt i søvn i vores arme op til omkring de halvandet år. Han kommer ind i seng, efter tandbørstningen, læser godnathistorie og synger for ham, derefter slukker jeg lyset, så "tænder" jeg de selvlysende stjerner og sætter dem på hans tremmer og så piller han ved dem indtil han falder i søvn og sover natten igennem... og det er selvom han fik lov til at sove i vores arme indtil han faldt i søvn  Til sidst sagde han selv fra og pegede på sengen eller møflede helt vild for at skrue sig ud af vores arme for at komme over og flade ud i hans egen seng med plads. Meget meget smertefrit

Anmeld

15. september 2011

Mor til L&S

Hasselnødden skriver:

Vi oplevede ingen problemer med at lægge Elias for natten, selvom han faldt i søvn i vores arme op til omkring de halvandet år. Han kommer ind i seng, efter tandbørstningen, læser godnathistorie og synger for ham, derefter slukker jeg lyset, så "tænder" jeg de selvlysende stjerner og sætter dem på hans tremmer og så piller han ved dem indtil han falder i søvn og sover natten igennem... og det er selvom han fik lov til at sove i vores arme indtil han faldt i søvn  Til sidst sagde han selv fra og pegede på sengen eller møflede helt vild for at skrue sig ud af vores arme for at komme over og flade ud i hans egen seng med plads. Meget meget smertefrit

Det var da dejligt, men langt fra alle børn som reagere sådan. Jeg synes at det er en dårlig vane at barnet skal falde i søvn i forældres arme

Anmeld

15. september 2011

K&S

Louisesam skriver:

Hej med jer!

Min søn fylder 1 år på onsdag, og det er jo i sig selv SÅ vildt! Men derfor skal han (i følge sundhedsplejersken) vænnes fra sin aftenflaske med mme, som han får, når han skal i seng. Og så er det lige, at jeg er ret så spændt på, hvordan det skal komme til at gå!  Han bliver skiftet, børstet tænder og nattøj på og vi går ind på hans værelse omkring kl. 19.00-19.30. Jeg sidder i stolen og putter ham hos mig med hans dyne, og så får han flaske her. Ofte falder han i søvn, når han har drukket det meste, og så kan jeg flytte ham over i hans seng. Andre gange skal jeg lige nynne lidt for ham til han sover, og så flytter jeg ham over. Det går ret nemt i øjeblikket og virkelig hyggeligt - hvilket er skønt, men desværre nok snart slut pga. flaskestop!

Så jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan I vænnede jeres helt af med flaske/bryst? Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak!  

Vi er lige stoppet med flasken herhjemme, men jeg tog kun chancen, fordi Anton i en uges tid har spist alt mellem 50 og 250 ml. - de sidste 2 dage inden vi stoppede helt, spiste han ikke andet end 20-30 ml. og sov HELT FINT hele natten...! Så jeg tror mere det var vanens/hyggens skyld

Jeg havde frygtet, hvordan det skulle gå, men vi skiftede flasken ud med en bog (vi sidder stadig i samme stol, som da han fik flasken) - derefter en lille tår mælk i kop og bliver så puttet med soveklud og dyne

Den første aften var der INGEN problemer overhovedet, dag 2 var han meget ked af det, men de sidste 2 aftener har der været lidt brok, men han har sovet SUPER godt og er ikke vågnet tidligere end han plejer! Hvilket næsten også er umuligt, da han altid vågner ved 5-5.30 tiden

Hvis ikke Anton selv havde sagt mere eller mindre fra selv, havde jeg skiftet MME´en ud med sødmælk og trappet stille og roligt ned, inden flasken forsvandt helt

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.