1 år og stop med aftenflasken!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.108 visninger
41 svar
0 synes godt om
11. september 2011

Louisesam

Hej med jer!

Min søn fylder 1 år på onsdag, og det er jo i sig selv SÅ vildt! Men derfor skal han (i følge sundhedsplejersken) vænnes fra sin aftenflaske med mme, som han får, når han skal i seng. Og så er det lige, at jeg er ret så spændt på, hvordan det skal komme til at gå!  Han bliver skiftet, børstet tænder og nattøj på og vi går ind på hans værelse omkring kl. 19.00-19.30. Jeg sidder i stolen og putter ham hos mig med hans dyne, og så får han flaske her. Ofte falder han i søvn, når han har drukket det meste, og så kan jeg flytte ham over i hans seng. Andre gange skal jeg lige nynne lidt for ham til han sover, og så flytter jeg ham over. Det går ret nemt i øjeblikket og virkelig hyggeligt - hvilket er skønt, men desværre nok snart slut pga. flaskestop!

Så jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan I vænnede jeres helt af med flaske/bryst? Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2011

serinasmor

Louisesam skriver:

Hej med jer!

Min søn fylder 1 år på onsdag, og det er jo i sig selv SÅ vildt! Men derfor skal han (i følge sundhedsplejersken) vænnes fra sin aftenflaske med mme, som han får, når han skal i seng. Og så er det lige, at jeg er ret så spændt på, hvordan det skal komme til at gå!  Han bliver skiftet, børstet tænder og nattøj på og vi går ind på hans værelse omkring kl. 19.00-19.30. Jeg sidder i stolen og putter ham hos mig med hans dyne, og så får han flaske her. Ofte falder han i søvn, når han har drukket det meste, og så kan jeg flytte ham over i hans seng. Andre gange skal jeg lige nynne lidt for ham til han sover, og så flytter jeg ham over. Det går ret nemt i øjeblikket og virkelig hyggeligt - hvilket er skønt, men desværre nok snart slut pga. flaskestop!

Så jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan I vænnede jeres helt af med flaske/bryst? Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak!  

Vi skiftede serinas flaske ud med en bog ... så nu får hun nattøj på og tør numse, vand i en kop,  børstet tænder , rundt og sige godnat til MANGE ting i huset.. og så godnathistorie og godnat .. nogle aftener går det bedre end andre .. men sådan har det altid været

Anmeld

11. september 2011

Hvem?

Hva med en let overgang, hvor i f.eks. kommer sødmælk i flasken istedet?

Det havde min ældste indtil vi tog flasken helt fra ham

Anmeld

11. september 2011

Hvem?

Anmeld

12. september 2011

Louisesam

Bondefruen skriver:

Hej!

Lyder som en idé - lunede du den så? Og erstattede du efterhånden flasken med noget andet?

Anmeld

12. september 2011

Louisesam

serinasmor skriver:

Vi skiftede serinas flaske ud med en bog ... så nu får hun nattøj på og tør numse, vand i en kop,  børstet tænder , rundt og sige godnat til MANGE ting i huset.. og så godnathistorie og godnat .. nogle aftener går det bedre end andre .. men sådan har det altid været

Hej!

Det lyder umiddelbart ikke så svært!  Hvordan tog hun det? Ville hun godt acceptere ikke at få flasken bare sådan eller hvad?

Anmeld

12. september 2011

kitra

Louisesam skriver:

Hej med jer!

På forhånd tak!  

Hej. Hvorfor SKAL han stoppe med flasken? Jeg fik af vide af min sp at de selv siger fra når de er klar. Hvis i hygger jer med flasken kan jeg ikke se nogen grund til at stoppe med den. I kan dog skifte mme ud med letmælk eller hvor fed en mælk din dreng nu engang har brug for. Han skal nok selv sige fra når han ikke vil have flasken mere en af fordelene ved at han stadig får flasken er også at han nok sover bedre da han nok ikke vågner om natten pga sult eller tørst. Men der er self forskel på sp og deres mening om flasken men min kunne ikke se nogen grund til at tage den fra hende.

Anmeld

12. september 2011

Hvem?

Louisesam skriver:

Hej!

Lyder som en idé - lunede du den så? Og erstattede du efterhånden flasken med noget andet?

Nej, han fik mælk direkte fra køleskabet, ja, han fik hans sovedyr (har dog senere fortrudt at give ham et, som er umuligt at finde en ligende af), derfor har nr. 2 fået en stofble at putte med istedet....

Anmeld

12. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvorfor skal han vænnes af med aftenflasken bare fordi sp siger det - det bestemmer man jo lidt selv. Jeg har selv givet aftenflaske længe efter - dog med almindelig mælk. Så længe, at de hygger sig med det kan jeg ikke se nogen skade.

Anmeld

12. september 2011

emsaroto

Vi tog det som en kold tyrker. Og det var Oskar helt fin med. 
Men jeg tror måske det er den sværre måde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.