1 år og stop med aftenflasken!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

Louisesam

Nessie skriver:

Daniel er snart 2, og han får lun letmælk i en flaske når han skal sove.

Han hygger sig med at ligge lige så stille med mælken, og det ser vi ingen grund til at lave om på endnu

Nej, det er jo også bare noget af det hyggeligste! Og klart, man bestemmer da selvfølgelig helt selv, men igen, så vælger jeg at skære mælken fra pga. sundhedsstyrrelsens anbefalinger om max. ½ l. mælkeprodukt til børn fra 1-3 år dagligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Louisesam

ChristinaS skriver:

Først tillykke med fødselsdagen - dæleme en stor dag

Ang flaske - tja så er der vist forskellige meninger og holdninger som ALT andet  Min sundhedsplejeske sagde at hvis hun ikke selv havde sagt fra når hun var 1 1/2 ja så skulle vi bare begynde at trappe ned - Så her hygger vi med flaske hver aften og tja er sikker på det går som det skal når tiden er til det... har aldrig hørt om voksne der stadigvæk får aftenflaske  

Tusind tak Ja, han har fødselsdag i dag, det er helt sikkert en stor dag!

Haha, neeej det har jeg godt nok heller ikke!

Men lige for at får det på det rene, så "bestilte" jeg sådan set heller ikke meninger om rigtigt eller forkert, men gode råd til, hvordan jeg kan vænne ham af med flasken! Har taget mit valg ihht. sundhedsstyrrelsens anbefalinger om max. ½ l. mælkeprodukt dagligt fra 1-3 år (gentager lige mig selv igen). Synes det lyder meget fornuftigt!

Anmeld

14. september 2011

Louisesam

henh01 skriver:

Hejsa.

Jeg stoppede også med at give min datter flaske da hun var 1 år. det var også bare en kold tyrker

Ok... hmm... måske man bare skulle overveje det... Men hvordan reagerede hun så på det??

Anmeld

14. september 2011

Mor til L&S

Louisesam skriver:

Hej med jer!

Min søn fylder 1 år på onsdag, og det er jo i sig selv SÅ vildt! Men derfor skal han (i følge sundhedsplejersken) vænnes fra sin aftenflaske med mme, som han får, når han skal i seng. Og så er det lige, at jeg er ret så spændt på, hvordan det skal komme til at gå!  Han bliver skiftet, børstet tænder og nattøj på og vi går ind på hans værelse omkring kl. 19.00-19.30. Jeg sidder i stolen og putter ham hos mig med hans dyne, og så får han flaske her. Ofte falder han i søvn, når han har drukket det meste, og så kan jeg flytte ham over i hans seng. Andre gange skal jeg lige nynne lidt for ham til han sover, og så flytter jeg ham over. Det går ret nemt i øjeblikket og virkelig hyggeligt - hvilket er skønt, men desværre nok snart slut pga. flaskestop!

Så jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan I vænnede jeres helt af med flaske/bryst? Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak!  

Min datter sagde selv fra måneden inden hun blev 1 år, så det var heldigvis nemt

Tror det er en dårlig vane at man lader dem falde i søvn ved en inden de blir puttet i sengen - forstået på den måde at det blir svært at putte dem derefter...

Anmeld

14. september 2011

Louisesam

SilasMor skriver:

Synes umiddelbart også det lyder lidt underligt at han SKAL vænnes af med flasken når han bliver et år. Skift MME'en ud med noget andet, så I stadig kan have jeres lille hyggestund

Her bliver det dog ikke noget problem. Silas er lidt over 8 måneder og han gider ikke flasken mere. Sådan har det været i lidt over en uge og forsøger vi os meden flaske, så vender han bare hovedet væk Han falder fint i søvn bare ved at blive lagt i seng og puttet med sine bamser og dyne. 

Det var da dejligt! Og nemt for jer!

Anmeld

14. september 2011

henh01

Louisesam skriver:

Ok... hmm... måske man bare skulle overveje det... Men hvordan reagerede hun så på det??

Så vidt jeg husker var der ikke rigtig nogen reaktion - men det er jo 6 år siden og der var jo altid meget mere sne dengang jeg var barn.

Anmeld

14. september 2011

Louisesam

chael skriver:

Med min datter, der fik hun en kop vand og så sang jeg lidt for hende. Og så var den faktisk ikke meget længere.

Der var ikke det store brok over det.

Min søn stoppede selv da han var 9 mdr, der gad han den ikke mere. Og inden da, der droppede han amningen ved 5 mdr. Han havde ikke tid eller lyst, tror jeg, til at ligge der og får hverken bryst eller flaske.

Så det var endnu nemmere

Håber det går lige så nemt for dig, når tid er.

Men når man er fast besluttet, kan de ligesom fornemme det. Forventer du at det nok skal gå, så skal det nok gå.

Forventer du, det bliver svært, så bliver det det nok også

Pøj pøj med det

*CAmilla 37+5

Tak for svar! Jamen det lyder da meget fint, synes jeg... Har også tænkt på, om man kan snyde ham lidt ved bare at give ham en kop vand, så han i hvert fald får slukket tørsten inden han skal sove... Og får fornemmelsen af en i hvert fald halvt fyldt mave!

Overvejer kraftigt bare at tage den kolde tyrker og forsøge, som dig, med vand og synge/nynne, som jeg gør, når han ikke lige falder i søvn med flasken.

Krydser fingre, og tager det ellers helt afslappet!

Anmeld

14. september 2011

Louisesam

Kindfed skriver:

Jeg skrev og spurgte Baby.dks sundhedsplejerske om netop aftenflasken her for nylig: https://www.baby.dk/debat/130750pi1/ordet-er-frit/eksperthjaelp-14-maaneder-mme-til-natten-.aspx.

Jeg havde også tænkt mig, at aftenflasken, som efterhånden er hans eneste flaske, skulle udfases, når han blev et år. Det havde jeg nemlig også læst, at man skulle =) Men efterhånden som tiden gik, så kom vi aldrig rigtig i gang, for jeg syntes ikke, han var klar til at undvære den. Plaget af dårlig samvittighed, fordi han stadig fik - og får - den, skrev jeg til sundhedsplejersken. Og det var jo dejligt, for hun sagde jo så, at det var helt ok. Nu hygger vi os med den og ser hvad der sker.

Ok, tak for linket... Det vil jeg helt sikkert lige kaste et blik på, selvom jeg har taget min beslutning!

Anmeld

14. september 2011

Louisesam

Mor til Liva skriver:

Min datter sagde selv fra måneden inden hun blev 1 år, så det var heldigvis nemt

Tror det er en dårlig vane at man lader dem falde i søvn ved en inden de blir puttet i sengen - forstået på den måde at det blir svært at putte dem derefter...

Jamen det var jo nemt

Ja, jeg vil også gerne finde en anden måde, hvorpå han kan falde i søvn, inden det bliver helt umuligt uden at jeg sidder med ham! Nu er han jo så stor! Men vi har forsøgt en periode med at ligge ham, hvorefter han rejser sig op op til MANGE gange, og hvor vi så vender tilbage indetil han er faldet i søvn! Det tog bare ret lang tid de fleste aftener...

Og da han er begyndt at falde i søvn med flasken i min arm, måske fordi han er så brugt efter en lang dag, så går det meget nemmere og er SÅ dejligt og hyggeligt for både mor og barn, så det har jeg bare kørt med et stykke tid...

Anmeld

14. september 2011

Louisesam

henh01 skriver:

Så vidt jeg husker var der ikke rigtig nogen reaktion - men det er jo 6 år siden og der var jo altid meget mere sne dengang jeg var barn.

Haha, ja ok! Men måske det slet ikke er så slemt, som jeg forventer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.