Så var der ægoplægning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2011

kvinde84

Nessie skriver:

Jamen tillykke med det fine æg

for at det sættet sig fast.

Var du virkelig for ung til at få 2 æg sat op?

Mærkeligt. Vi fik at vide at første gang satte man kun 1 op, men de øvrige gange måtte de godt sætte 2 op. Jeg var så også 34 (eller var det 33 ) da vi fik sat æg op første gang

Tja, alså loven siger jo, at hvis kvinden er under 37, og der ikke er grund til at lægge flere end 1 (dvs hvis ægget ser udmærket ud), ja så er det strengt forbudt, at lægge flere op. Det er fordi at staten vil mindske andtallet af tvillingefødsler, da de koster mere for staten 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2011

kvinde84

-Sigrid- skriver:

Det lyder dejlig med dine oldeforældre  Og mor og mormor

Peder og jeg valgte at få et barn, fordi vi mistede et til spontan abort, og blev meget opsatte på at få et barn. Og Peder har altid ville have et barn i sine tidlige tyvere, så... Vi har økonomi i orden, er igang med uddannelse osv. Ja, det er gennemtænkt...

det er træls at andre syntes de skal vælge for Jer, hvornår I skal have børn, og hvor mange  

Gør mig ondt at høre at i har mistet

Anmeld

11. september 2011

-Sigrid-

kvinde84 skriver:

Ja I lyder da til at have styr på tingene Sjovt som folk har forskellige meninger om, hvornår det er bedst at få børn. Min ex var af den mening at man skulle have fået en uddannelse, hus, bil osv, før børn. Den kunne jeg slet ikke være med på, da jeg kan ikke se, hvorfor man ikke kan uddanne sig, selvom man har børn, min mor f.eks, havde 3 Ellers så MÅ jeg lige nævne at min oldermor og far også har flere tipolderbørn den ældste er omkring 8, se det er nokså sjældent  Håber bare at jeg kan tilføje en "tip" før det er for sent  

Haha min farfars bror har også en tip

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være bedre at have uddannelsen færdig, vi kan tilbyde en stabil hverdag. Jeg er glad for jeg ikke har en chef på min nakke lige nu, for tror sgu ikke jeg kunne klare at arbejde (kan næsten ikke gå om aftenen mere  skal til lægen til 2. tjek om et par uger, så det går nok), og tror det er nemmere at få sygedage mm med Krøllen når man studere end når man arbejder - og kortere arbejdsdage

Haha kunne være mine bedsteforældre også nåede det, de er 70, og tja... Farfar arbejder stadig, farmor har svømmehold. De er begge politiske aktive og svømmer hver morgen kl 6, farfar cykler flere hundrede km om sommeren - jeg er ret stolt af dem 

Anmeld

11. september 2011

-Sigrid-

kvinde84 skriver:

Gør mig ondt at høre at i har mistet

Tak, men det går, det er over et år siden (13 mrd), og havde vi ikke mistet ville jeg nok ikke have haft prinsessen i maven nu 

Anmeld

11. september 2011

Nessie

kvinde84 skriver:

Tja, alså loven siger jo, at hvis kvinden er under 37, og der ikke er grund til at lægge flere end 1 (dvs hvis ægget ser udmærket ud), ja så er det strengt forbudt, at lægge flere op. Det er fordi at staten vil mindske andtallet af tvillingefødsler, da de koster mere for staten 

Mystisk. Gad vide om det er lavet om, det er jo et par år siden vi fik lagt æg op

Anmeld

11. september 2011

kvinde84

Nessie skriver:

Mystisk. Gad vide om det er lavet om, det er jo et par år siden vi fik lagt æg op

Jeg tror bestemt, at loven er blevet revideret, indenfor de seneste år. Det kommer nok af, at nu har de statistik på, at man får lige så mange børn ud af, at lægge et tilbage, og et til frys, som ved at lægge begge tilbage samtidig. Men ved at lægge kun et tilbage, får man reduceret andtallet af tvillinger!

Anmeld

11. september 2011

nielsen80

kvinde84 skriver:

Jeg tror bestemt, at loven er blevet revideret, indenfor de seneste år. Det kommer nok af, at nu har de statistik på, at man får lige så mange børn ud af, at lægge et tilbage, og et til frys, som ved at lægge begge tilbage samtidig. Men ved at lægge kun et tilbage, får man reduceret andtallet af tvillinger!

Tror altså godt man kan få lagt flere tilbage, også selvom man er under 37 - det er der flere eksempler på herinde. Så tror ikke så meget det er lov, som det er en guidelinje de helst følger.

Jeg er under 37, og fil 2 æg lagt tilbage - mest fordi jeg har et mislykket forsøg bag mig, og æggenes kvalitet har vist sig tvivlsom. Men har også hørt om folk på 26-27 år der har fået lagt flere tilbage første gang, af den simple årsag at man ønkede tvillinger.

Anmeld

11. september 2011

Nessie

kvinde84 skriver:

Tjah, ved jeg ikke.
De to gange jeg blev gravid i behandlingen, blev der lagt 2 æg op, men "kun" et fortsatte udviklingen (mistede den første i uge 12)

Men det er fint at de er obs på de ting, for de er blevet fantastisk dygtige

Anmeld

11. september 2011

kvinde84

I første og anden behandling bør der hos yngre kvinder (<37 år) kun oplægges ét embryon, såfremt dette er af topkvalitet, og såfremt der er overskydende embryoner, som er egnede til at blive frosset. Ellers kan tilbagelægges højst to embryoner. I aldersgruppen 37-39 år kan der oplægges op til to embryoner afhængigt af kvaliteten. I aldersgruppen 40-45 år bør som hovedregel højst oplægges to embryoner, men undtagelsesvist hvis der ikke er embryoner af topkvalitet kan tre accepteres..

Såfremt der ikke er opnået graviditet i en sædvanlig behandlingscyklus, hvor overskydende egnede æg blev nedfrosset med henblik på senere tilbagelægning hos kvinden, bør oplægning af de frosne-optøede æg i naturlige cykli som regel tilrådes, før en ny behandlingscyklus med hormonstimulation og æg udtagning mv. evt. kommer på tale. Herved minimeres antallet af hormonstimulerede cykli.

Anmeld

11. september 2011

kvinde84

Så kan jeg slet ikke forstå at vi ikke  måtte lægge 2 tilbage, da de to overskydende ikke var fryseegnede  Jeg vælger derfor at se det som om at de er 99% sikre at jeg bliver gravid  De har i hvert fald behandlet mig, som om, at det hele bare skulle overstås, og at det ville ikke være noget problem for os!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.