Engangsklude eller vådservietter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2011

Tona

RiUL skriver:

Hej piger

Mig og min kæreste venter vores første barn, og vi er blevet lidt uenige i hvad vi skal bruge når baby skal skiftes osv.

Vi har et vennepar der udelukkende kun bruger vådservietter, og det er jeg altså meget imod! Ved godt de er svane og allergimærkede, men alligevel...

Jeg vil gerne bruge engangsklude, og vand. Men min kæreste synes at jeg er helt åndssvag, for det er jo sååå meget lettere at bruge vådservietter. Så mit spørgsmål er; Hvad bruger I? Og hvorfor? Fordele/ulemper

Knus Rikke 40+6 (suuuuuk)

Vi bruger vådservietter når vi er på farten og så bruger vi skumservietter hjemme. Hvis man syntes det er bøvlet at gøre dem våde hver gang man skal skifte, så kan man bare gøre en halvstor stak våde og vride op hver morgen, og så holder de sig våde det meste af dagen ligesom vådservietter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

tweety2060

hejsa. Vi bruger skumklude hjemme og i dp. Kun vådeservietter på turen. . . Vi startede m vådservietter da vi syntes det var praktisk da vi heller ikke har rindende vand v puslebordet. Men lillepigen fik rød numse, knopper, og blusede op når vi brugte dem, trods svanemærke mm. Så klart skumklude. Nu kan hun tåle vådservietterne men som sagt kun til turen

Anmeld

9. september 2011

Isabella_mor

vi brugte engangs skumvaskeklude i starten. fordi at vi havde pusleplads lige ved siden af køkkenvasken.. og det var lidt nemmere med de flydende bleer og fordi han sked efter hver amning... men nu bruger vi udelukkende vådservietter.. og det er bare dem fra budget som koster 10 kroner i bilka som både er svanemærket og astma og allergimærket... de fungere fantastisk godt. og villads har ikke på noget som helst fået rød numse pga dem...

Anmeld

9. september 2011

Lotus86

Vi bruger også skumklude hjemme, og vådservietter når vi er ude. Synes ikke det er besværligt lige hurtig at fylde vandbadet op, heller ikke med baby på armen.

Anmeld

9. september 2011

chael

Hej piger

Mig og min kæreste venter vores første barn, og vi er blevet lidt uenige i hvad vi skal bruge når baby skal skiftes osv.

Vi har et vennepar der udelukkende kun bruger vådservietter, og det er jeg altså meget imod! Ved godt de er svane og allergimærkede, men alligevel...

Jeg vil gerne bruge engangsklude, og vand. Men min kæreste synes at jeg er helt åndssvag, for det er jo sååå meget lettere at bruge vådservietter. Så mit spørgsmål er; Hvad bruger I? Og hvorfor? Fordele/ulemper

Vaskeklude, helt sikkert.

Der kan være episoder, hvor der skal lidt ekstra sæbe til at fjerne lort eller hvad ved jeg.

Man kan selv regulere hvor tørre eller våde en engangsklud skal være, de er tykke og kan tørre meget mere lort væk, end de små snoldede vaskeklude.

Jeg hader vaskeklude fra pakkerne, jeg tager sågar skumvaskeklude med i tasken, fordi jeg syntes de der små vaskeklude i pakken er så tynde og små og man bruger jo et tons af dem.

Nej, engangs skumklude, de er de bedste. Og dem fra netto til 9 kr, de er super bløde

Og jeg bruger max 4 af gange, ikke engang, kan oftes holde det til 2, fordi de kan tørre så meget.

*Camilla 37+2

Anmeld

9. september 2011

Pikku Myy

ano14316 skriver:

Vi er simpelthen så old school at der er blevet købt rigtige vaskeklude hjem i store mængder, som så bliver kogevasket.. 

Vådservietter ville jeg ikke bryde mig om at bruge hjemme, der er jo sæbe i, og så sidder der jo lidt sæbe tilbage, hvilket ikke kan være sundt.. efter min mening.. 

og skumklude er bedst til at blive skrubbet på ryggen af kæresten i badet.. ej jeg synes de er meget hårde ligegyldigt hvilke nogen det er.. 

Så jeg har det bedst med vaskeklude... 

Vi er med på vognen med helt almindelige bomuldsklude. Det kan klart anbefales!!

Anmeld

9. september 2011

twinboys

RiUL skriver:

Hej piger

Klart skumklude... og evt. vådservietter når man er på tur

Anmeld

9. september 2011

Sofia

Altså jeg må jo være ærlig og sige at vi kun bruger vådservietter! Jeg havde købt en masse skumvaskeklude ind før jeg fødte.. men fandt hurtigt ud af det ikke gik - vi pusler inde på Alfreds værelse hvor der ikke er vand, så derfor er det besværligt, og når man så kan få Føtex' budget vådservietter, med svanemærket, til 11 kr pr pakke... ja så er det vores løsning! Alfred får slet ikke rød rumpe af det eller noget.

Anmeld

9. september 2011

raca

jeg syntes vådservietter er klamme... virkelig ulækre.. om de er svanemærkede eller ej er der en masse skidt i jeg under ingen omstendigheder vil udsætte min babys hud for. alt det der er af snaks i de klude bliver jo ikke vaske af med vand bag efter men bliver på huden.. klamt... 

skumklude syntes jeg er noget biks og de kradser.

så her står den på vand og alm vaskeklude der kogvaskes efter brug.. vi har haft ca 30..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.