Hvornår fik jeres børn grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

2babygirls

MetteDN skriver:

Hej piger .. Hvornår begyndte jeres børn at få grød?  Sp'en vilhave jeg skal vente så længe som overhovedet muligt..

Normalt spiste min dreng 200ml mme, men sundhedsplejesken ville have jeg skulle sætte det ned til 160ml..Siden jeg har gjort det skal jeg op 3 gange om natten for at give mad, før sov han fra 21-07

Hvad ville i gøre ?

Da hun blev 4 mdr begyndte vi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

Mamalou

Valle81 skriver:

Hejsa,

Jamen jeg vil da endelig hjælpe.

Det ligner lidt rismel eller sådan. Man køber en lille pose på apoteket til omkring 80 kroner - men da man ikke skal bruge ret meget - så er der til laaaaaaaaaaaang tid:0)

Det det et tykningsmiddel og det er smagsløst og helt ufarligt og de må få det helt fra fødslen. Det er googlet óg jeg har vendt det med SP og læge som bare sagde go for it og se om det virker:0) Og det gør det - har også anbefalet andre det herinde hvor jeg har fået svar om at det har virket:0)

Når du har lavet flasken klar - så skal man tage lige spidsen på en teske og hælde i og så ryste godt - sådan gjorde vi, men der står en MEGET lang måde at gøre det på på pakken, hvilket vi synes var for indviklet.

Så var flasken klar og fylpet næsten væk. Det eneste der er ved det er, at man kan ike lige have flasken stående i 5 minutter for så at give resten, så er det blevet meget tykt.

Vi fandt ud af ved at lade en flaske stå at det der sker er, at når det står så deler det sig så at vandet ligger nederst og "mælken" og melet ligger sig øverst og laver et "låg" så at der ikke kan gylpes sådan:0)

Jeg kan kun anbefale det - og der sker jo intet ved at prøve:0)

Tusinde tak for svar! Det skal prøves God weekend!

Anmeld

10. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Sundhedstyrelsen anbefaler, at barnet bliver ammet eller får modermælkserstaning indtil han/hun er 6måneder. Så Mie fik grød første gang da hun blev 6måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.