Hvornår fik jeres børn grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.382 visninger
32 svar
0 synes godt om
9. september 2011

MetteDN

Hej piger .. Hvornår begyndte jeres børn at få grød?  Sp'en vilhave jeg skal vente så længe som overhovedet muligt..

Normalt spiste min dreng 200ml mme, men sundhedsplejesken ville have jeg skulle sætte det ned til 160ml..Siden jeg har gjort det skal jeg op 3 gange om natten for at give mad, før sov han fra 21-07

Hvad ville i gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

SaNiNa

Vi begyndt på grød da nicklas var 3½ månede, men han ville ikke ammes mere og sutteflasken skubbede han væk hele tiden.

Så efter aftale med vores sp begynde vi på grød hvilket bare var det helt rigtige første portion han spiste var en hel dl

så hvis din dreng ikke vil have bryst eller sutte flaske så syntes jeg du skal bringe grød på banen hos din sp

Anmeld

9. september 2011

Mus84

nogle gange er det ikke det rigtige de sp siger... Lyder da underligt du skal sætte det ned, så bliver han jo aldrig helt mæt?? Hvorfor ville hune det? er han overvægtig?

Min datter fyldte 4 måneder i mandags og prøvede den dag at give hende lidt grød og det elskede hun!så nu giver jeg hende en portion hver dag, og hun har rimeligt hurtigt lært at spise det der kommer ind på skeen..

Jeg vil sige du sagtens kan begynde at prøve med grøden  bare selvfølgelig dem som er til de 4 mrd...

Anmeld

9. september 2011

marloutti

Hvorfor dælen har hun sagt han skal spise så lidt? Her spiste han 200ml og vi har fået at vide han skulle spise mere; det vil han så bare ikke, nu spiser han mindre.. Men han kunne ikke lide grød, så han får kartoffelmos om aftenen inden natflasken... Han sover fra 20-06 som han har gjort længe...

Når du skal op og gi ham mad om natten er det jo tegn på han ikke bliver mæt, så hvis det var mig ville jeg bare gi ham det han kan spise. Du kender jo dit barn bedst og ved hvilke rutiner I har det bedst med... Og hvis han kan spise mere, må man da ikke nægte ham det... Det forstår jeg slet ikke....

Anmeld

9. september 2011

MetteDN

Mus84 skriver:

nogle gange er det ikke det rigtige de sp siger... Lyder da underligt du skal sætte det ned, så bliver han jo aldrig helt mæt?? Hvorfor ville hune det? er han overvægtig?

Min datter fyldte 4 måneder i mandags og prøvede den dag at give hende lidt grød og det elskede hun!så nu giver jeg hende en portion hver dag, og hun har rimeligt hurtigt lært at spise det der kommer ind på skeen..

Jeg vil sige du sagtens kan begynde at prøve med grøden  bare selvfølgelig dem som er til de 4 mrd...

Han gylper meget og det mente hun var tegn på at han fik får meget.. ænker om han måske skal have for meget mælk for at blive mæt, men at han ikke kan have det  maven ?

Anmeld

9. september 2011

MetteDN

marloutti skriver:

Hvorfor dælen har hun sagt han skal spise så lidt? Her spiste han 200ml og vi har fået at vide han skulle spise mere; det vil han så bare ikke, nu spiser han mindre.. Men han kunne ikke lide grød, så han får kartoffelmos om aftenen inden natflasken... Han sover fra 20-06 som han har gjort længe...

Når du skal op og gi ham mad om natten er det jo tegn på han ikke bliver mæt, så hvis det var mig ville jeg bare gi ham det han kan spise. Du kender jo dit barn bedst og ved hvilke rutiner I har det bedst med... Og hvis han kan spise mere, må man da ikke nægte ham det... Det forstår jeg slet ikke....

Hun sagde at vi skulle sætte det ned fordi han gylper meget.. Men hvis han ikke bliver mæt af det han får.. Overvejer at give ham grød om aftenen inden han bliver puttet..

Anmeld

9. september 2011

Lisbeth85

Min dreng startede med at få grød da han var 4 mdr. Han er en stor dreng, så han ville gerne have meget mælk i løbet af dagen, og grøden hjalp på mætheden, så flaskerne ikke var så mange.

Jeg synes du skal begynde på grød, hvis du kan mærke, at din dreng ikke er mæt nok. At spise 3 gange om natten er meget, så synes da sagtens du kan introducere grød inden godnat

Anmeld

9. september 2011

Valle81

MetteDN skriver:

Hej piger .. Hvornår begyndte jeres børn at få grød?  Sp'en vilhave jeg skal vente så længe som overhovedet muligt..

Normalt spiste min dreng 200ml mme, men sundhedsplejesken ville have jeg skulle sætte det ned til 160ml..Siden jeg har gjort det skal jeg op 3 gange om natten for at give mad, før sov han fra 21-07

Hvad ville i gøre ?

Hejsa,

Nogle børn er altså gylpe børn - og han bliver jo tydelig vis ikke mæt når han ikke længere kan sove:0(

Jeg ville pt hvis han bliver mæt af mælken ( de 200ml) ikke starte på grød,men anbefale at du køber noget på apoteket der hedder Johannesbrødkernemel:0)

Jeg havde selv et gylpebarn - min søn Anton) og han var aldrig oppe på at drikke mere en maks 150 ml per måltid - så det var ikek fordi at han grov spiste.

Vi købte dette - og så stoppede gylperiet næsten - han gylpede lidt, men det var ikke stråler - men bare sådan som man kan forvente når de bøvser osv:0)

Christina

Anmeld

9. september 2011

D-Micka

Herhjemme startede vi da han var 5 mdr.
Vi fik af vide vi bare skulle starte når han begyndte at vågne om natten og ikke rigtig gad sove længere

Anmeld

9. september 2011

Clisolka

MetteDN skriver:

Hvad ville i gøre ?

Vi startede herhjemme da Isabella var præcis 4 mrd. gammel (den dag SP var her).

Vi fik at vide at vi skulle starte, men både jeg og Isabella kunne sagtens have ventet en måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.