Hvornår fik jeres børn grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2011

Dansker I Holland

MetteDN skriver:

Hej piger .. Hvornår begyndte jeres børn at få grød?  Sp'en vilhave jeg skal vente så længe som overhovedet muligt..

Normalt spiste min dreng 200ml mme, men sundhedsplejesken ville have jeg skulle sætte det ned til 160ml..Siden jeg har gjort det skal jeg op 3 gange om natten for at give mad, før sov han fra 21-07

Hvad ville i gøre ?

Her må jeg lige sige en ting. Du skal gøre hvad der er bedst for dit barn og ikke ALT hvad sundhedsplejersken siger... Og vil da mene at det er bedst og lade barnet sove hele natten, selvom han vågner selv. Og hvis det passer bedst for jer at han får 200ml af gangen, så synes jeg I skal holde det der. Det er KUN vejledning man får af dem, det er ikke noget man SKAL. Min datter startede med at spise grød da hun var 5-6 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

Mamalou

Valle81 skriver:

Hejsa,

Nogle børn er altså gylpe børn - og han bliver jo tydelig vis ikke mæt når han ikke længere kan sove:0(

Jeg ville pt hvis han bliver mæt af mælken ( de 200ml) ikke starte på grød,men anbefale at du køber noget på apoteket der hedder Johannesbrødkernemel:0)

Jeg havde selv et gylpebarn - min søn Anton) og han var aldrig oppe på at drikke mere en maks 150 ml per måltid - så det var ikek fordi at han grov spiste.

Vi købte dette - og så stoppede gylperiet næsten - han gylpede lidt, men det var ikke stråler - men bare sådan som man kan forvente når de bøvser osv:0)

Christina

Kære TS - jeg tillader mig at låne et spm. Valle81: Hvad er Johannesbrødkernemel? Og hvordan anvendes det? Jeg har nemlig en lille gylpert på 3 måneder, så hvis der måske var noget der ville hjælpe ham, så ville det vare skønt! Kh. Louise

Anmeld

9. september 2011

Tona

Zeus skriver:

Det er slet ikke sikkert at det har noget med det at gøre Og det er IKKE noget alvoligt! Bare en lidt slap lukkemuskel..

Men reflux er, når lukkemusklen i halsen ikke lukker ordentligt, og derfor lukker maden/mælken op igen.. Det viser sig blandt andet ved, at børnene gylper mere end normalt. Men det ville undre mig, hvis din sp'er ikke har sendt jer afsted til lægen, hvis hun mistænkte at det havde noget med det at gøre. Det var bare en tanke jeg fik, for hvis det nu var reflux, så ville det jo være rart hvis man vidste det..

Hvis han virkelig gylper meget, så ville jeg nok få det undersøgt, hvis det nu var Så vil lægen også kunne forklare hvilke forholdsregler i skal tage jer + han vil kunne rådgive bedre om maden osv.

Tja... min sp mistænkte heller ikke et øjeblik reflux selv om ungen gylpede som en vild. Det blev kun opdaget fordi jeg selv kontaktede lægen efter jeg havde læst om det.

Men hvis barnet har reflux, så er her et godt råd TS: efter flaske så lad barnet ligge ved dig i små 20 min så maden kan "falde på plads"

Anmeld

9. september 2011

MIWULA

MetteDN skriver:

Hej piger .. Hvornår begyndte jeres børn at få grød?  Sp'en vilhave jeg skal vente så længe som overhovedet muligt..

Normalt spiste min dreng 200ml mme, men sundhedsplejesken ville have jeg skulle sætte det ned til 160ml..Siden jeg har gjort det skal jeg op 3 gange om natten for at give mad, før sov han fra 21-07

Hvad ville i gøre ?

Jamie fik grød da han var 4 måneder der sys min sp han var klar til det da han spiste meget. Eejj jeg sys betemt ikk man skal sætte mad forbruget ned hos et barn mener de bare skal ha når de lyster og det har min sp også sagt til mig.

Anmeld

9. september 2011

emsaroto

Oskar begyndte så småt på det da han blev 4 måneder. 

Anmeld

9. september 2011

marloutti

MetteDN skriver:

Hun sagde at vi skulle sætte det ned fordi han gylper meget.. Men hvis han ikke bliver mæt af det han får.. Overvejer at give ham grød om aftenen inden han bliver puttet..

Der er jo bare nogle børn, der gylper mere end andre. Derfor skal man jo ikke tage maden fra ham... Grød om aftenen er nok en super ide...

Anmeld

9. september 2011

Zeus

Amandas-mor skriver:

Tja... min sp mistænkte heller ikke et øjeblik reflux selv om ungen gylpede som en vild. Det blev kun opdaget fordi jeg selv kontaktede lægen efter jeg havde læst om det.

Men hvis barnet har reflux, så er her et godt råd TS: efter flaske så lad barnet ligge ved dig i små 20 min så maden kan "falde på plads"

Lidt mystisk, at de ikke er opmærksomme på det Ingen af mine har heldigvis haft det, men én fra min gamle terminsgruppe havde det, så tænkte jeg lige ville nævne muligheden

Anmeld

9. september 2011

twinboys

Mine drenge var 4½måned omregnet... de er jo født ekstren for tidligt... men efter omregningerne ville de have været 4½mdr...

Majbritt

Anmeld

9. september 2011

MetteDN

Zeus skriver:

Det er slet ikke sikkert at det har noget med det at gøre Og det er IKKE noget alvoligt! Bare en lidt slap lukkemuskel..

Men reflux er, når lukkemusklen i halsen ikke lukker ordentligt, og derfor lukker maden/mælken op igen.. Det viser sig blandt andet ved, at børnene gylper mere end normalt. Men det ville undre mig, hvis din sp'er ikke har sendt jer afsted til lægen, hvis hun mistænkte at det havde noget med det at gøre. Det var bare en tanke jeg fik, for hvis det nu var reflux, så ville det jo være rart hvis man vidste det..

Hvis han virkelig gylper meget, så ville jeg nok få det undersøgt, hvis det nu var Så vil lægen også kunne forklare hvilke forholdsregler i skal tage jer + han vil kunne rådgive bedre om maden osv.

så tror jeg da lige jeg vil spørge når vi alligevel skal til lægen på tirsdag, for ja det ville da være meget rart at vide Tak for det  

Anmeld

10. september 2011

Valle81

Mamalou skriver:

Kære TS - jeg tillader mig at låne et spm. Valle81: Hvad er Johannesbrødkernemel? Og hvordan anvendes det? Jeg har nemlig en lille gylpert på 3 måneder, så hvis der måske var noget der ville hjælpe ham, så ville det vare skønt! Kh. Louise

Hejsa,

Jamen jeg vil da endelig hjælpe.

Det ligner lidt rismel eller sådan. Man køber en lille pose på apoteket til omkring 80 kroner - men da man ikke skal bruge ret meget - så er der til laaaaaaaaaaaang tid:0)

Det det et tykningsmiddel og det er smagsløst og helt ufarligt og de må få det helt fra fødslen. Det er googlet óg jeg har vendt det med SP og læge som bare sagde go for it og se om det virker:0) Og det gør det - har også anbefalet andre det herinde hvor jeg har fået svar om at det har virket:0)

Når du har lavet flasken klar - så skal man tage lige spidsen på en teske og hælde i og så ryste godt - sådan gjorde vi, men der står en MEGET lang måde at gøre det på på pakken, hvilket vi synes var for indviklet.

Så var flasken klar og fylpet næsten væk. Det eneste der er ved det er, at man kan ike lige have flasken stående i 5 minutter for så at give resten, så er det blevet meget tykt.

Vi fandt ud af ved at lade en flaske stå at det der sker er, at når det står så deler det sig så at vandet ligger nederst og "mælken" og melet ligger sig øverst og laver et "låg" så at der ikke kan gylpes sådan:0)

Jeg kan kun anbefale det - og der sker jo intet ved at prøve:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.