MetteDN skriver:
Hej piger .. Hvornår begyndte jeres børn at få grød? Sp'en vilhave jeg skal vente så længe som overhovedet muligt..
Normalt spiste min dreng 200ml mme, men sundhedsplejesken ville have jeg skulle sætte det ned til 160ml..Siden jeg har gjort det skal jeg op 3 gange om natten for at give mad, før sov han fra 21-07 
Hvad ville i gøre ?
Ihhh jeg bliver så rasende når jeg hører den historie om og om igen med hvordan mange sp'er vejleder om kost. Og ikke mindst fordi jeg selv har måttet lære af bitter erfaring at man ikke altid skal tage alt hvad de siger for gode varer. Man skal gøre det som ens egen fornuft fortæller en er det rigtige.
Jeg ville give ungen alt det han kunne spise i hver flaske. Ikke nok med at det er anbefalingen fra såvel sundhedsstyrelsen som producenterne af erstatningen (i alt fald står det på NAN - pakkerne), men det er da også logisk at barnet skal have lov at være mæt og så vidt muligt sove igennem. Det her ødelægger jo det fine søvnmønster det lyder til at han har haft. Der er ingen hverken dig eller barnet som har glæde af at skulle op så mange gange om natten.
Mht grøden, så tror jeg at det er vigtigt at følge sundhedsstyrelsens anbefaling og begynde tidligst når barnet er 4 mdr og senest når det er omkring 6 mdr. Indenfor det tidsrum tror jeg man skal begynde når barnet viser parathed og ikke er mæt længere af erstatning alene.
Når det så er sagt, så gives der børn (især flaskebørn) som ikke kan holdes mætte på flaske alene indtil de er 4 mdr. Min datter måtte fx, efter råd fra lægen, begynde på grød da hun lige var fyldt 3 mdr fordi hun skreg uophørligt af sult. Så jeg tror det er meget forskelligt fra barn til barn, men der hvor det er muligt tror jeg det er bedst at vente til minimum 4 mdr. 
Anmeld