Din datter lyder også meget intelligent. Måske har hun fundet ud af, at det her er den sikre vej til at være i kontakt med mor og far
Det har ikke noget at gøre med, at i ikke har vist hende nok opmærksomhed, men et barn vil gerne tale og være sammen med mor og far hele tiden, og når hun hænger med mulen så er det sikker gevinst.
Når man er et meget fremmeligt barn, så forventer omgivelserne og ubevidst en del af barnet (sådan er det i hvert fald herhjemme, mine de store var også meget hurtige til alt). Så kan man som barn godt have brug for at blive pylret lidt mere om. Det er hårdt at blive stor, og ikke være den lille baby mere, og det er så rart og hyggeligt når mog og far pylrer lidt om en 
Jeg tror ikke at du skal være så bekymret, men bare fortsat læsse en hel masse omsorg på hende. Når hun kommer efter to uger og stadig piver over sin finger, så sig hurtigt at ja det er da også træls for dig, og så kram og kys hende en hel masse 
Hvis du er meget bekymret for hende, så syntes jeg at du skal tale med dp pædagogen om det. Hun kan måske anvise jer nogle redskaber som i finder anvendelige.
Håber at din pus langsomt finder ud af, at fingeren ikke længere gør ondt efter et par dage, og jeg tror nok at det skal komme.

Anmeld