1. gangs mødre med barn på 1-2 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

Maise

clara er 20 mdr og sidder enten på bordet ved mig hvor jeg forbereder maden og gnasker lidt med i det der laves, leger omkring mig, sidder på hofte, ved bord med lidt let mad som frugt, kiks eller lign. men ja eller skriger om mine ben, synes aftensmad er noget fanden har skabt for småbørnsfamilien. hun spiser tit før os. rester fra dagen før, grønsager jeg hurtigt koger og mikrotør en delle af svin eller fisk.

Vi er hjemme kl. 16.30 og ofte er det deromkring ædegildet for clara stater. så giver jeg hende altmuligt ens jeg laver mad til os. og hun spiser on and off i 1 time. helt vildt meget mad. nogle dage er bare svære at få til at hænge sammen. så jeg gemmer medvilje ofte en rest af vores til næste dag til hende så jeg ved hun får ordenlig mad hver dag( selv om det er en rest) jeg har heldigvis hverdagsfridage, så der kan jeg bedre styre så hun spiser samtidig med os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

Brams

Lærke er knap 23 mdr. og herhjemme er vi begge to hjemme omkring 15-15:30 og vi spiser kl 17 sharp nogle dage kan vi trække den lidt, men så står hun også og hiver i stolen og siger "mad nu" Farmand har planer om tirsdagen, så der er han mange gange ikke hjemme til mad, men så hjælper Lærke til med maden eller leger i sit legekøkken som er ude i vores køkken, det synes hun er hyggeligt at vi laver mad samtidigt.

Anmeld

8. september 2011

Dansker i England

Jeg prøver så vidt muligt at lave mad i weekenden eller efter lillepigen er kommet i seng, da vi ofte først er hjemme kl 17.45 - 18 og derfor kun har 10 min til lige at varme maden op, ellers bliver hun nemlig for træt og vil slet intet spise. Men hvis jeg skal lave mad i hverdagene, når vi kommer hjem er hun oftest med i køkkenet på køkkenbordet. Så får hun en champignon eller et løg eller sådan noget og en ske og så hjælper hun med at skære grøntsager ud.

Anmeld

8. september 2011

Mor Til Julie<3

noname skriver:

Hej mødre.

Ja, jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive i overskrift

Men altså, sagen er den at caroline nu har passeret 13 mdr, er startet i DP og alt går bare derud af.

MEN hun spiser stort set intet til aftensmad - hvilket faktisk bekymrer mig lidt. (lyder voldsomt, men nogle dage spiser hun mere, andre dage næsten intet) Hun spiser rigtig rigtig godt hver dag i DP, så det er jo veldigt.

Jeg er godt klar over at det kan være trætheden der sætter ind.

Hvornår spiser i aftensmad? hvornår er farmand hjemme?

Jeg ville så gerne at vi kunne spise kl 17.30 men manden er sjældent hjemme før 17.15, og det er uhyre sjældent jeg kan få caroline til at underholde sig selv imens jeg laver mad. Så hun vælger at pive/hyle/pyldre og hænge i mine ben og hun stopper ikke før jeg tar hende op, og så er det ikke nemt at lave mad. Og jeg synes jo ikke hun er gammel nok til at hjælpe + det er heller ikke altid der er noget at hjælpe med

Børn der har andre søskende, forestiller jeg mig at de underholder hinanden så der er nogenlunde fred til at lave mad, men det er måske ikke sådan IRL???

Kom glad og fortæl hvordan i gør, lad mig blive inspireret.

Beklager hvis det blev lidt rodet, jeg håber det gav mening.

NoName

Heejsa ...

Her er der kun mig og min datter da jeg er alene med hende ...

Men vi spiser PRÆCIS kl 18.00 da hun godt kan være en halv time om og spise ... Men når jeg laver maden kommer hun op i sin højstol hen til køkkenbordet så hun kan følge med i hvad jeg laver og hjælp lidt til os hvis hun vil det ... Men Ellers rander hun bare rundt og leger nogen gange hiver hun os i mig hvor jeg siger jamen, mor har ikke tid lige nu så du må vente lidt ... Og ellers finder jeg noget af hende`s lege tøj hun kan lege med i køkkent ... For min datter er heller ikke meget for og lege alene ... Og hun blir 23 måneder ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.