1. gangs mødre med barn på 1-2 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.854 visninger
34 svar
0 synes godt om
7. september 2011

NoName

Hej mødre.

Ja, jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive i overskrift

Men altså, sagen er den at caroline nu har passeret 13 mdr, er startet i DP og alt går bare derud af.

MEN hun spiser stort set intet til aftensmad - hvilket faktisk bekymrer mig lidt. (lyder voldsomt, men nogle dage spiser hun mere, andre dage næsten intet) Hun spiser rigtig rigtig godt hver dag i DP, så det er jo veldigt.

Jeg er godt klar over at det kan være trætheden der sætter ind.

Hvornår spiser i aftensmad? hvornår er farmand hjemme?

Jeg ville så gerne at vi kunne spise kl 17.30 men manden er sjældent hjemme før 17.15, og det er uhyre sjældent jeg kan få caroline til at underholde sig selv imens jeg laver mad. Så hun vælger at pive/hyle/pyldre og hænge i mine ben og hun stopper ikke før jeg tar hende op, og så er det ikke nemt at lave mad. Og jeg synes jo ikke hun er gammel nok til at hjælpe + det er heller ikke altid der er noget at hjælpe med

Børn der har andre søskende, forestiller jeg mig at de underholder hinanden så der er nogenlunde fred til at lave mad, men det er måske ikke sådan IRL???

Kom glad og fortæl hvordan i gør, lad mig blive inspireret.

Beklager hvis det blev lidt rodet, jeg håber det gav mening.

NoName

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

Hvem?

Hejsa

Min mand arbejder uhyr meget og er meget sjældent hjemme til aftensmad, vi spiser kl. 18.00 PRÆCIS, hvis han ikke er hjemme er det bare surt, mine drenge er 8 mdr og 19 mdr, maden blir tit lavet med en af drengene på armen og den anden rundt om benet, men sådan er det nu altså engang, når de er så små kan man ik li placere dem foran tv'et (mine giver hvert fald ikke), men ellers hvier jeg masser af deres legeager med i køkkenet også leger de ved siden af mig, mens jeg laver maden og kan stadig derved være lidt med i legen.

Og nej, der er aaaaaaldrig fred til at lave mad

Anmeld

7. september 2011

NoName

Bondefruen skriver:

Hejsa

Min mand arbejder uhyr meget og er meget sjældent hjemme til aftensmad, vi spiser kl. 18.00 PRÆCIS, hvis han ikke er hjemme er det bare surt, mine drenge er 8 mdr og 19 mdr, maden blir tit lavet med en af drengene på armen og den anden rundt om benet, men sådan er det nu altså engang, når de er så små kan man ik li placere dem foran tv'et (mine giver hvert fald ikke), men ellers hvier jeg masser af deres legeager med i køkkenet også leger de ved siden af mig, mens jeg laver maden og kan stadig derved være lidt med i legen.

Og nej, der er aaaaaaldrig fred til at lave mad

Tror jeg efterhånden har prøvet alt for at få hende til at lege selv lige den tid hvor jeg laver mad, men nå, det kan være jeg bare skal tage ørepropper i, op i 5 gear og så få aftensmaden lavet i en ruf

Anmeld

7. september 2011

Hvem?

Ha, ja - ellers bruger jeg gerne hele dagen, eks. skrælle kartofler og grøntsager når de sover til middag, gøre kødet klar o.s.v. så det li til at smide på panden / i ovenen o.s.v.

Anmeld

7. september 2011

NoName

Bondefruen skriver:

Ha, ja - ellers bruger jeg gerne hele dagen, eks. skrælle kartofler og grøntsager når de sover til middag, gøre kødet klar o.s.v. så det li til at smide på panden / i ovenen o.s.v.

Hmmm jeg er jo på arbejde, tror min chef vil finde det en kende underligt hvis jeg lige midt i det hele begynder at skrælle kartofler

HAHAHAHAHAHAHAHAHA - men gad faktisk godt prøve det af endag bare for at se hvad han vil sige....

Anmeld

7. september 2011

MinNoah

Tror det er et velkendt problem for alle med børn under 3 år...

Her spiser vi mellem 17.30 og 18.00 - vores dreng er 2 år.

Nogle gange hjælper han lidt til, andre gange sidder han på bordet og kigger, nogle gange står han på en skammel ved vasken og leger med vand (så har jeg fred ), sjældne gange leger han selv i stuen/på værelset og indimellem står han og skriger og hænger i mit bukseben....

Sådan er livet med så små børn

Anmeld

7. september 2011

NoName

MinNoah skriver:

Tror det er et velkendt problem for alle med børn under 3 år...

Her spiser vi mellem 17.30 og 18.00 - vores dreng er 2 år.

Nogle gange hjælper han lidt til, andre gange sidder han på bordet og kigger, nogle gange står han på en skammel ved vasken og leger med vand (så har jeg fred ), sjældne gange leger han selv i stuen/på værelset og indimellem står han og skriger og hænger i mit bukseben....

Sådan er livet med så små børn

ja det er det jo...

Anmeld

7. september 2011

Camillee

Jeg kan godt forstå dig, Vi har lidt det samme problem men Elias spiser heller ikke ret meget i DP (det har han aldrig gjort)  
men vi spiser aftensmad mellen 16.40 og 17.00 vi kan simpelthed ikke holde han vågen nok til at skulle spise senere, 
De dage Jakob ikke når hjem må han sætte sig til bords selvom vi er ved at være færdig eller varme maden op igen.  

Anmeld

7. september 2011

H+S Skjolgborg.

Hej mødre.

Ja, jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive i overskrift

Men altså, sagen er den at caroline nu har passeret 13 mdr, er startet i DP og alt går bare derud af.

MEN hun spiser stort set intet til aftensmad - hvilket faktisk bekymrer mig lidt. (lyder voldsomt, men nogle dage spiser hun mere, andre dage næsten intet) Hun spiser rigtig rigtig godt hver dag i DP, så det er jo veldigt.

Jeg er godt klar over at det kan være trætheden der sætter ind.

Hvornår spiser i aftensmad? hvornår er farmand hjemme?

Jeg ville så gerne at vi kunne spise kl 17.30 men manden er sjældent hjemme før 17.15, og det er uhyre sjældent jeg kan få caroline til at underholde sig selv imens jeg laver mad. Så hun vælger at pive/hyle/pyldre og hænge i mine ben og hun stopper ikke før jeg tar hende op, og så er det ikke nemt at lave mad. Og jeg synes jo ikke hun er gammel nok til at hjælpe + det er heller ikke altid der er noget at hjælpe med

Børn der har andre søskende, forestiller jeg mig at de underholder hinanden så der er nogenlunde fred til at lave mad, men det er måske ikke sådan IRL???

Kom glad og fortæl hvordan i gør, lad mig blive inspireret.

Beklager hvis det blev lidt rodet, jeg håber det gav mening.

NoName

Her spiser vi mellem 17-17,30 af og til 17,45. Men det jeg gør er af Tobias komme op i højstolen mens jeg laver mad hvis han er ked osv også sidder han der med køkken ting da han var mindre på gulve og lege.Så kommer far hjem og tager ham når jeg næsten er færdig skifter ham af og til ind maden og  nattøjet på også spiser vi nogle gange nattøj på bagefter and på hvor langt jeg er nået. Men han  spiser heller ikke ret meget om aften ikke i hverdagen og det starte det endelig også med som du skriver her efter han starte i ins.Jeg hved ikke om det kan være fordi de spiser kl 8,30-11 og kl 14-14.30 og når vi går hjem ca kl 15,30-16.30 kan det ske han hugger lidt mad fra madkassen i mens vi går hjem ad.Jeg tager det ret rolig han skal jo nok spise hvis han er sulten til aften siste han kun 4 fritter og to bider af pizzaen.Men så tog han lige en hel kop mælk også i seng kl 19-19,30 og sover til kl 6,15-7.00 det er nu ok alt sammen syntes jeg han kan jo helle ikke bleve hved med af veje så meget osv.Dog var han lille og tynd og 20 mdr ville jeg nok være mere ops på hvad og hvor meget han spiser men han taber sig ikke så er jeg ikke urolig han veje ca 14 kg og ca 91-92 cm og har fra feb og til nu kun taget 800 g på.Løber leger er meget glad.så jeg er ikke urolig+hans madkasse som indholder 6 halve skriver brød  ostehaps,ået grønt og 2 frikedeller + en frugtposte med et stk frugt,riskage,nødestang og to frikedelle og når jeg henter ham er der mellem 1 og 3 skriver brød tilbage.Sådan er det bare.

Så længe hun er glad,ikke for tynd og ikke taber sig skal du ikke være urolig.Ja trætheden kan også spille ind oveni.

Henriette

P,s her hjælper de andre børn ikke vildt meget med de har deres inden aftensmaden men hvis jeg for nok kaldre jeg skam på dem men det er måske sket 1 -2 gang.

Anmeld

7. september 2011

NoName

Henriette1976 skriver:

her spiser vi mellem 17-17,30 af og til 17,45 men det jeg gør er af tobias komme op i højstolen men jeg laver mad hvis han er ked osv også sidder han der med køkken ting da han var mindre på gulve og lege.Så kommer far hjem og tager ham når jeg næsten er færdig skifter ham af og til nattøjet på også spiser vi nogle gange nattøj på bagefter and på hvor langt jeg er nået.Men han spiser ikke ret meget om aften ikke i hverdagen og det starte det endelig også med som du skriver her efter han starte i ins.Jeg hved ikke om det kan være fordi de spiser kl 8,30-11 og kl 14-14.30 og når vi går hjem ca kl 15,30-16.30 kan det ske han hugger lidt mad for mad kassen i mens vi går hjem ad.Jeg tager det ret rolig han skal jo nok spise hvis han er sulten til aften siste han kun 4 fritter og to bider af pizzaen.Men så tog han lige en hel kop mælk også i seng kl 19-19,30 og sover til kl 6,15-7.00 det er nu ok alt sammen syntes jeg han kan jo helle ikke bleve hved med af veje så meget osv.Dog var han lille og tynd og 20 mdr ville jeg nok være mere ops på hvad og hvor meget han spiser men han taber sig ikke så er jeg ikke urolig han veje ca 14 kg og ca 91-92 cm og har fra feb og til nu kun taget 800 g på.Løber leger er meget glad.så jeg er ikke urolig+hans madkasse som indholder 6 halve skriver brød  ostehaps,ået grønt og 2 frikedeller + en frugtposte med et stk frugt,riskage,nødestang og to frikedelle og når jeg henter ham er der mellem 1 og 3 skriver brød tilbage.Sådan er det bare.

Så længe hun er glad,ikke for tynd og ikke taber sig skal du ikke være urolig.Ja trætheden kan også spille ind oveni.

Henriette

P,s her hjælper de andre børn ikke vildt meget med de har deres inden aftensmaden men hvis jeg for nok kaldre jeg skam på dem men det er måske sket 1 -2 gang.

Tusind tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.