1. gangs mødre med barn på 1-2 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

NoName

Henriette1976 skriver:

her spiser vi mellem 17-17,30 af og til 17,45 men det jeg gør er af tobias komme op i højstolen men jeg laver mad hvis han er ked osv også sidder han der med køkken ting da han var mindre på gulve og lege.Så kommer far hjem og tager ham når jeg næsten er færdig skifter ham af og til nattøjet på også spiser vi nogle gange nattøj på bagefter and på hvor langt jeg er nået.Men han spiser ikke ret meget om aften ikke i hverdagen og det starte det endelig også med som du skriver her efter han starte i ins.Jeg hved ikke om det kan være fordi de spiser kl 8,30-11 og kl 14-14.30 og når vi går hjem ca kl 15,30-16.30 kan det ske han hugger lidt mad for mad kassen i mens vi går hjem ad.Jeg tager det ret rolig han skal jo nok spise hvis han er sulten til aften siste han kun 4 fritter og to bider af pizzaen.Men så tog han lige en hel kop mælk også i seng kl 19-19,30 og sover til kl 6,15-7.00 det er nu ok alt sammen syntes jeg han kan jo helle ikke bleve hved med af veje så meget osv.Dog var han lille og tynd og 20 mdr ville jeg nok være mere ops på hvad og hvor meget han spiser men han taber sig ikke så er jeg ikke urolig han veje ca 14 kg og ca 91-92 cm og har fra feb og til nu kun taget 800 g på.Løber leger er meget glad.så jeg er ikke urolig+hans madkasse som indholder 6 halve skriver brød  ostehaps,ået grønt og 2 frikedeller + en frugtposte med et stk frugt,riskage,nødestang og to frikedelle og når jeg henter ham er der mellem 1 og 3 skriver brød tilbage.Sådan er det bare.

Så længe hun er glad,ikke for tynd og ikke taber sig skal du ikke være urolig.Ja trætheden kan også spille ind oveni.

Henriette

P,s her hjælper de andre børn ikke vildt meget med de har deres inden aftensmaden men hvis jeg for nok kaldre jeg skam på dem men det er måske sket 1 -2 gang.

Tusind tak for svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Frederikke på 14 mdr. hænger også omkring mine ben, pyldre, laver ulykker, vræler og er i det hele taget bare rigtig træt og sulten sidst på dagen hvor jeg står og laver mad i køkkenet.... Jeg plejer at give hende en riskiks, eller en lille skål med lidt rosiner hun kan sidde og få på gulvet imens jeg laver mad... For maden, den skal laves uanset om hun hænger om ben eller ej

Ps. Vi spiser gerne omkring kl. 16.50-17.15 hver dag - aldrig senere da det ellers bliver for sent for den mindste.

Anmeld

7. september 2011

NoName

Camillee skriver:

Jeg kan godt forstå dig, Vi har lidt det samme problem men Elias spiser heller ikke ret meget i DP (det har han aldrig gjort)  
men vi spiser aftensmad mellen 16.40 og 17.00 vi kan simpelthed ikke holde han vågen nok til at skulle spise senere, 
De dage Jakob ikke når hjem må han sætte sig til bords selvom vi er ved at være færdig eller varme maden op igen.  

puha det var tidligt, så tidligt kan jeg slet ikke have maden færdig uanset....

Anmeld

7. september 2011

LinLin

Hej mødre.

Ja, jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive i overskrift

Men altså, sagen er den at caroline nu har passeret 13 mdr, er startet i DP og alt går bare derud af.

MEN hun spiser stort set intet til aftensmad - hvilket faktisk bekymrer mig lidt. (lyder voldsomt, men nogle dage spiser hun mere, andre dage næsten intet) Hun spiser rigtig rigtig godt hver dag i DP, så det er jo veldigt.

Jeg er godt klar over at det kan være trætheden der sætter ind.

Hvornår spiser i aftensmad? hvornår er farmand hjemme?

Jeg ville så gerne at vi kunne spise kl 17.30 men manden er sjældent hjemme før 17.15, og det er uhyre sjældent jeg kan få caroline til at underholde sig selv imens jeg laver mad. Så hun vælger at pive/hyle/pyldre og hænge i mine ben og hun stopper ikke før jeg tar hende op, og så er det ikke nemt at lave mad. Og jeg synes jo ikke hun er gammel nok til at hjælpe + det er heller ikke altid der er noget at hjælpe med

Børn der har andre søskende, forestiller jeg mig at de underholder hinanden så der er nogenlunde fred til at lave mad, men det er måske ikke sådan IRL???

Kom glad og fortæl hvordan i gør, lad mig blive inspireret.

Beklager hvis det blev lidt rodet, jeg håber det gav mening.

NoName

David har aldrig været den store "aftensmadsspiser". Jeg har faktisk snakket med lægen om det sidste år til 4-års undersøgelsen... Men hun sagde bare at han da bare var "klogere end os voksne"; han  sørger for at få fyldt depoterne op til morgenmad og frokost, i stedet for til aftensmad hvor man ikke kan nå at forbrænde det

Som med så mange andre ting: hvis hun spiser til de andre måltider og i øvrigt er glad og trives, ville jeg ikke være bekymret

Mht til madlavning er jeg så heldig at have fået to der er gode til at underholde sig selv...

Vi spiser i øvrigt senest kl 17.30

Anmeld

7. september 2011

H+S Skjolgborg.

noname skriver:

Tusind tak for svar.

Det er skam så lidt og undskyld de små fejle og manglene på bogstaver kunne jeg lige se.*SS*

Hvor meget vejer og måler hun ??.

Henriette

Anmeld

7. september 2011

NoName

Henriette1976 skriver:

Det er skam så lidt og undskyld de små fejle og manglene på bogstaver kunne jeg lige se.*SS*

Hvor meget vejer og måler hun ??.

Henriette

hun vejer ca 11,5kg og er ca 78cm

Anmeld

7. september 2011

NoName

DAs mor skriver:

David har aldrig været den store "aftensmadsspiser". Jeg har faktisk snakket med lægen om det sidste år til 4-års undersøgelsen... Men hun sagde bare at han da bare var "klogere end os voksne"; han  sørger for at få fyldt depoterne op til morgenmad og frokost, i stedet for til aftensmad hvor man ikke kan nå at forbrænde det

Som med så mange andre ting: hvis hun spiser til de andre måltider og i øvrigt er glad og trives, ville jeg ikke være bekymret

Mht til madlavning er jeg så heldig at have fået to der er gode til at underholde sig selv...

Vi spiser i øvrigt senest kl 17.30

orrrrrh, det lettede at læse.... og hvor er du heldig at dine kan underholde sig selv...

Anmeld

7. september 2011

H+S Skjolgborg.

kl:17-18 spiser de fleste familie med børn jo også.. Maden er færdig når den er færdig sådan er det.Dog syntes jeg nogle familie spiser lige sent nok aftensmad.

Har en veninde og de spiser ikke før kl 19-19.30 fordi de venter på manden.Her har vi spis på den tid også må manden da varme det når han kommer hjem færdig bum.

Henriette

Anmeld

7. september 2011

H+S Skjolgborg.

noname skriver:

hun vejer ca 11,5kg og er ca 78cm

Det er vel ok fint nok efter hendes kurve...

Henriette

Anmeld

7. september 2011

LinLin

noname skriver:

orrrrrh, det lettede at læse.... og hvor er du heldig at dine kan underholde sig selv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.