1. gangs mødre med barn på 1-2 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

NoName

Henriette1976 skriver:

kl:17-18 spiser de fleste familie med børn jo også.. Maden er færdig når den er færdig sådan er det.Dog syntes jeg nogle familie spiser lige sent nok aftensmad.

Har en veninde og de spiser ikke før kl 19-19.30 fordi de venter på manden.Her har vi spis på den tid også må manden da varme det når han kommer hjem færdig bum.

Henriette

Vi kan slet ikke spise så sent, da hun går kold ml 19.00 og 19.30

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

NoName

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Frederikke på 14 mdr. hænger også omkring mine ben, pyldre, laver ulykker, vræler og er i det hele taget bare rigtig træt og sulten sidst på dagen hvor jeg står og laver mad i køkkenet.... Jeg plejer at give hende en riskiks, eller en lille skål med lidt rosiner hun kan sidde og få på gulvet imens jeg laver mad... For maden, den skal laves uanset om hun hænger om ben eller ej

Ps. Vi spiser gerne omkring kl. 16.50-17.15 hver dag - aldrig senere da det ellers bliver for sent for den mindste.

har ikke prøvet riskiks... måske skal jeg gi de tørre plader en chance, tak for indput.

Anmeld

7. september 2011

NoName

Henriette1976 skriver:

Det er vel ok fint nok efter hendes kurve...

Henriette

Jo, hun følger sin kurve fint nok...

jeg er nok bare lidt pyldret...

Anmeld

7. september 2011

H+S Skjolgborg.

noname skriver:

har ikke prøvet riskiks... måske skal jeg gi de tørre plader en chance, tak for indput.

også rosiner eller riskage her hvis madkassen er tom.

Anmeld

7. september 2011

Anne85

Vi spiser altid kl 18 - med eller uden far - for jeg har også en mand der arbejder meget.Når jeg laver mad sidder nynne på værelset ved siden af og leger - hun er god til at lege selv. Hvis hun er træt og pylret sætter jeg hende i hendes højstol og så får hun lidt grønsager at gnave i imens. Ellers har hun en skuffe i køkkenet som kun er hendes - proppet med legetøj - så er der underholdning lige ved siden af mor. Og et lille legekøkken i vores køkken som også er et hit.MEN aftens måltidet er altid der begge børn spiser mindst. De er trætte og pylrede. Så ofte får de lidt når vi kommer hjem ved 16 tiden - en grov bolle, frugt, lidt havregrød eller sårn noget.

Anmeld

7. september 2011

NoName

Anne85 skriver:

Vi spiser altid kl 18 - med eller uden far - for jeg har også en mand der arbejder meget.Når jeg laver mad sidder nynne på værelset ved siden af og leger - hun er god til at lege selv. Hvis hun er træt og pylret sætter jeg hende i hendes højstol og så får hun lidt grønsager at gnave i imens. Ellers har hun en skuffe i køkkenet som kun er hendes - proppet med legetøj - så er der underholdning lige ved siden af mor. Og et lille legekøkken i vores køkken som også er et hit.MEN aftens måltidet er altid der begge børn spiser mindst. De er trætte og pylrede. Så ofte får de lidt når vi kommer hjem ved 16 tiden - en grov bolle, frugt, lidt havregrød eller sårn noget.

rart at høre at der er andre der ikke spiser så meget til aften.

Sådan en skuffe har caroline også, men den gider hun ikke.

Anmeld

7. september 2011

Tvillingemor80

Mine piger er 15 mdr. De går i vuggestue.

Pigernes far arbejder aftenvagter de fleste dage i ugen så vi spiser selv.. Men uanset om han er hjemme eller ej for pigerne mad klokken 16:45 eller 17.00 .. sjældent blive det senere..

Pigerne er simpelthen SÅ TRÆTTE og kommer som regl i seng mellem 18 og 19.. selvom de ofte sover 2-3 timer i vuggestuen..

tror bare det er rigtig hårdt for de små i den alder at gå i vs/dp

Anmeld

7. september 2011

Tvillingemor80

Tvillingemor90 skriver:

Mine piger er 15 mdr. De går i vuggestue.

Pigernes far arbejder aftenvagter de fleste dage i ugen så vi spiser selv.. Men uanset om han er hjemme eller ej for pigerne mad klokken 16:45 eller 17.00 .. sjældent blive det senere..

Pigerne er simpelthen SÅ TRÆTTE og kommer som regl i seng mellem 18 og 19.. selvom de ofte sover 2-3 timer i vuggestuen..

tror bare det er rigtig hårdt for de små i den alder at gå i vs/dp

Hvis de har fået mad klokken 16.45 og først kommer i seng 19.00 så kan det godt ske at de for lidt dessert ½ time inden senge tid - lidt æble/banan, lidt frugt grød eller youghurt.. Bare så de ikke er sultne

Anmeld

7. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi spiser aftensmad kl. 17.15 og har gjort det siden de begyndte på rigtig mad. De er næsten 4 år og 2 år og 5 mdr.

Jeg sætter mig gerne en halv time med dem når vi kommer hjem og så får de gerne en riskiks de kan gumle i. Det er ikke altid nemt, at komme igang med aftesmaden. Det er ikke altid de vil lege sammen, så hellere drille hinanden samtidig med, at de er død trætte og så skal der ikke så meget til.

Vi prøver så vidt, at lave mad som ikke tager så lang tid eller mad til to dage. Mange gange så sidder de begge på køkkenbordet og da de var mindre var det tit den lille hang på armen.

Nogen dage spiser de godt og andre dage røre de næsten ikke maden. Men så længe, at de trives og er almindelig i deres kropsbygning er jeg ikke bekymret. De får hvad de skal have - nogen dage mere end andre.

Anmeld

7. september 2011

Jibbe

Vi er ved at være rigtig gode til at have lavet tingene på forhånd. Eller jeg er. Jeg har altid et kæmpe læs lasagner i fryseren, både kød og grøntsagslasagner til de dage hvor jeg ikke har tid til noget. Ellers har jeg kødboller, millionbøf osv i fryseren. Millionbøf med suppehorn er et kæmpe hit og så kogt broccoli eller blomkål ved siden af og det tager nærmest kun 10 min før alt er færdigt, når millionbøffen er lavet på forhånd. Frej får også varm mad i vuggestuen så nogle dage får han bare en rugbrød. Det er meget forskelligt hvad han spiser til aften, nogle gange rigtig meget og andre gange ingenting. Idag spiste han fx. 2½ tartelet
Og det med underholdningen er svært. De værste dage tyer jeg til Teletubbies på fjerneren. Så har jeg 10 min fred. Ellers sætter jeg ham på køkkenbordet, vi har sådan et hjørne han kan sidde i og så står jeg foran mens jeg laver det sidste af maden. Resten af dagene hænger han på mig
Men jeg ville ikke tage det så tungt at hun ikke spiser... Nogengange kan jeg også selv æde en halv ko om aftenen og andre gange er jeg bare slet ikke sulten. Og hun mangler jo ikke noget den lille smukke Caroline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.