Hvornår fik jeres rugbrøds bidder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

Isabella_mor

Den lykkelige skriver:

Vores datter er lige blevet 6 måneder, ingen tænder.. Hun får grød/mos 3 gange dagligt.. Tit hvis hun f.eks får kartoffelmos med moste gulerødder i som har forskellig "størrelse" så får hun det galt i halsen.. Skal stadig være jævn mos.. Hvis i forstår
Vi var så hos mine svigerforældre igår og der sagde de til min kæreste: "Da du var hendes alder fik du rugbrødsmadder med pålæg"...
Så siger min kæreste:"Arh det vist lige tidlig nok for hende, for hvis der er større stykker i en mos så kløjs hun i det"...
Så siger svigermor:"Årh sikker noget pjat..."
 Hmm.. godt så..
Er det mig der gør noget forkert? Synes jo kun lige hun for en måned siden begyndte med smagsprøverne på grøden/mosen og hun er først lige begyndt nu at tage det som et helt måltid.. før var det bare smagsprøver også flaske bagefter..
Men hvad/hvornår gjorde i??

hvis du finder en blød rugbrød uden kerner og smørrer det med et godt lag smør og et godt lag leverpostej så kan hunh godt spise det selvom hun ikke har tænder, bare nogle bitte små bidder på størrelse med din lillefingernegl. og så tygger hun det.. så kan du med tiden gøre stykkerne større, og så evt give lidt agurk til i stave som hun kan gnave i... 

villads har spist rugbrødsmadder og agurk siden han var ca 6 mdr.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

sarahb

som 6 mdr.
I kan evt give bondebrød uden skorper...
Vores søn har stadig ikke tænder (snart 10 mdr) og spiser alt vi spiser.

Anmeld

1. september 2011

Den lykkelige

D-Micka skriver:

Så har hun været her ..
Hun sagde brød med pålæg fra ca. 7 mdr.
Gerne smagsprøver.. Og jeg kunne lære ham at spise brød, ved at lave grøntsagsmos med lidt klumper i og give ham meget små stykker brød ad gangen til at starte med og det kunne jeg bare starte med nu

Ok mange tak!!  
Tror jeg vil prøve imorgen så

Anmeld

1. september 2011

bobbles

Den lykkelige skriver:

Vores datter er lige blevet 6 måneder, ingen tænder.. Hun får grød/mos 3 gange dagligt.. Tit hvis hun f.eks får kartoffelmos med moste gulerødder i som har forskellig "størrelse" så får hun det galt i halsen.. Skal stadig være jævn mos.. Hvis i forstår
Vi var så hos mine svigerforældre igår og der sagde de til min kæreste: "Da du var hendes alder fik du rugbrødsmadder med pålæg"...
Så siger min kæreste:"Arh det vist lige tidlig nok for hende, for hvis der er større stykker i en mos så kløjs hun i det"...
 Hmm.. godt så..
Er det mig der gør noget forkert? Synes jo kun lige hun for en måned siden begyndte med smagsprøverne på grøden/mosen og hun er først lige begyndt nu at tage det som et helt måltid.. før var det bare smagsprøver også flaske bagefter..

de behøver ikke tænder for at spise rugbrød, min datter fik sin første tand da hun var 9 måneder, men hun begyndte at spise rugbrød da hun var 7 måneder.

Anmeld

1. september 2011

MortilCilas

Min søn var seks måneder Og jeg fik af vide at deres bræk refleks sidder så langt fremme, at de nok skal klare den. Jo ældre de bliver flytter den sig længere ned i halsen. - jeg ved ikke om det passer, men hvis det gør, er jeg glad for at jeg started tidligt. Min søn klare den uden problemer, med rugbrød, kød er han sq ikke helt god til endnu. Men brød opløses jo også, det gør mig mindre nervøs!

Han er 7½ måned nu.

Anmeld

1. september 2011

D-Micka

Den lykkelige skriver:

Ok mange tak!!  
Tror jeg vil prøve imorgen så

Anmeld

1. september 2011

Mor-til-asta-09

Den lykkelige skriver:

Hmm.. godt så..

vi startede da asta var omkring 6 mdr, hun startede i dp som 7 mdr, så det skulle gøres Asta fik sin første tand da hun var fyldt 1 år, så lad jer ikke narre af at hun ikke har nogle tænder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.