Hvornår fik jeres rugbrøds bidder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

Diana...

6 måneder med begge. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Mikkel's mor <3

Den lykkelige skriver:

Nå ok.. men den refleks har hun jo.. for hun smovser grøden i sig og det kan ikke gå hurtig nok med skeen..  men synes bare stadig at hvis man bare moser en kartoffel eller noget så er det stadig or "klumpet" til hende.. så hvordan vil rugbrød ikke være..

det er self. rigtig nok. men der er ikke andet end at prøve sig lidt frem, men det er iorden at begynde nu her..

Anmeld

1. september 2011

Sara.

Den lykkelige skriver:

Ok det var også tidligt.. Men min elsker mos og grød og sidder siger mmmhhh mmmmhh mmmhhhh hele tiden mens hun får det.. så synes jo det fint lidt endnu.. Hvis hun f.eks. får en banan i små bidder kløjs hun helt vildt i det..

Det var min sundhedsplejerske der foreslog at vi kunne begynde da grøden bare ikke var interessant nok...

Men alle børn er forskellige, det er også forskelligt hvordan deres mundmotorik fungere og udvikler sig...

Hvis din datter er glad for grød og det hele går rigtig godt ser jeg ingen grund til at skynde sig med at komme igang... Du kan selvfølgelig prøve og så hurtigt fornemme om det går eller om det er bedre at vente lidt...

Om hun har tænder eller ej gør ingen forskel :-) Det er mund motorikken der skal være klar... og så skal lysten selvfølgelig være der.

Min søn spiste da han var 9 mdr som os andre, f.eks. pasta skruer, kartofler, bøf, æble, rugbrød osv... også selvom han ingen tænder havde... og det blev nu tygget helt fint, bare med gummerne :-)

Anmeld

1. september 2011

Den lykkelige

Mussen2 skriver:

Jeg ´kan ikke huske hvornår jeg begyndte med rugbrødshapserer, men jeg begyndte med ristede rugbrødsbjælker omkrin de 6 mdr.

De er super gode til at vænne de små til rugbrødssmagen og gode til deres tænder.

Du kan se opskriften her: http://www.netsundhedsplejerske.dk/tv/index.php?channel_id=1&video_id=65c80363-b186-4ea5-ac6e-847a34152285

Ej perfekt.. tak for link.. må vi da lige prøve.. men hun får øllebrød og ELSKER det.. så hun er vel egentlig allerede vænnet til rugbrøds smag

Anmeld

1. september 2011

Mussen2

Den lykkelige skriver:

Ej perfekt.. tak for link.. må vi da lige prøve.. men hun får øllebrød og ELSKER det.. så hun er vel egentlig allerede vænnet til rugbrøds smag

Så vil de være super! DE er rigtig gode. Jeg lavede en stak og de holder sig nogle dage, ellers kan resten komme i frysseren og bruges efter behov.

Jeg synes de var rigtige gode også fordi barnet selv kan sidde med dem

Anmeld

1. september 2011

Sara.

Forresten, kartoffel er der en del børn der kan ha lidt svært ved... det kan nemt komme til at føles lidt klistret og give opkast fornemmelse... ville evt prøve med kartoffel med sovs eller rugbrød der har lagt i lidt vand :-) Men først når du tænker hun er klar...

Anmeld

1. september 2011

Davidsen87

Bondebrød er meget nemt for dem og tykke, prøv det først

Anmeld

1. september 2011

Den lykkelige

lærkes_mor skriver:

Det var min sundhedsplejerske der foreslog at vi kunne begynde da grøden bare ikke var interessant nok...

Men alle børn er forskellige, det er også forskelligt hvordan deres mundmotorik fungere og udvikler sig...

Hvis din datter er glad for grød og det hele går rigtig godt ser jeg ingen grund til at skynde sig med at komme igang... Du kan selvfølgelig prøve og så hurtigt fornemme om det går eller om det er bedre at vente lidt...

Om hun har tænder eller ej gør ingen forskel :-) Det er mund motorikken der skal være klar... og så skal lysten selvfølgelig være der.

Min søn spiste da han var 9 mdr som os andre, f.eks. pasta skruer, kartofler, bøf, æble, rugbrød osv... også selvom han ingen tænder havde... og det blev nu tygget helt fint, bare med gummerne :-)

Hi hi hvor sødt..
Jamen tror da jeg vil prøve.. men ja det går super godt med grøden.. men er først virkelig blevet godt de sidste 14 dage..
Hvilket pålæg kan man komme på brødet?? Hun elsker avokado og hytteret.. men hvad kan man ellers??

Anmeld

1. september 2011

Den lykkelige

Davidsen87 skriver:

Bondebrød er meget nemt for dem og tykke, prøv det først

Ok.. ja det bruger jeg også til øllebrøden.. må prøve give hende det..

Anmeld

1. september 2011

Den lykkelige

lærkes_mor skriver:

Forresten, kartoffel er der en del børn der kan ha lidt svært ved... det kan nemt komme til at føles lidt klistret og give opkast fornemmelse... ville evt prøve med kartoffel med sovs eller rugbrød der har lagt i lidt vand :-) Men først når du tænker hun er klar...

Nå ja måske det er det.. Altså med kartoflen.. jamen er bestemt sikker på hun er klar.. hun er meget ivrig og elsker nye ting.. min tvivl var mere om det var for tidlig efter kun 14 dage med rigtige grød/mos måltider.. om der skulle gå længere tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.