Hvornår fik jeres rugbrøds bidder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.227 visninger
46 svar
0 synes godt om
1. september 2011

Den lykkelige

Vores datter er lige blevet 6 måneder, ingen tænder.. Hun får grød/mos 3 gange dagligt.. Tit hvis hun f.eks får kartoffelmos med moste gulerødder i som har forskellig "størrelse" så får hun det galt i halsen.. Skal stadig være jævn mos.. Hvis i forstår
Vi var så hos mine svigerforældre igår og der sagde de til min kæreste: "Da du var hendes alder fik du rugbrødsmadder med pålæg"...
Så siger min kæreste:"Arh det vist lige tidlig nok for hende, for hvis der er større stykker i en mos så kløjs hun i det"...
Så siger svigermor:"Årh sikker noget pjat..."
 Hmm.. godt så..
Er det mig der gør noget forkert? Synes jo kun lige hun for en måned siden begyndte med smagsprøverne på grøden/mosen og hun er først lige begyndt nu at tage det som et helt måltid.. før var det bare smagsprøver også flaske bagefter..
Men hvad/hvornår gjorde i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Clisolka

Den lykkelige skriver:

Vores datter er lige blevet 6 måneder, ingen tænder.. Hun får grød/mos 3 gange dagligt.. Tit hvis hun f.eks får kartoffelmos med moste gullerødder i som har forskellig "størrelse" så får hun det galt i halsen.. Skal stadig vre jævn mos.. Hvis i forstår
Vi var så hos mine svigerforældre igår og der sagde de til min kæreste: "Da du var hendes alder fik du rugbrødsmadder med pålæg"...
Så siger min kæreste:"Arh det vist lige tidlig nok for hende, for hvis der er større stykker i en mos så kløjs hun i det"...
 Hmm.. godt så..
Er det mig der gør noget forkert? Synes jo kun lige hun for en måned siden begyndte med smagsprøverne på grøden/mosen og hun er først lige begyndt nu at tage det som et helt måltid.. før var det bare smagsprøver også flaske bagefter..

Vi startede med rugbrød da Isabella var 6 mrd. Det var efter råd fra vores SP. Men vi måtte vente en måneds tid, for Isabella var ved at blive kvalt i det. Det var faktisk først ved 8 mrd. at hun kunne tage flere stykker 

Anmeld

1. september 2011

Sara.

Nor begyndte med små bidder rugbrød med smørre pålæg da han var 5 mdr.... der begyndte vi også med små stykker kartofler og ligende.. han gad ikke alt det grød. Man kan evt ligge rugbrødet i lidt vand for at bløde det lidt op...

han fik sin første tand da han blev 1 år..

Anmeld

1. september 2011

Mussen2

Den lykkelige skriver:

Vores datter er lige blevet 6 måneder, ingen tænder.. Hun får grød/mos 3 gange dagligt.. Tit hvis hun f.eks får kartoffelmos med moste gulerødder i som har forskellig "størrelse" så får hun det galt i halsen.. Skal stadig være jævn mos.. Hvis i forstår
 Hmm.. godt så..

Jeg ´kan ikke huske hvornår jeg begyndte med rugbrødshapserer, men jeg begyndte med ristede rugbrødsbjælker omkrin de 6 mdr.

De er super gode til at vænne de små til rugbrødssmagen og gode til deres tænder.

Du kan se opskriften her: http://www.netsundhedsplejerske.dk/tv/index.php?channel_id=1&video_id=65c80363-b186-4ea5-ac6e-847a34152285

Anmeld

1. september 2011

Mikkel's mor <3

Den lykkelige skriver:

Hmm.. godt så..

vi startede da mikkel blev 6 mdr. men det kræver at de har den der tygge/synke refleks syntes jeg min sp. snakkede om. vi har ikke haft problemer med at få det i den gale hals

Anmeld

1. september 2011

Den lykkelige

lærkes_mor skriver:

Nor begyndte med små bidder rugbrød med smørre pålæg da han var 5 mdr.... der begyndte vi også med små stykker kartofler og ligende.. han gad ikke alt det grød. Man kan evt ligge rugbrødet i lidt vand for at bløde det lidt op...

han fik sin første tand da han blev 1 år..

Ok det var også tidligt.. Men min elsker mos og grød og sidder siger mmmhhh mmmmhh mmmhhhh hele tiden mens hun får det.. så synes jo det fint lidt endnu.. Hvis hun f.eks. får en banan i små bidder kløjs hun helt vildt i det..

Anmeld

1. september 2011

Davidsen87

Mikki fik os rubrød som 6 mdr  Han havde heller ik tænder.

Anmeld

1. september 2011

Den lykkelige

Mikkel's mor <3 skriver:

vi startede da mikkel blev 6 mdr. men det kræver at de har den der tygge/synke refleks syntes jeg min sp. snakkede om. vi har ikke haft problemer med at få det i den gale hals

Nå ok.. men den refleks har hun jo.. for hun smovser grøden i sig og det kan ikke gå hurtig nok med skeen..  men synes bare stadig at hvis man bare moser en kartoffel eller noget så er det stadig or "klumpet" til hende.. så hvordan vil rugbrød ikke være..

Anmeld

1. september 2011

Den lykkelige

Davidsen87 skriver:

Mikki fik os rubrød som 6 mdr  Han havde heller ik tænder.

Ok.. måske jeg bare skal prøve..

Anmeld

1. september 2011

D-Micka

Herhjemme kløjs han også i klumperne i mosen ..
Og har heller ikke fået rugbrødsbidder endnu .. kun meget meget små stykker har han smagt ..

Men kunne da være jeg skulle spørge min SP ad.. Hun kommer ved 12 tiden .. Bliver da lidt nys nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.