Hvornår fik jeres rugbrøds bidder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

Den lykkelige

Mussen2 skriver:

Ja, nemlig som hyggemad, mellemmåltider og så hun kunne sidde med ved bordet, når vi spiste

Ej det super godt!! For altid når vi spiser VIL hun have lige det vi sidder med.. så kan man måske aflede med sådan en  Plejer bruge en gulerod eller agurk.. men vil prøve lave dem der i aften..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Den lykkelige

Maja_4000 skriver:

Tag det i hendes tempo !  

Caroline er 8½ måned og det er først nu hun kan finde ud af at spise rugbrød .. Og hun er laaang tid om at spise det , og når ikke at spise sig mæt , før tålmodigheden er brugt op :b Så hun får det om eftermiddagen i stedet for til frokost .. Om eftermiddagen er hun nemlig ikke MEGET sulten , som hun er til frokost

Ja sad godt lige og tænkte at det nok er bedste at starte op på når hun ikke er skrup sulten  For så skal det jo gå stærkt..

Anmeld

1. september 2011

Mussen2

Den lykkelige skriver:

Ej det super godt!! For altid når vi spiser VIL hun have lige det vi sidder med.. så kan man måske aflede med sådan en  Plejer bruge en gulerod eller agurk.. men vil prøve lave dem der i aften..

Jeg købte sådan et helt gammeldags mørkt rugbrød og lavcede dem ud af.  De var uden kerner.

Anmeld

1. september 2011

chael

Den lykkelige skriver:

Vores datter er lige blevet 6 måneder, ingen tænder.. Hun får grød/mos 3 gange dagligt.. Tit hvis hun f.eks får kartoffelmos med moste gulerødder i som har forskellig "størrelse" så får hun det galt i halsen.. Skal stadig være jævn mos.. Hvis i forstår
Vi var så hos mine svigerforældre igår og der sagde de til min kæreste: "Da du var hendes alder fik du rugbrødsmadder med pålæg"...
Så siger min kæreste:"Arh det vist lige tidlig nok for hende, for hvis der er større stykker i en mos så kløjs hun i det"...
Så siger svigermor:"Årh sikker noget pjat..."
 Hmm.. godt så..
Er det mig der gør noget forkert? Synes jo kun lige hun for en måned siden begyndte med smagsprøverne på grøden/mosen og hun er først lige begyndt nu at tage det som et helt måltid.. før var det bare smagsprøver også flaske bagefter..
Men hvad/hvornår gjorde i??

Mener at kunne huske, vi startede op, da ungerne var omkring 6 mdr.

Der smurte jeg det med leverpostej, torskerogn, eller avokado blandet op med mayo, så det fik en lækker konsistens

Og så et godt lag smør under. Og så ud i små bidder, meget små helt i starten og så laver man dem større, jo ældre og mere vant de bliver til det

Vi brugte det bløde bondebrød, det der koster 6-7 kr fra netto. Det er blødt, lækkert og uden kerner. Vi tog skorpen fra.

De kan sagtens tygge det med deres gummer. Og de skal jo også lære det

*Camilla 36+1

Anmeld

1. september 2011

Maja_4000

Den lykkelige skriver:

Ja sad godt lige og tænkte at det nok er bedste at starte op på når hun ikke er skrup sulten  For så skal det jo gå stærkt..

Nemlig

Og så vil jeg også lige sige , at de der rugbrødsbjælker er rigtig gode (;

Anmeld

1. september 2011

helle85

min datter var 6 md da kun begyndt på rugbrød uden at have fået mos, da hun ikke ville have noget i munden der var most. hun var over et år før hun kunne spise kartofelmos med os ander, fordi hun kun ville have noget som hun kunne tygge på.

jeg kan ikke huske hvornår min dreng startede på rugbrød, for han ville heller ikke have noget med klumper i så han var også lang tid om det. men jeg mener at min sundhedsplejske sage den gang at man evt. kunne  skærer lidt brød med leverpostej ud i små bider som de selv kan sidde og lege med og evt putte i munden mens du giver ske mad.

Anmeld

1. september 2011

D-Micka

Den lykkelige skriver:

Ja prøv det.. skriv meget gerne hvad hun svare..

Så har hun været her ..
Hun sagde brød med pålæg fra ca. 7 mdr.
Gerne smagsprøver.. Og jeg kunne lære ham at spise brød, ved at lave grøntsagsmos med lidt klumper i og give ham meget små stykker brød ad gangen til at starte med og det kunne jeg bare starte med nu

Anmeld

1. september 2011

2babygirls

Den lykkelige skriver:

Vores datter er lige blevet 6 måneder, ingen tænder.. Hun får grød/mos 3 gange dagligt.. Tit hvis hun f.eks får kartoffelmos med moste gulerødder i som har forskellig "størrelse" så får hun det galt i halsen.. Skal stadig være jævn mos.. Hvis i forstår
Vi var så hos mine svigerforældre igår og der sagde de til min kæreste: "Da du var hendes alder fik du rugbrødsmadder med pålæg"...
Så siger min kæreste:"Arh det vist lige tidlig nok for hende, for hvis der er større stykker i en mos så kløjs hun i det"...
 Hmm.. godt så..
Er det mig der gør noget forkert? Synes jo kun lige hun for en måned siden begyndte med smagsprøverne på grøden/mosen og hun er først lige begyndt nu at tage det som et helt måltid.. før var det bare smagsprøver også flaske bagefter..

Vi prøvede rugbrødbidder da Madeleine var knap 6 mdr, og hun fik først tænder da hun var tæt på 8mdr, men hvis din datter ikke har det godt med klumper ville jeg nok vente lidt endnu...

I starten kan du hælde lidt mælk i bunden af tallerkenen så de er bløde.

Anmeld

1. september 2011

Lisbeth85

Den lykkelige skriver:

Hmm.. godt så..

Min dreng har spist rugbrødshapsere siden han var 6 mdr. med diverse oven på. Han har stadig ingen tænder (dog en lille en på vej i undermunden), og han spiser lystigt rugbrød, og har gjort det lige siden jeg introducerede det for ham.

Rugbrøden erstattede den ene af de flasker, som han fik mellem hans formiddags og middagslur. Det lå godt i maven, så ikke meget flaske han kunne spise inden hans lur, men jeg tilbød den nu alligevel 1-1½ time efter ca.

Pøj pøj med det

Anmeld

1. september 2011

Zafir

Tror Frigg var ca 7 mrd. det gik fint. HUn får almindelig kerne rugbrød og har fået det længe. Det var kun lige i starten vi købte specielt til hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.