Den lykkelige skriver:
Vores datter er lige blevet 6 måneder, ingen tænder.. Hun får grød/mos 3 gange dagligt.. Tit hvis hun f.eks får kartoffelmos med moste gulerødder i som har forskellig "størrelse" så får hun det galt i halsen.. Skal stadig være jævn mos.. Hvis i forstår 
Vi var så hos mine svigerforældre igår og der sagde de til min kæreste: "Da du var hendes alder fik du rugbrødsmadder med pålæg"...
Så siger min kæreste:"Arh det vist lige tidlig nok for hende, for hvis der er større stykker i en mos så kløjs hun i det"...
Så siger svigermor:"Årh sikker noget pjat..."
Hmm.. godt så..
Er det mig der gør noget forkert? Synes jo kun lige hun for en måned siden begyndte med smagsprøverne på grøden/mosen og hun er først lige begyndt nu at tage det som et helt måltid.. før var det bare smagsprøver også flaske bagefter..
Men hvad/hvornår gjorde i??
Mener at kunne huske, vi startede op, da ungerne var omkring 6 mdr.
Der smurte jeg det med leverpostej, torskerogn, eller avokado blandet op med mayo, så det fik en lækker konsistens

Og så et godt lag smør under. Og så ud i små bidder, meget små helt i starten og så laver man dem større, jo ældre og mere vant de bliver til det

Vi brugte det bløde bondebrød, det der koster 6-7 kr fra netto. Det er blødt, lækkert og uden kerner. Vi tog skorpen fra.
De kan sagtens tygge det med deres gummer. Og de skal jo også lære det

*Camilla 36+1
Anmeld