Græsset er grønnere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2009

Mca<3

Eva skriver:

Jamen fordi man får barn med en mand man ikke bor sammen med, så har barnet jo stadig en far...mine børn har også en far nu selvom jeg ikke bor med ham.
Hvis du havde læst hvad jeg havde skrevet i de omtalt indlæg, så var det brugen af anonym donor jeg er helt og holdent imod...børn skal og børn kunne finde deres far...og da selvfølgelig helst have kontakt, men det er man jo ikke ene om at bestemme.
Jeg har faktisk en aftale om børn med en når jeg er færdig på studiet..-smiler.

Det syntes jeg så ikke er ok ..
Børn sættes i verden af 2 forældre der elsker hinanden ..
Det baseres på man lever sammen alle sammen i et familie liv .
At man så på et tidspunkt er nød til at lade sig skille er en anden sag ,, men det du nævner her er ikke i orden ud fra mit syns punkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2009

Honningblomst

3 gangs mor skriver:

Det syntes jeg så ikke er ok ..
Børn sættes i verden af 2 forældre der elsker hinanden ..
Det baseres på man lever sammen alle sammen i et familie liv .
At man så på et tidspunkt er nød til at lade sig skille er en anden sag ,, men det du nævner her er ikke i orden ud fra mit syns punkt

Så kan vi være enige om ikke er at være det-smiler-
Er det så heller ikke ok at være ene adoptant i din verden?

Anmeld

15. januar 2009

Honningblomst

3 gangs mor skriver:

Tror alle kvinders tanker er ens , hvis de er sammen med manden de virkeligt elsker ,,

Mon dog....vi er da heldigvis forskellige...også i måden at elske og vise det på-smiler

Anmeld

15. januar 2009

Mca<3

Eva skriver:

Mon dog....vi er da heldigvis forskellige...også i måden at elske og vise det på-smiler

Det jeg mente med det var at hvis man havde det som jeg har skrevet i et forrig indlæg med sin mand så var det nok fordi han var den rette .. Ville da aldrig have det sådan . føle det sådan hvis ikke han var manden i mit liv .

Anmeld

15. januar 2009

Mca<3

Eva skriver:

Så kan vi være enige om ikke er at være det-smiler-
Er det så heller ikke ok at være ene adoptant i din verden?

Det syntes jeg ikke skiller sig så meget ud fra af få sig en donor ,,

Jeg syntes ikke man bare kan aftale med en fyr at man lige får sig et barn ..
Hva med sådan noget som børnepenge ???
Skal han betale det ?? El. melder i faderen ukendt ?? Og så skal du modtage forhøjet børne tilskud mm. Når det absolut er selvvalgt at være enlig mor ?? Det er bare det juridiske i det .. Syntes godt nok der er mange ting der taler i mod . Meget sundere for et barn at være med 2 voksne der elsker hinanden ..
Forholdet til sin far hvis ikke man vokser op med ham i hjemmet vil da slet ikke blive det samme som hvis de er vokset op med ham i en familie

Anmeld

15. januar 2009

Honningblomst

3 gangs mor skriver:

Det syntes jeg ikke skiller sig så meget ud fra af få sig en donor ,,

Jeg syntes ikke man bare kan aftale med en fyr at man lige får sig et barn ..
Hva med sådan noget som børnepenge ???
Skal han betale det ?? El. melder i faderen ukendt ?? Og så skal du modtage forhøjet børne tilskud mm. Når det absolut er selvvalgt at være enlig mor ?? Det er bare det juridiske i det .. Syntes godt nok der er mange ting der taler i mod . Meget sundere for et barn at være med 2 voksne der elsker hinanden ..
Forholdet til sin far hvis ikke man vokser op med ham i hjemmet vil da slet ikke blive det samme som hvis de er vokset op med ham i en familie

Du svarede ikke på om du heller ikke mente at det var ok at være ene adoptant??
Ja, børnepenge kommer jo som regel fra en far, ikke...og det ville der være, det er der bare ikke ved en donor...donor børn er LAVET med den viden og forudsætning at det aldrig kan finde sit bio ophav og det mener jeg er virkelig forkert. Et adoptiv barn er ikke lavet for at tilfredsstille et behov for et barnløspar, men det kommer det så til og det er jo fantastisk, når nu tingene ikke kunne være anderledes...kan du se forskellen.?? Hvilket grundlag barnet er lavet på?
Når jeg får flere børn som enlig mor, ligesom Zuzet herinde fra...hende kan du jo høre om det rent praktiske, da hun jo har gjort som jeg vil.
Mine børn har en far og vil altid have det...deres liv er som mange andres børn...både dem med mor og far sammen hvor far evt arbejder måneder væk og dem som lever i skilsmisse familier.
Og de 1100kr HVER TREDJE måneder som jeg ville kunne få ekstra dem er der vidst ikke megen fidus eller indtjening i-griner-
Jeg vil bare hvis jeg skal have flere børn stille dem ens...mine tre børn har samme far og derfor ville jeg aldrig få børn med endnu en for at skabe endnu mere ulighed mine børn imellem....en masse bøvl osv...
Knus Eva

Anmeld

15. januar 2009

Mca<3

Eva skriver:

Du svarede ikke på om du heller ikke mente at det var ok at være ene adoptant??
Ja, børnepenge kommer jo som regel fra en far, ikke...og det ville der være, det er der bare ikke ved en donor...donor børn er LAVET med den viden og forudsætning at det aldrig kan finde sit bio ophav og det mener jeg er virkelig forkert. Et adoptiv barn er ikke lavet for at tilfredsstille et behov for et barnløspar, men det kommer det så til og det er jo fantastisk, når nu tingene ikke kunne være anderledes...kan du se forskellen.?? Hvilket grundlag barnet er lavet på?
Når jeg får flere børn som enlig mor, ligesom Zuzet herinde fra...hende kan du jo høre om det rent praktiske, da hun jo har gjort som jeg vil.
Mine børn har en far og vil altid have det...deres liv er som mange andres børn...både dem med mor og far sammen hvor far evt arbejder måneder væk og dem som lever i skilsmisse familier.
Og de 1100kr HVER TREDJE måneder som jeg ville kunne få ekstra dem er der vidst ikke megen fidus eller indtjening i-griner-
Jeg vil bare hvis jeg skal have flere børn stille dem ens...mine tre børn har samme far og derfor ville jeg aldrig få børn med endnu en for at skabe endnu mere ulighed mine børn imellem....en masse bøvl osv...
Knus Eva

Nej jeg syntes heller ikke det er ok at adoptere som enlig . Syntes det er ligesom at få sig en donor .. Fred være med det du gør ,, Dine børn lider garanteret ingen nød , ville bare aldrig selv gøre det ..

Anmeld

15. januar 2009

Honningblomst

3 gangs mor skriver:

Nej jeg syntes heller ikke det er ok at adoptere som enlig . Syntes det er ligesom at få sig en donor .. Fred være med det du gør ,, Dine børn lider garanteret ingen nød , ville bare aldrig selv gøre det ..

Nej, det gør de ikke....gør dine-smiler?

Anmeld

15. januar 2009

ekzunz

Eva skriver:

Hej piger...

Som enligmor og single, kan jeg mærke at mange som udgangspunkt og helt automatisk formoder at jeg savner en mand og ønsker dette på et tidspunkt(undre mig virkelig at det ikke kunne tænkes at dem der er alene faktisk ikke ønsker en mand igen)...men hvad med den anden vej rundt...Jer der er i forhold, tænker i nogle gange det kunne være rart at være selv???
Og hvis I gør, hvad kunne så være rart ved at være alene?
Måske jeg fra nu af skulle være omvendt og spørge alle mine satte veninder om de dog ikke savner at slippe for at have en mand-griner-

Jeg har nu været alene i 2 år og sidder og tænker på hvad jeg kunne savne ved at have en mand boende....hmm,....og jeg kan ikke komme på noget.
Jo, jeg har et skrivebord der skal samles, en trampolin der burde være pakket sammen og en pære i mine entrélampe der skal skiftes...dér mangler jeg en mand eller en far som ikke har så travlt-griner-
Men ellers ikke....synes kun der er fordele...

Knus Eva...som måske bare er vildt mærkelig...og syg og sidder her i min kæmpe seng med Konrad og en bamsebog med lyd...

Det er jo lige et spørgsmål for mig.... JO - jeg tænker jeg gerne vil være alene, at alt er nemmere når man kun er sig selv, man har ingen forventninger og bliver dermed heller ikke skuffet....det er nok den største grund!!!
Men jeg siger ikke at jeg ikke vil være i et parforhold, for jeg elsker tosomheden...men jeg vil godt nok sætte nye krav!!! Og det skal bestemt heller ikke være foreløbig - og hvem ved, det kan jo være at når først jeg bliver alene så vil jeg ikke opgive den luksus igen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.