Skal lille baby ha en cykelhjelm på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

spj

I min verden skal man altid have cykelhjelm på uanset hvad det et for en cykel.
Vi har købt cykelhjelm til min datter i Bilka. Der har de en der er ret lille i størrelsen.
Med hensyn til hvordan man får dem til at ville ha cykelhjelm på, tror jeg det hjælper meget hvis mor og far også køre med hjelm. Min datter elsket sin hjelm, men hvis hun en eller anden dag ikke gider at have den på hjælper det altid hvis jeg tager min på først.
Så på med hjelmen i hele familien

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Maja88

elvital skriver:

vi har aldrig brugt barnevogns sele. vi bor på Nørrebro i lejelighed og har aldrig ladet ham stå i gården. Så nar han sover i barnevognen så er jeg der ved siden af ham! Ellers så sover han i sin seng!

undrer mig lige... hard han ikke selection paa naar i gaar tur?

Anmeld

26. august 2011

Maja88

Maja88 skriver:

undrer mig lige... hard han ikke selection paa naar i gaar tur?

ups sele

Anmeld

26. august 2011

L.J.L

isabellamor skriver:

jeg har set små cykelhjelme i bilka..

(og så har de også cykelhjelme i build a bear... )

som vi har brugt bla til vores hund...  (læg mærke til at det altså kun er en spøg.. 

hahahahaha, klasse billede!!!!!

Anmeld

26. august 2011

ano14316

elelrs hvis du ikke kan få en cykel hjelm der er lille nok, så kan man få babyridehjelme.. 

http://happy-horse.dk/product.asp?product=3545

ellers fandt jeg lige at babysam har cykelhjelme ned til str. 42 til 149 kr.  http://www.e-pages.dk/babysam/2/170

side 170 - hvis den ikke skår rigtigt op

Anmeld

26. august 2011

Dinna88

isabellamor skriver:

jeg har set små cykelhjelme i bilka..

(og så har de også cykelhjelme i build a bear... )

som vi har brugt bla til vores hund...  (læg mærke til at det altså kun er en spøg.. 

Seriøst.. Han er bare skide sød. Det er altså helt vildt.  Og hvad så hvis den ikke beskytter - det er tanken (og det gode grin!!) der tæller hahah.

Anmeld

26. august 2011

Corn

elvital skriver:

jeg ved faktisk ik præsis hvor stort hans hoved er! Men hvertfald for lille til de hjemle vi endtil vidre har fundet!!!! (cirka 1 cm for lille)

man kan sagtens få hjelme til den størrelse hoveder...

Anmeld

26. august 2011

Isabella_mor

Dinna88 skriver:

Seriøst.. Han er bare skide sød. Det er altså helt vildt.  Og hvad så hvis den ikke beskytter - det er tanken (og det gode grin!!) der tæller hahah.

hahaha ja. ej jeg kunne simpelthen bare ikke stå for den skide hjelm inde i biuld a bear, og så måtte jeg købe den.. han har også solbriller. hahaha..

Anmeld

26. august 2011

Dinna88

isabellamor skriver:

hahaha ja. ej jeg kunne simpelthen bare ikke stå for den skide hjelm inde i biuld a bear, og så måtte jeg købe den.. han har også solbriller. hahaha..

Haha, hvor er det godt

Anmeld

26. august 2011

Tina&Laura

umiddelbare tanke er "JA det skal lille baby da ha"! Men så finder man ud af at den "lille baby" (på knap 9 mdr) har et alt for lille hoved til en cykelhjelm?

Hjemme hos os har vi nemlig den her fantastiske Nihola cykel ( billed spam af vores familie og "økobilen": ), og når vi cykler så sidder jeg sammen med ham (ham=min søn, den lille baby) forrest i rummet. Min kæreste cykler selvfølgelig forsigtigt, og tror slet ikke at det er muligt at cykel fx kan vælte -MEN der kan jo ske så meget andet? Så hvad gør man? Er der nogen der kender et sted i Kbh hvor de sælger bitte små cykelhjelme? Vi har prøvet nogle fine nogle i en cykelbutik i str. 50, men de var alligevel lidt for store!

What to do? -det er i øvrigt sjællendt at vï får brugt cyklen, så overvejer lidt at droppe det helt endtil at vi kan få en hjelm der passer hjernens omfang!

Og næste spørgsmål, HVORDAN FÅR MAN BARNET TIL AT VÆNNE SIG TIL AT HA HJEMLEN PÅ! -der var hvertfald dømt skuffe (sur mund) da vi prøvede dem nede hos cykelforhandleren!

Kram ditte

Den cykelhjelm vi har til Laura kan indstilles så det kan være helt lillebitte i omkredsen og også større? Ved ikke om det var noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.