Skal lille baby ha en cykelhjelm på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

bøgelund

umiddelbare tanke er "JA det skal lille baby da ha"! Men så finder man ud af at den "lille baby" (på knap 9 mdr) har et alt for lille hoved til en cykelhjelm?

Hjemme hos os har vi nemlig den her fantastiske Nihola cykel ( billed spam af vores familie og "økobilen": ), og når vi cykler så sidder jeg sammen med ham (ham=min søn, den lille baby) forrest i rummet. Min kæreste cykler selvfølgelig forsigtigt, og tror slet ikke at det er muligt at cykel fx kan vælte -MEN der kan jo ske så meget andet? Så hvad gør man? Er der nogen der kender et sted i Kbh hvor de sælger bitte små cykelhjelme? Vi har prøvet nogle fine nogle i en cykelbutik i str. 50, men de var alligevel lidt for store!

What to do? -det er i øvrigt sjællendt at vï får brugt cyklen, så overvejer lidt at droppe det helt endtil at vi kan få en hjelm der passer hjernens omfang!

Og næste spørgsmål, HVORDAN FÅR MAN BARNET TIL AT VÆNNE SIG TIL AT HA HJEMLEN PÅ! -der var hvertfald dømt skuffe (sur mund) da vi prøvede dem nede hos cykelforhandleren!

Kram ditte

min pige er 8 mdr, og vi er begyndt at cykle. jeg har købt hjelmen i design cykler. og den passer hun. den kan man nemlig indstille, så den kan passe hovedomfang.. 

og ja, syns han skal ha cykelhjelm på, uanset hvilken cykel det er.. han kan ligeså godt lære, at man skal ha sådan en på.. evt en hue indenunder, så det ikke er direkte hoved mod cykelhjelm.. eller lad ham lege med den.. så han vænner sig til den.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

elvital

bøgelund skriver:

min pige er 8 mdr, og vi er begyndt at cykle. jeg har købt hjelmen i design cykler. og den passer hun. den kan man nemlig indstille, så den kan passe hovedomfang.. 

og ja, syns han skal ha cykelhjelm på, uanset hvilken cykel det er.. han kan ligeså godt lære, at man skal ha sådan en på.. evt en hue indenunder, så det ikke er direkte hoved mod cykelhjelm.. eller lad ham lege med den.. så han vænner sig til den.. 

det var en god ide!

Anmeld

26. august 2011

elvital

isabellamor skriver:

hahahaha jeg siger dig at der er MANGE der har kigget underligt når vi kom cyklende.. (hunden sidder normalt i cykelkurven foran.) og hunden har cykelhjelm på.. hahaha... men det er jo bare for at lave lidt pis med det hele.. hahah.. den beskytter jo ikke en fis..

HAHA årh det må være et herligt syn!

Anmeld

26. august 2011

Isabella_mor

elvital skriver:

HAHA årh det må være et herligt syn!

haha.. jaaa og hunden hader den..

Anmeld

26. august 2011

2babygirls

elvital skriver:

vi har aldrig brugt barnevogns sele. vi bor på Nørrebro i lejelighed og har aldrig ladet ham stå i gården. Så nar han sover i barnevognen så er jeg der ved siden af ham! Ellers så sover han i sin seng!

Hmm, jamen så må du give ham den på under leg, og sådan noget så han synes den er sjov og så øve når I cykler..

Anmeld

26. august 2011

elvital

Tina&Martin skriver:

Hmm, jamen så må du give ham den på under leg, og sådan noget så han synes den er sjov og så øve når I cykler..

Det tror jeg også at vi gør!

I værste fald så bliver vores cykel bare udstyret med en sirene!

Anmeld

26. august 2011

Maja_4000

Vi har købt en cykelhjelm hos en cykelhandler .. De havde ikke nogle hjemme , der var små nok , men bestilte så nogle hjem

Anmeld

26. august 2011

elvital

Maja_4000 skriver:

Vi har købt en cykelhjelm hos en cykelhandler .. De havde ikke nogle hjemme , der var små nok , men bestilte så nogle hjem

Det var en god sevice! Det nævnte "Min" cykelhandler ikke noget om! Må lige forhøre mig!

Anmeld

26. august 2011

2babygirls

elvital skriver:

Det tror jeg også at vi gør!

I værste fald så bliver vores cykel bare udstyret med en sirene!

HAHA; ja- men det stopper desværre ikke de sindsyge bilister

Anmeld

26. august 2011

Maja_4000

elvital skriver:

Det var en god sevice! Det nævnte "Min" cykelhandler ikke noget om! Må lige forhøre mig!

Det kan være at du skal prøve en anden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.