Alt det, ingen fortalte dig om at blive mor :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2011

MIWULA

Ingen fortalte mig at babyer kan gylpe UTROLIG meget i en UTROLIG lang og STOR stråle sån så ens tøj,gulvet og ens HUND havde det i hele hoved.  Jeg var i måløs.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

Ansemusen

Jeg har sendt dig en mail

Anmeld

6. oktober 2011

CiSo

Der var ingen, der havde fortalt mig at man glemmer så normale ting som at: 

Stod med den her nyfødte dreng, der græd og var sulten.. Jeg begyndte at få stress på, da jeg jo skulle give min dreng noget mad, kunne bare slet ikke tåle at han græd! Men, jeg skulle tisse noget så forfærdentligt! Så hvad skulle jeg vælge, tisse lynhurtigt og så give mad, eller give mad og så bare holde mig. Ej, jeg kunne da godt nå, lige at tisse. Så jeg skyndte mig alt hvad jeg kunne, ud på toilettet, bukserne ned, og jeg sætter mig, ahhhh! To sekunder efter, undre det mig at der er vådt på gulvet og det løber ned af benene på mig.. kigger ned, og gæt hvad jeg har glemt? (drengen græder stadig). Jeg har glemt at slå brættet op!  og har lige siddet og tisset ud over hele badeværelses gulvet.. Drengen fik mad og jeg fik tørt op, og fik tørt på... Men fra den dag, skulle manden aldrig slå brættet ned igen. 

Anmeld

6. oktober 2011

tine1985

CiSo skriver:

Der var ingen, der havde fortalt mig at man glemmer så normale ting som at: 

Stod med den her nyfødte dreng, der græd og var sulten.. Jeg begyndte at få stress på, da jeg jo skulle give min dreng noget mad, kunne bare slet ikke tåle at han græd! Men, jeg skulle tisse noget så forfærdentligt! Så hvad skulle jeg vælge, tisse lynhurtigt og så give mad, eller give mad og så bare holde mig. Ej, jeg kunne da godt nå, lige at tisse. Så jeg skyndte mig alt hvad jeg kunne, ud på toilettet, bukserne ned, og jeg sætter mig, ahhhh! To sekunder efter, undre det mig at der er vådt på gulvet og det løber ned af benene på mig.. kigger ned, og gæt hvad jeg har glemt? (drengen græder stadig). Jeg har glemt at slå brættet op!  og har lige siddet og tisset ud over hele badeværelses gulvet.. Drengen fik mad og jeg fik tørt op, og fik tørt på... Men fra den dag, skulle manden aldrig slå brættet ned igen. 

Hehe, genialt!! Er glad for at jeg ikke er den eneste som har tisset på mig selv (har selv skrevet et indlæg tidligere i debatten)

Anmeld

7. oktober 2011

1000Ben

sofie-journalist skriver:

jeg skal skrive en artikel om alle de ting, ingen fortalte dig om at blive mor. Dvs. alle de sjove, mindre sjove, tabubelagte og til tider ulækre ting, der også er ved det fantastiske at blive mor. Har du fx oplevet at blive overrasket over, HVOR meget en baby kan skide (og hvor langt og igennem ALT)? Eller fik du fortalt, at førstegangsfødende ikke får efterveer, og så havde du de styggeste efterveer i flere dage efter fødslen? Så vil jeg meget gerne høre fra dig.
Du kan være anonym, og du skal bare komme med et lille citat/en sjov historie om det at blive mor - og gerne, hvis du har oplevet et af de nævnte eksempler.

Skriv til sofie@historievaerkstedet.dk.  

Alle har altid fortalt at det er ihh åhh så hårdt at være mor, og jo tak det kan da medføre sine udfordringer, men ingen havde nogensinde fortalt mig om ALLE de følelser som der er involveret i at være mor. Jeg havde så mange "følelser" efter at have født 1. gang at jeg slet ikke kunne lade vær' med at græde (af glæde) selv over det mindste. Det er også ubeskriveligt så højt man kan elske sine børn, en dyb dyb følelse. Hidtil troede jeg at man elskede sine børn som man fx elsker sin mor, men det er jo to vidt forskellige former for kærlighed. 

Det var dét jeg ikke var blevet fortalt

Knus

Stefanie 

p.s og så var der heller ikke nogen som havde fortalt mig at man skulle have tømt sin tarm inden fødsel.... den var rimelig hård at blive præsenteret med foran manden, ha ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.