Alt det, ingen fortalte dig om at blive mor :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.242 visninger
44 svar
0 synes godt om
22. august 2011

sofie-journalist

jeg skal skrive en artikel om alle de ting, ingen fortalte dig om at blive mor. Dvs. alle de sjove, mindre sjove, tabubelagte og til tider ulækre ting, der også er ved det fantastiske at blive mor. Har du fx oplevet at blive overrasket over, HVOR meget en baby kan skide (og hvor langt og igennem ALT)? Eller fik du fortalt, at førstegangsfødende ikke får efterveer, og så havde du de styggeste efterveer i flere dage efter fødslen? Så vil jeg meget gerne høre fra dig.
Du kan være anonym, og du skal bare komme med et lille citat/en sjov historie om det at blive mor - og gerne, hvis du har oplevet et af de nævnte eksempler.

Skriv til sofie@historievaerkstedet.dk.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

lilledittemor

sofie-journalist skriver:

jeg skal skrive en artikel om alle de ting, ingen fortalte dig om at blive mor. Dvs. alle de sjove, mindre sjove, tabubelagte og til tider ulækre ting, der også er ved det fantastiske at blive mor. Har du fx oplevet at blive overrasket over, HVOR meget en baby kan skide (og hvor langt og igennem ALT)? Eller fik du fortalt, at førstegangsfødende ikke får efterveer, og så havde du de styggeste efterveer i flere dage efter fødslen? Så vil jeg meget gerne høre fra dig.
Du kan være anonym, og du skal bare komme med et lille citat/en sjov historie om det at blive mor - og gerne, hvis du har oplevet et af de nævnte eksempler.

Den artikel vil jeg gerne læse - så op'er den lige for dig

Anmeld

22. august 2011

Angelspot

Haha da du lige nævner skide eksemplet står det jo klart i min erindring

Oliver og jeg hyggede på puslebordet da han var omkring 3 mdr. Vi hygger tit hvor han ligger uden ble, så han kan få luftet numsen og han nyder at pludre og griner når jeg kilder ham på den bare hud. Uden advarsel og lige ud af det blå, blæser han et nys ud, hvilket medfører at der står en stråle af lort ud over mit tøj, på sengen bagved og overalt på gulvet, samt en smule på væggen!!!

Først står jeg og ved ikke helt hvad jeg mener om det. Oliver er jo lidt ligeglad og ved jo ikke at han lige har tapeseret, ikke bare sin mor, men også en hel del af værelset!! Men ja, så måtte mor jo i gang med det helt store rengøringsområde! Som du skriver, tænk at der virkelig kan være SÅ meget lort i en lille baby der kun drikker mælk!!

Anmeld

22. august 2011

marius' mor

Hvor mange mennesker der mener at de har bedre "forstand" på DIT barn.. Bare fordi at folk har effaring er det ikke ensbetydende med, at de bedre kan vurdere, hvad de barn har behov for.. Der er intet bånd som det mellem mor og barn..

jo.. også at man under fødslen nærmest kan sprække fra navle til anus..

en lidt sjovere ting var da farmand skulle skifte sin 1 mrd gamle dreng.. Lejligheden havde lige fået nye klik-gulve, som ikke kunne tåle for meget vand.. Hvilket gjorde at farmand nærmest var panisk angst overfor alt fugt på gulvet.. han står så der, og får bleen lukket op og tromme tromme tromme.. begynder den lille gut at tisse.. i panik for tis på gulvet spring far frem, flår ud i sin t-shirt for at gribe så meget urin som muligt. derefter bukker far sig ned for at tørre de enkelte dråber op som ramte gulvet.. og tromme tromme tromme ned på far's kasket.. thihi.. på trods af to store tissetåre fra en lille gut, så var det ikke meget der kom på gulvet...

Alt dette så mor, da hun tilfældigt gik forbi døren indtil børneværelset.. hahah det var et fantastisk syn!!

Anmeld

22. august 2011

sofie-journalist

angelspot: skriver du ikke på min mail? sofie@historievaerkstedet.dk

Kunne være godt med en lille historie under citatet: Tænk at babyer kan skide så meget... så langt... og igennem alt! 

Anmeld

22. august 2011

Noneother

HaHa. Et er at babyer fiser utrolig meget. Det anede jeg ikke.. Virkelig ucharmerende når man er ude og præsentere sit højt elskede afkom for vennerne.  

men noget helt andet er at nogle ammebørn kun skider ca. 1 gang om ugen.

1. gang min søn havde holdt sig en god uges tid (hvilket vi havde læst om, så ingen panik) var det hans far der skulle ud og gi´tør numse.
efter ca, 5 minutter kalder han fuldstændig panikslagent på mig ude fra badeværelset. Jeg kommer så derud og ser at han er igang med at fjerne en ORDENTLIG gang gul masse. Han fortæller så at det er 3. gang han fjerner det, og knægten bli´r bare ved og ved mens vi står og ser fuldstændig lamslåede til. Med alt der kom ud var det ca. på størrelse med babyen. Jeg ved ikke hvordan det lod sig gøre.  På et tidspunkt overvejede vi seriøst om hans tarme bare var smeltet og på vej ud.

Anmeld

22. august 2011

-Sigrid-

Noneother skriver:

HaHa. Et er at babyer fiser utrolig meget. Det anede jeg ikke.. Virkelig ucharmerende når man er ude og præsentere sit højt elskede afkom for vennerne.  

men noget helt andet er at nogle ammebørn kun skider ca. 1 gang om ugen.

1. gang min søn havde holdt sig en god uges tid (hvilket vi havde læst om, så ingen panik) var det hans far der skulle ud og gi´tør numse.
efter ca, 5 minutter kalder han fuldstændig panikslagent på mig ude fra badeværelset. Jeg kommer så derud og ser at han er igang med at fjerne en ORDENTLIG gang gul masse. Han fortæller så at det er 3. gang han fjerner det, og knægten bli´r bare ved og ved mens vi står og ser fuldstændig lamslåede til. Med alt der kom ud var det ca. på størrelse med babyen. Jeg ved ikke hvordan det lod sig gøre.  På et tidspunkt overvejede vi seriøst om hans tarme bare var smeltet og på vej ud.

HAHAHA!!! Det sidste, jeg var så flad af grin at kæresten kom over for at se om jeg havde ondt et sted (hev efter vejret)... KLASSISK!!! 

Anmeld

22. august 2011

sofie-journalist

noneother skriv gerne på min mail. Totalt skæg historie 

Anmeld

22. august 2011

sarahb

Jeg kunne simpelthen ikke forstå hvorfor vores søn blev ved med at tisse igennem KONSTANT!
Men fandt så selv ud af at det erfordi Tissemanden jo altså skal pege nedad når han får bleen på, og det er jo egentlig ret logisk. Men slet ikke noget vi tænkte over hver gang vi skiftede ham, lige at pege den lille tissemand NEDAD!!!

Anmeld

22. august 2011

Noneother

sofie-journalist skriver:

noneother skriv gerne på min mail. Totalt skæg historie 

Jeg sender lige så snart det er lykkedes at få ham i seng.
Er det bare "historien" du skal bruge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.