Alexis - i den virtuelle verden! skriver:
Så meget faktisk, at det er et reelt problem. Kan mærke han er virkelig skuffet over ikke at få den tradition med. Hvor jeg bare ikke kan se mig selv stå i kirke med baby og love det "væk" til en Gud jeg ikke tror på.
Hvad pokker stiller vi op? Synes vi har snakket og snakket, og vendt og drejet for og imod. Men klogere er vi ikke blevet. HM 
Skal lige siges, at vi i min familie ikke har tradition for dåb, og jeg er selv navngivet...
Jeg syntes faktisk I skal gøre begge dele, det behøver jo ikke at være dig der står og lover noget oppe ved døbefonten, men noget familie, og så ville jeg snakke med præsten om det, altså være ærlig (med forbehold) og sige at du har svært ved at sige ja til noget på dit barns vejne, når du nu ikke ved hvordan dit barn vil have det med det når denne bliver gammel nok.
Jeg stod selv med samme problematik da jeg skulle konfirmeres, og fik lov til at blive velsignet, og så senere tage stilling, alle de andre sagde ja. Så der er mulighed for komprimisser også i kirken.
Men egentlig syntes jeg godt man kan begge dele, samme dag, have kirkedåben, som jo betyder meget for din kæreste, og så have en navngivning når man kommer hjem fra kirken, som start på festen - det er jo også to forskellige ting, det ene sted siger dem man vælger ja på barnets vejne og ja til at være med til at opdrage barnet i den kristne tro (og som en biting (for kirken) får barnet sit navn, mens ved en navngivning får barnet jo sit navn - så hvorfor ikke få begge dele, så vil jeres barn også få det bedste fra begge jeres verdener, så respektere I jo hinandens forskelligheder og omfavner dem samtidig.
Anmeld