Vi er uenige om dåb/navngivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2011

2babygirls

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nu det jo ikke fordi jeg bare er ligeglad. Jeg er jo lige netop IKKE ligeglad, og det er jo der problemet ligger, ellers havde jeg da for længst gået med til det.

For mig er kirke og tro generelt ikke noget som jeg går hånd i hånd med. Så derfor er det ikke kun et princip, men en dybtfølt overbevisning. Jeg er vokset op med navngivningstraditionen, og forskellige kulturer. Navngivnings traditionen synes jeg er lige så værdigt at holde i live som en kirkelig handling?

Vil jo også gerne have at mit barn bliver en del af mit, lige som du gerne ville have at jeres blev en del af dit. Det jo lettere når man er enige! 

For min mand er det primært tradition ja, men også til dels religion (de kristne værdier osv) For mig er det faktisk også begge dele, men min religion ligger så i igen .

Hold op det er svært! 

Uha, så bliver det sku svært for jer. Der vist ikke rigtig en gylden mellemvej for jer?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

CecilieLaugesen

Hm, altså jeg synes godt man kan dåb sit barn selvom man ikke tro på Gud, altså fordi ens barn har sin konfiation og sige ja så det er barnes eget valg tid den tid. :-)

Jeg er dåb men mine forældre troed ikke på gud, jeg er dog komfiatioert fordi jeg tror på Gud. :-) det er jo noget du skal sige ja til på dit barnes vande og ikke dine egen.

Anmeld

20. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Tina&Martin skriver:

Uha, så bliver det sku svært for jer. Der vist ikke rigtig en gylden mellemvej for jer?!

Nej, det tror jeg ikke der er. Men vi må jo finde ud af det på en eller anden måde, men det har lidt lange udsigter lige nu. 

Anmeld

22. august 2011

2721

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Tak søde. Det går mig på, for jeg får dårlig samvittighed over for ham, fordi jeg kan se det betyder meget for ham. Problemet er bare, at jeg føler lige så stærkt i den anden retning. 

Vi må se hvad det ender med. Bliver det navngivning, skal det helt klart være med indbydelse, borddækning og fint tøj. 

Kender godt det med den dårlige samvittighed Jeg har også svært ved at stå fast hvis Tim bliver ked
Håber i kommer til at finde en løsning hvor ingen "taber"

Anmeld

22. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Puslingen skriver:

Kender godt det med den dårlige samvittighed Jeg har også svært ved at stå fast hvis Tim bliver ked
Håber i kommer til at finde en løsning hvor ingen "taber"

Tak søde. Jeg håber også vi finder frem til noget vi begge kan leve med. Eller, det skal vi jo.

Må tænke over hvad der er vigtigst for mig. At få det på min måde, eller at han bliver rigtig glad. HM! Lige når det kommer til religion osv. er jeg nok lidt stejl, men vi må se. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.