Vi er uenige om dåb/navngivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.491 visninger
94 svar
0 synes godt om
20. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Så meget faktisk, at det er et reelt problem. Kan mærke han er virkelig skuffet over ikke at få den tradition med. Hvor jeg bare ikke kan se mig selv stå i kirke med baby og love det "væk" til en Gud jeg ikke tror på.

Hvad pokker stiller vi op?  Synes vi har snakket og snakket, og vendt og drejet for og imod. Men klogere er vi ikke blevet. HM 

Skal lige siges, at vi i min familie ikke har tradition for dåb, og jeg er selv navngivet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

Mauser.

Hm jaaaa, ved næsten ikke hvad jeg skal sige, det er bare ikke nemt sådan noget altså
- I må blive ved med at snakke sammen indtil i finder en løsning, eller kan gå på kompromis, hvad med en navngivning og så holde en fest alligevel ?
ellers må i snakke om "hvorfor" er det at det er SÅ vigtigt med dåben hvad betyder det for ham ? Hvis det har en DYYYYB betydning for ham, kunne du måske overveje med dig selv om det virkelig er så livsnødvendigt at blive ved med at diskutere om det?
Måske er det ikke en tradition i din familie, men nu hvor det ikke betyder det helt store for jer, kunne du måske overveje at give dig nu hvor det åbenbabrt betyder så meget for ham.
eller omvendt, er du SÅ meget i mod det, må han kunne argumentere for hvorfor det er så vitgtigt og det med at det bare er en tradition holder altså ikke fra hans side??

Anmeld

20. august 2011

Nessie

Vi havde samme diskussion. Ingen af os tror på Gud, men jeg var ikke glad for tanken om navngivning, synes der ville mangle noget.

Vi valgte dåben, og den tungestvejende grund til det, var dåbskjolen. Min mor hæklede den til mig, da jeg skulle døbes, og mine nevøer og niece har været i den, og en enkelt fætter, og kunne bare ikke se at mit eget barn ikke også skulle have den på.

Og vi blev faktisk rigtig glade for det. Da min veninde sagde hans navn i kirken, tudede jeg, for jeg syntes det var så fantastisk at han fik sit navn dér.

Men jeg er også glad for traditioner

Anmeld

20. august 2011

Sofiedk

Hos os betyder gud heller ikke noget specielt for mig og har ingen tradition for dåb i vores familie overhoved. Men eftersom at det betyder rigtig meget for min mand at få vores barn døbt har det slet ikke været på tale ikke at skulle holde dåb.

Jeg tror man skal vælge sine "kampe" nogle gange og hvis det betyder noget for ham og ikke for dig synes jeg at det ville være stort af dig at give ham den oplevelse med

Håber i finder den helt rigtige løsning for jer

Anmeld

20. august 2011

Sofiekdk skriver:

Hos os betyder gud heller ikke noget specielt for mig og har ingen tradition for dåb i vores familie overhoved. Men eftersom at det betyder rigtig meget for min mand at få vores barn døbt har det slet ikke været på tale ikke at skulle holde dåb.

Jeg tror man skal vælge sine "kampe" nogle gange og hvis det betyder noget for ham og ikke for dig synes jeg at det ville være stort af dig at give ham den oplevelse med

Håber i finder den helt rigtige løsning for jer

Uh jo men det betyder jo meget for mig. Det jo det der er hele humlen... 

Anmeld

20. august 2011

Nessie skriver:

Vi havde samme diskussion. Ingen af os tror på Gud, men jeg var ikke glad for tanken om navngivning, synes der ville mangle noget.

Vi valgte dåben, og den tungestvejende grund til det, var dåbskjolen. Min mor hæklede den til mig, da jeg skulle døbes, og mine nevøer og niece har været i den, og en enkelt fætter, og kunne bare ikke se at mit eget barn ikke også skulle have den på.

Og vi blev faktisk rigtig glade for det. Da min veninde sagde hans navn i kirken, tudede jeg, for jeg syntes det var så fantastisk at han fik sit navn dér.

Men jeg er også glad for traditioner

For mig er kirken bare ikke stedet. Selv ikke engang familiens dåbskjole er en jeg sukker efter...  Vi har begge to meget tunge meninger om hver vores ønske, og det er der hele problemet ligger. 

Anmeld

20. august 2011

Hm jaaaa, ved næsten ikke hvad jeg skal sige, det er bare ikke nemt sådan noget altså
- I må blive ved med at snakke sammen indtil i finder en løsning, eller kan gå på kompromis, hvad med en navngivning og så holde en fest alligevel ?
ellers må i snakke om "hvorfor" er det at det er SÅ vigtigt med dåben hvad betyder det for ham ? Hvis det har en DYYYYB betydning for ham, kunne du måske overveje med dig selv om det virkelig er så livsnødvendigt at blive ved med at diskutere om det?
Måske er det ikke en tradition i din familie, men nu hvor det ikke betyder det helt store for jer, kunne du måske overveje at give dig nu hvor det åbenbabrt betyder så meget for ham.
eller omvendt, er du SÅ meget i mod det, må han kunne argumentere for hvorfor det er så vitgtigt og det med at det bare er en tradition holder altså ikke fra hans side??

Ja vi snakker allerede. Jeg synes det er svært, for lige så meget som han ønsker dåben, lige så meget er jeg bare SLET ikke til det. 

Selvf. vil jeg holde fest ved en navngivning. Men manden vil gerne den kirke, og jeg kan bare ikke se det for mig. Hm... Bliver spændende hvad vi finder ud af. 

Anmeld

20. august 2011

Kløver

Mulleunge skriver:

godt skrevet

Jeg håber i finder en løsning i begge kan acceptere

Anmeld

20. august 2011

Nessie

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

For mig er kirken bare ikke stedet. Selv ikke engang familiens dåbskjole er en jeg sukker efter...  Vi har begge to meget tunge meninger om hver vores ønske, og det er der hele problemet ligger. 

Ja så er det jo ikke nemt, en slags kompromis bliver I jo nødt til at indgå

Men I har da heldigvis lidt tid endnu at diskutere i

Anmeld

20. august 2011

Nessie skriver:

Ja så er det jo ikke nemt, en slags kompromis bliver I jo nødt til at indgå

Men I har da heldigvis lidt tid endnu at diskutere i

Hehe ja, og loftet kommer til at løfte sig ind imellem  Heldigvis er det da vist det eneste vi er uenige om. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.