Hvor mange herinde har...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2011

LISBETH:-)

NEJ det har jeg ved gud ikke! Forstår slet ikke hvorfor du vil sætte dit behov over din datters behov. For hun har da INTET behov for og få hul i ørerne!

Personligt kan jeg ikke finde et eneste godt argument for at gøre det, men glæder mig da til og se trådstarters (eller andres) argumenter for at gøre det?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

N&J

Anneiris skriver:

Ja, hvor mange herinde har fået lavet huller i ørene på deres små prinsesser, inden de var 1 år??

Har du sat dig ind i de ricisi der er forbundet med at få huller i ørene, det kan jo gå galt. 

Jeg siger ikke at det går galt, men jeg ville i hvert fald håbe at hvis man vælger at påføre sit barn smerte om den så er kortvarig eller ej, at man så sætter sig ind i de mulige konsekvenser og snakker med en læge om de mulige ricisi, og så må jeg indrømme efter selv at have fået min ørering som ung revet over en cm i mit øre, at jeg ikke forstår man tør det, for det gjorde fandme ondt, og børn er ikke ligefrem kendt for at være rolige i leg, mine øreringe har hængt fast i mange ting efterhånde, og det går øreringe jo, om det er ringe, stikkere, runde som spidse. 

Derudover ville jeg aldrig påføre mit barn en unødvendig smerte hvis denne kunne undgås - aldrig, men at andre vælger at gøre det, det er op til dem, dog forstår jeg ikke hvis man tager det valg på sit barns vejne hvis man ikke har sat sig ordentligt ind i tingene. 

Anmeld

19. august 2011

Nalle

men DU har valgt...er det så ikke dit behov og ikke din datters du ser mest på i det her tilfælde??

Ja jeg undrer mig, jeg tænker både på at der kan udvilkes allergi..øreringe kan sidde fast i huen der bliver revet af, der kan gå betændelse i det som skal behandles..alt sammen noget der er ubehageligt og helt helt unødvendigt og faktisk heller ikke nemt at behandle når de er så små de ikke forstår det.

Jeg fik det selv da jeg var 7...og det var slet ikke sjovt. Jeg fik det pga min søster som havde plaget længe, fik det og så vupti havde jeg det også... helt uforberedt og det vil en lille en på 1 år også være!

Jeg håber faktisk ikke der er nogle der vil pierce sådan en lille størrelse.. troede faktisk også det var ulovligt.

Sisse

Det burde det også være!

For man skal være 15 for at få en piercing, så burde man også skulle være 15 for at få huller i ørene.

Jeg ville personligt have det rigtigt dårligt med at min pige skulle have ondt på mine vilkår.

Anmeld

19. august 2011

SpunkenJo

Anneiris skriver:

Jeg vil hellere give hende det nu, hvor det ikke gør så ondt på hende og hvor hun ikke er så bevidst
- End når hun er ældre og det gør en del mere ondt, og hun er bevidst, og selv kan hive den ud. 

Hvordan ved du det gør mindre ondt på hende nu inden hun fylder 1 år......? Det er jo ren gætteri!

Og det med at hive dem ud, jamen det har hun da rig mulighed for som hun blir ældre og bedre motorisk! Det er ikke helt logisk det du skriver der!

Jeg syns det er usmageligt, og så bryder jeg mig ikke om når min dreng leger vilde lege med børn der er pier et i ørerne, fordi øreringene kan rive de andre børn i tumlelegene......

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man vil gøre det mod sine pige ørn. Der er ikke et fornuftigt argument i min verden for at gøre det!!

Vent til de er gamle nok til selv at give deres samtykke. Det er i mine øjne både værdigt og respektfuldt overfor barnet.

Anmeld

19. august 2011

Muhmi

Anneiris skriver:

Jeg vil hellere give hende det nu, hvor det ikke gør så ondt på hende og hvor hun ikke er så bevidst
- End når hun er ældre og det gør en del mere ondt, og hun er bevidst, og selv kan hive den ud. 

Undskyld... Men som under et årig.. Tror du så ikke hun mere ubevidst ville hive dem ud og evt. spise dem??

Anmeld

19. august 2011

Lucas og Mathilde <3

Nalle skriver:

Det burde det også være!

For man skal være 15 for at få en piercing, så burde man også skulle være 15 for at få huller i ørene.

Jeg ville personligt have det rigtigt dårligt med at min pige skulle have ondt på mine vilkår.

Anmeld

19. august 2011

Nemesis

Nalle skriver:

Det burde det også være!

ja det lyder da ganske fornuftigt med den aldersgrænse!

Jeg kan heller ikke have mine unger har ondt og jeg ville dælme ikke vælge at påføre dem noget der kunne give smerter eller ubehag hvis jeg havde et valg.

:-) Sisse

Anmeld

19. august 2011

raca

jeg har svær nikkel eksem.. og haft serøs betændelse i mine huller i ørene.. ligegyldigt hvad jeg puttede i...

så mine skal.. hvis jeg bestemer det ALDRIG havde det.. ... af hensyn til dem selv..jeg vil ikke byde dem at kunne mase store klatter betændelse ud af ørene.. og ikke kunne vaske deres egne gulve pga eksem.

Anmeld

19. august 2011

Nalle

ladydan1 skriver:

ja det lyder da ganske fornuftigt med den aldersgrænse!

Jeg kan heller ikke have mine unger har ondt og jeg ville dælme ikke vælge at påføre dem noget der kunne give smerter eller ubehag hvis jeg havde et valg.

:-) Sisse

Nemlig

Men nu tror jeg heldigvis der går længe før min datter kommer og spørger om det, da hun ikke er en tøsset pige, men mere en drenge pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.