børn der slår, skubber, sparker osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

bullerbassen

Av for søren  en bule Laura har fået.

Håber I får en en god snak med jeres kontakt person i vuggestuen . Det lyder dog til de er OBS på problemet. Børn KAN være voldsomme , Da Silas startede i dagpleje var han ogsp meget voldsom med de andre børn. Problemet var tror jeg han ikke helt var klar over, hvad han lavede , han tumlede dem bare. Heldigvis stoppet igen.

Vil sige det du beskriver er lidt mere voldsom for en 2 årige, jeg håber at pædagogerne " ser " pigen og giver hende hjælp. Og ikke bare som en voldsom pige ( lorte unge ) for tænker der er jo vel en grund til pigen reagere som hun gør.

Måske hun slet ikke kan rumme alle børnene og har svært ved hvordan hun kommet i kontakt med dem. Altså vanskeligheder som hun evt skal have hjælp til. Ikke sikkert det " bare " er opdragelse.

Kan godt forstå du er frusteret , de er VOLDSOM adfærd. Og aldrig rart når en egen bliver ofrer.

Men håber godt nok pædagogerne hjælper pigen så hun ikke bare bliver en " problem barn " ingen gider.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Mille83

Åhh nej da, hvor ser hun dog ud.

Jeg var godt nok også blevet tosset kan du tro..

til dig og Laura 

Anmeld

17. august 2011

Moster Lagkage

Caroline86 skriver:

Jeg fatter det ikke!

Der er en BØLLE nede i Lauras vuggestue... Hun udnytter at hun er større end de andre og er virkelig strid! Hun skubber og slår så snart hun kan komme til det, og hun stopper ikke når de andre børn falder og slår sig Hun er virkelig en l**te unge (ja, undskyld!!)...

Pædagogerne forsøger at stoppe hende og "skælder ud" når hun gør det, men det lader ikke til at der bliver fulgt op på det derhjemme for hun bliver mere og mere umulig!

Hun er knapt 2½ så vidt jeg ved og skal (heldigvis) i børnehave i løbet af året.

I dag blev Laura offer! Laura løb rundt og legede og pludselig kommer den her pige og skubber Laura så hårdt at hun falder og slår panden voldsomt!

Hvad F*nden sker der? Hvorfor gør hun sådan?

Jeg kan godt forstå reaktionen hvis et barn føler sig truet, men hun går, helt uprovokeret, over til de andre og banker dem!!! I morges da jeg afleverede Laura skubbede hun en lille dreng (lige lært at kravle) så han slog hovedet i gulvet og bagefter slog hun hans hoved ned i gulvet!!!! Med vilje!!!

Vi tager det op med vores kontaktpædagog nu, for jeg vil IKKE have Laura i nærheden af hende længere

Hendes bule stikker ca 1 cm ud fra panden Her lidt billeder så I kan se størrelsesomfanget..

ARGH....

knus en virkelig vred Caroline

(p.s. hendes mor er HELT udenfor rækkevidde, så det er desværre slet ikke en mulighed at tale med hende)

jeg mener at du bliver nød til at lade pædagogerne klare det. selvfølgelig skal du fortælle dem hvor utilfreds du er med situationenen, men herefter er det pædagogernes opgave at sørge for at situationen bliver behandlet rigtig. de skal gøre hvad end der skal gøres, og du som forældre skal ikke snakke med pigens mor, det skal de gøre hvis de skønner det er nødvendigt. mvh en pædagog.

Anmeld

17. august 2011

Caroline86

Ditte_Marie skriver:

Det er synd for din datter, men desværre også synd for den anden pige..

Så du at hun gjorde det mod din datter, eller har de fortalt dig det? Hvis det er sidstnævnte, så synes jeg virkelig at medarbejderne i den institution skulle tage sig sammen.

i det her tilfælde har de fortalt mig det FORDI der i forvejen er problemer med den pige! Jeg har i adskillige andre tilfælde selv set hendes opførsel...

Det vil så faktisk sige: De sagde ikke direkte at det var hende der havde skubbet! Men det har jeg fået bekræftet i dag da jeg tog en snak med dem dernede!

Anmeld

17. august 2011

Nalle

Det er da bare overhovedet ikke okay, på nogen som helst måde, er i chok!

Anmeld

17. august 2011

Mca<3

Dukan ringe til kommunen og sige at du er bekymret for det her barn... At barnet er ekstremt voldeligt over for andre børn, og at pædagogerne virkelig har prøvet men simpelthen ikke kan nå ind til hende.

At forældrene ikke er til at tale med, og at de ikke gør noget for at stoppe det, og lære barnet at gebærde sig ordentligt socialt.

Altså kort sagt, meld moren/forældrene til kommunen, og sig de har brug for hjælp til at håndtere deres barn, og lære det basale sociale færdigheder....

Ej helt ærligt det mener du da vel ikke alvorligt ?? Hvorfor pokker skulle Caroline  melde et forældrepar til kommunen fordi deres barn er voldsomt præcis som 2000 andre børn i den alder ?? Hun har da slet intet grundlag for at melde barnets forældre , hun kender dem jo slet ikke . Hvad havde du dog forestillet dig de ville spørge om på kommunen ? Bliver barnet vanrøgtet ? Nej men hun skubber til de andre børn ... Jamen altså  Jeg er chokeret over din udmelding , så kan man ikke bestille andet end at melde forældre til kommunen op igennem barnets liv fordi vore børn får knubs af andre børn . Og helt ærligt tror du ikke pædagogerne har styr på det ??? Det Sgu en ommer

Anmeld

17. august 2011

Zeus

Mca<3 skriver:

Ej helt ærligt det mener du da vel ikke alvorligt ?? Hvorfor pokker skulle Caroline  melde et forældrepar til kommunen fordi deres barn er voldsomt præcis som 2000 andre børn i den alder ?? Hun har da slet intet grundlag for at melde barnets forældre , hun kender dem jo slet ikke . Hvad havde du dog forestillet dig de ville spørge om på kommunen ? Bliver barnet vanrøgtet ? Nej men hun skubber til de andre børn ... Jamen altså  Jeg er chokeret over din udmelding , så kan man ikke bestille andet end at melde forældre til kommunen op igennem barnets liv fordi vore børn får knubs af andre børn . Og helt ærligt tror du ikke pædagogerne har styr på det ??? Det Sgu en ommer

Personligt, vil jeg sige, at det ligger inde under omsorgssvigt.. Én ting er at barnet opfører sig som hun gør, men at forældrene negligerer det, og ikke vil lytte, når de får af vide at der er et problem, hører ingen steder hjemme. Barnet får det SÅ vanskeligt, og har det allerede, og det skal de altså være lydhøre overfor.. Ellers ér det omsorgsvigt i mine øjne

Anmeld

17. august 2011

Caroline86

Zeus skriver:

Personligt, vil jeg sige, at det ligger inde under omsorgssvigt.. Én ting er at barnet opfører sig som hun gør, men at forældrene negligerer det, og ikke vil lytte, når de får af vide at der er et problem, hører ingen steder hjemme. Barnet får det SÅ vanskeligt, og har det allerede, og det skal de altså være lydhøre overfor.. Ellers ér det omsorgsvigt i mine øjne

og det er netop det pædagogerne skal tage sig af... melde det hvis de frygter omsorgssvigt! Jeg har ikke nok grundlag for at kunne gøre det, og kender jo slet ikke familien som pædagogerne gør!

Anmeld

17. august 2011

Mca<3

Zeus skriver:

Helt ærligt , der er jo reelt ingen der ved hvordan det foregår hjemme ved dem ?  Pædagogerne har da tavshedspligt . Vi har da også et venne par hvor deres yngste kanøfler vores søn konstant , tror egentlig pædagogerne syntes det er en lidt underlig familie men de er satme gode forældre , dejlig familie og deres børn lider ingen nød ...  Man kan da ikke ringe til kommunen og sige sådan , hun kender jo slet ikke familien . Der skal da være et grundlag .

Anmeld

17. august 2011

Zeus

Caroline86 skriver:

og det er netop det pædagogerne skal tage sig af... melde det hvis de frygter omsorgssvigt! Jeg har ikke nok grundlag for at kunne gøre det, og kender jo slet ikke familien som pædagogerne gør!

Jeg mente heller ikke at du skulle gøre det  Det var mere et svar til hende der mente, at der ikke var omsorgsvigt, at lade stå til..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.