morNov2010 skriver:
Min store søn (der nu er 8 år), var desværre også en af de "bøller"som du beskriver, og allerede da han var 3 kunne vi jo se, at der var et eller andet ravruskende galt, for nej, det er bestemt ikke normal eller okay adfærd for børn at have.
Det endte så grelt, at han havde kastet sin kærlighed på en pige i børnehaven, men den eneste måde han kunne finde ud af at komme i kontakt med hende på, var at slå eller skubbe hende. Hun var så bange for ham, at hun kastede op om morgenen inden hun skulle i børnehave. Da det kom mig for ører, ringede jeg til hendes forældre og tog en snak med dem. Fortalte dem, at vi var igang med at finde ud af hvad der var med ham, og derefter tog jeg ned i børnehaven og INSISTEREDE på at der blev gjort noget NU. Ikke om 3 uger, men NU.
Min søn endte i en specialafdeling i børnehaven, hvor der var flere voksne om få børn (3 voksne til 5 børn), og det hjalp meget.
Det har sidenhen så vist sig, at min søn lider af ADHD og er autist, så no wonder det har været svært for ham.
For at gøre en lang historie kort, så synes jeg I skal spørge børnehaven om de har overvejet at anbefale forældrene at PPR kommer ind over pigen. Derudover hjælper det jo ikke altid bare at skælde sådan et barn ud. Det kunne måske også være en mulighed for personalet i vuggestuen at hjælpe pigen ved at vise hende hvilken adfærd de ØNSKER hun skal have. Hvis hun ikke lærer det derhjemme, må de jo hjælpe hende.
BØRN DER LÆRER AT OPFØRE SIG ORDENTLIGT, OPFØRER SIG ORDENTLIGT.
Der er jo ingen børn der ønsker at få skæld ud hele tiden, uanset om de har en diagnose eller ej.
problemet ligger bare i at forældrene IKKE indser problemet her! Så bliver kampen jo umulig 
Pædagogerne har været rigtigt gode til at forsøge at "rette hende til" og lære hende hvordan man bør opføre sig, men det hjælper intet hvis ikke hjemmet støtter op om det jo 
godt at I fik hjælp til Jeres dreng!! For ja, der var da absolut en logisk forklaring på hans problemer! 
Nu må jeg tage snakken med vores kontaktpædagog og forklare at jeg mener det alvorligt og sige at de simpelthen er nødt til at gøre noget nu!!