børn der slår, skubber, sparker osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

Caroline86

morNov2010 skriver:

Min store søn (der nu er 8 år), var desværre også en af de "bøller"som du beskriver, og allerede da han var 3 kunne vi jo se, at der var et eller andet ravruskende galt, for nej, det er bestemt ikke normal eller okay adfærd for børn at have.

Det endte så grelt, at han havde kastet sin kærlighed på en pige i børnehaven, men den eneste måde han kunne finde ud af at komme i kontakt med hende på, var at slå eller skubbe hende. Hun var så bange for ham, at hun kastede op om morgenen inden hun skulle i børnehave. Da det kom mig for ører, ringede jeg til hendes forældre og tog en snak med dem. Fortalte dem, at vi var igang med at finde ud af hvad der var med ham, og derefter tog jeg ned i børnehaven og INSISTEREDE på at der blev gjort noget NU. Ikke om 3 uger, men NU.

Min søn endte i en specialafdeling i børnehaven, hvor der var flere voksne om få børn (3 voksne til 5 børn), og det hjalp meget.

Det har sidenhen så vist sig, at min søn lider af ADHD og er autist, så no wonder det har været svært for ham.

For at gøre en lang historie kort, så synes jeg I skal spørge børnehaven om de har overvejet at anbefale forældrene at PPR kommer ind over pigen. Derudover hjælper det jo ikke altid bare at skælde sådan et barn ud. Det kunne måske også være en mulighed for personalet i vuggestuen at hjælpe pigen ved at vise hende hvilken adfærd de ØNSKER hun skal have. Hvis hun ikke lærer det derhjemme, må de jo hjælpe hende.

BØRN DER LÆRER AT OPFØRE SIG ORDENTLIGT, OPFØRER SIG ORDENTLIGT.

Der er jo ingen børn der ønsker at få skæld ud hele tiden, uanset om de har en diagnose eller ej.

problemet ligger bare i at forældrene IKKE indser problemet her! Så bliver kampen jo umulig

Pædagogerne har været rigtigt gode til at forsøge at "rette hende til" og lære hende hvordan man bør opføre sig, men det hjælper intet hvis ikke hjemmet støtter op om det jo

godt at I fik hjælp til Jeres dreng!! For ja, der var da absolut en logisk forklaring på hans problemer!

Nu må jeg tage snakken med vores kontaktpædagog og forklare at jeg mener det alvorligt og sige at de simpelthen er nødt til at gøre noget nu!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

Gyllibik

For filan da lille pus. Har ondt af den lille bølle. Tror nemlig at voldelige børn er symptom på problematisk hjem

Anmeld

16. august 2011

Caroline86

Storken skriver:

Jeg ville tale med lederen af vuggestuen. Hvis det ikke virkede ville jeg tage hende ud. Jeg ville ikke kunne aflevere mit barn med god samvittighed hvis jeg vidste hun blev skadet der hvor hun skulle afleveres. Forfærdelige billeder

det er jo desværre ikke bare sådan ligetil at hive sit barn ud af vuggestuen!? Jeg ønsker da bestemt ikke at hun kommer til skade, men der er ingen garantier for at det ville være bedre et andet sted! Her kender vi stedet, pædagogerne og børnene og det er meget få ting vi ikke er glade for! Vi er nødt til at veje alle tingene op mod hinanden og vejen frem er jo ikke at fjerne børnene fra "bøllen" men i stedet hjælpe hende selv på rette vej!

Vi har i øvrigt ingen leder i vuggeren da vi er røget i klynge og derfor kun har en områder leder der ikke kender til den daglige gang! Til gengæld har vi en rigtigt god kontaktpædagog dernede som vi vil tale med om det!

Anmeld

16. august 2011

steph0804

Uhhh det skærer i mit hjerte at hører et 2årigt barn blive kaldt for lorte unge. I mine øre lyder det som et frustreret barn der har brug for hjælp men bestemt ikke en lorte unge, håber at pædagogerne i vuggestuen ser anderledes på hende.

Anmeld

16. august 2011

Caroline86

steph0804 skriver:

Uhhh det skærer i mit hjerte at hører et 2årigt barn blive kaldt for lorte unge. I mine øre lyder det som et frustreret barn der har brug for hjælp men bestemt ikke en lorte unge, håber at pædagogerne i vuggestuen ser anderledes på hende.

og det skærer i mit hjerte at se børn sidde og lege og hygge sig for derefter at blive slået, sparket eller skubbet så de slår sig...

Jeg ved godt det ikke er hendes skyld! Et barn på 2½ år reagerer jo som hun har lært at gøre, så det er helt klart hjemmefronten der er noget i vejen med!

Men derfor bliver jeg sgu stadig vred (undskyld mit sprog, men er faktisk ret knotten) over at et barn gør sådan! SÆRLIGT når hun gør det mod de helt små som absolut ikke kan forsvare sig!

Laura kan skubbe/slå igen, men det gør hun ikke! Hun ved godt hun ikke må....

Anmeld

16. august 2011

Mi

Godt at i tager fat på pædagogen. For selvom de ikke nødvendigvis kan gøre mere end de gør nu, så har de behov for at vide når grænsen er nået for børn og forældre. Om ikke andet, så kan de tage stilling til hvad de vil gøre fremadrettet i forhold til problemet.

Anmeld

16. august 2011

steph0804

Caroline86 skriver:

og det skærer i mit hjerte at se børn sidde og lege og hygge sig for derefter at blive slået, sparket eller skubbet så de slår sig...

Jeg ved godt det ikke er hendes skyld! Et barn på 2½ år reagerer jo som hun har lært at gøre, så det er helt klart hjemmefronten der er noget i vejen med!

Men derfor bliver jeg sgu stadig vred (undskyld mit sprog, men er faktisk ret knotten) over at et barn gør sådan! SÆRLIGT når hun gør det mod de helt små som absolut ikke kan forsvare sig!

Laura kan skubbe/slå igen, men det gør hun ikke! Hun ved godt hun ikke må....

Jeg er glad for at hører at i er bevidste om at det ikke er pigens skyld, men kan sandelig godt forstå at det er hårdt at opleve sit barn blive slået, og selvfølgelig skal der gøres noget ved sagen. Jeg ville heller ikke bryde mig om at aflever mit barn sådan et sted. Jeg blev bare så ked af omtalen af pigen, men håber og går ud fra at det var skrevet i frustrationer. Håber at det løser sig for alle parter og at Laura ikke får flere skader.

Anmeld

16. august 2011

Caroline86

steph0804 skriver:

Jeg er glad for at hører at i er bevidste om at det ikke er pigens skyld, men kan sandelig godt forstå at det er hårdt at opleve sit barn blive slået, og selvfølgelig skal der gøres noget ved sagen. Jeg ville heller ikke bryde mig om at aflever mit barn sådan et sted. Jeg blev bare så ked af omtalen af pigen, men håber og går ud fra at det var skrevet i frustrationer. Håber at det løser sig for alle parter og at Laura ikke får flere skader.

jeg burde jo nok have skrevet "unge af lortemor" i stedet hæh...

Men jo, jeg var virkelig vred.. er det stadig! Og eftersom det var pigen der gjorde det er "det jo hende der er lorten" hvis du forstår?

Jeg ved godt man skal kigge på dem der står BAG ved hende når hun er så lille.. Men det er dælme svært at have medlidenhed med hende når man ser hende gøre de ting hver eneste dag Heldigvis går det meget sjældent udover Laura - hun holder sig på afstand!

Det er jo først når man er faldet ned igen at fornuften vender tilbage og man husker at pege fingrene i den rigtige retning

Anmeld

16. august 2011

Sakris

Shit det er en stor bule!  Jeg har da ikke lyst til at sende Isabella i vuggestue, hvis der kan være sådan nogle ustyrlige bøffer, som man er helt magtesløs overfor. Hvad fanden gør man?

Anmeld

16. august 2011

steph0804

Caroline86 skriver:

jeg burde jo nok have skrevet "unge af lortemor" i stedet hæh...

Men jo, jeg var virkelig vred.. er det stadig! Og eftersom det var pigen der gjorde det er "det jo hende der er lorten" hvis du forstår?

Jeg ved godt man skal kigge på dem der står BAG ved hende når hun er så lille.. Men det er dælme svært at have medlidenhed med hende når man ser hende gøre de ting hver eneste dag Heldigvis går det meget sjældent udover Laura - hun holder sig på afstand!

Det er jo først når man er faldet ned igen at fornuften vender tilbage og man husker at pege fingrene i den rigtige retning

Lige præcis, godt Laura er god til at holde sig på afstand, men går det så i stedet ud over andre børn er det jo et kæmpe problem, så rigtig godt at i tager problemet op, så der kan tages affære.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.