børn der slår, skubber, sparker osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

meem

Caroline86 skriver:

Jeg fatter det ikke!

Der er en BØLLE nede i Lauras vuggestue... Hun udnytter at hun er større end de andre og er virkelig strid! Hun skubber og slår så snart hun kan komme til det, og hun stopper ikke når de andre børn falder og slår sig Hun er virkelig en l**te unge (ja, undskyld!!)...

Pædagogerne forsøger at stoppe hende og "skælder ud" når hun gør det, men det lader ikke til at der bliver fulgt op på det derhjemme for hun bliver mere og mere umulig!

Hun er knapt 2½ så vidt jeg ved og skal (heldigvis) i børnehave i løbet af året.

I dag blev Laura offer! Laura løb rundt og legede og pludselig kommer den her pige og skubber Laura så hårdt at hun falder og slår panden voldsomt!

Hvad F*nden sker der? Hvorfor gør hun sådan?

Jeg kan godt forstå reaktionen hvis et barn føler sig truet, men hun går, helt uprovokeret, over til de andre og banker dem!!! I morges da jeg afleverede Laura skubbede hun en lille dreng (lige lært at kravle) så han slog hovedet i gulvet og bagefter slog hun hans hoved ned i gulvet!!!! Med vilje!!!

Vi tager det op med vores kontaktpædagog nu, for jeg vil IKKE have Laura i nærheden af hende længere

Hendes bule stikker ca 1 cm ud fra panden Her lidt billeder så I kan se størrelsesomfanget..

ARGH....

knus en virkelig vred Caroline

(p.s. hendes mor er HELT udenfor rækkevidde, så det er desværre slet ikke en mulighed at tale med hende)

Århh det stakkels lille pus

Kan godt forstå du vælger at gå videre med det !

Min venindes datter havde en periode hvor hun bed de andre børn i VS.. Hun var på det tidspunkt enebarn, og gjorde det derfor ikke hjemme da alt opmærksomheden gik til hende der.. VS indkaldte til samtale med min veninde, da de bare ikke kunne få hende til at stoppe.. Men min veninde var slet ikke klar over der var et problem... VS og veninden fandt sammen ud af at hendes datter havde et kæmpe opærksomheds behov, og derfor skulle lære at lege mere selv når hun var hjemme... Det virkede ! Idag er hun igen den dejligste lille pige i VS ligesom hun er derhjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

lilledittemor

Caroline86 skriver:

Jeg fatter det ikke!

Der er en BØLLE nede i Lauras vuggestue... Hun udnytter at hun er større end de andre og er virkelig strid! Hun skubber og slår så snart hun kan komme til det, og hun stopper ikke når de andre børn falder og slår sig Hun er virkelig en l**te unge (ja, undskyld!!)...

Pædagogerne forsøger at stoppe hende og "skælder ud" når hun gør det, men det lader ikke til at der bliver fulgt op på det derhjemme for hun bliver mere og mere umulig!

Hun er knapt 2½ så vidt jeg ved og skal (heldigvis) i børnehave i løbet af året.

I dag blev Laura offer! Laura løb rundt og legede og pludselig kommer den her pige og skubber Laura så hårdt at hun falder og slår panden voldsomt!

Jeg kan godt forstå reaktionen hvis et barn føler sig truet, men hun går, helt uprovokeret, over til de andre og banker dem!!! I morges da jeg afleverede Laura skubbede hun en lille dreng (lige lært at kravle) så han slog hovedet i gulvet og bagefter slog hun hans hoved ned i gulvet!!!! Med vilje!!!

Vi tager det op med vores kontaktpædagog nu, for jeg vil IKKE have Laura i nærheden af hende længere

Hendes bule stikker ca 1 cm ud fra panden Her lidt billeder så I kan se størrelsesomfanget..

ARGH....

(p.s. hendes mor er HELT udenfor rækkevidde, så det er desværre slet ikke en mulighed at tale med hende)

Det er synd for din datter, men desværre også synd for den anden pige..

Så du at hun gjorde det mod din datter, eller har de fortalt dig det? Hvis det er sidstnævnte, så synes jeg virkelig at medarbejderne i den institution skulle tage sig sammen.

Anmeld

17. august 2011

tumle81

Stakkels Laura, kan godt forstå du synes det ikke er sjovt når der er sådanne bøller i vs...

Håber din snak med kontaktpædagogen bærer frugt, så I sammen kan finde en løsning på problemet!

Jeg synes også det er vigtigt at tage fat i den lille pige og hendes forældre, evt et fælles møde hvor I kan snakke om problemerne!

Min dreng er også en bølle, og er ikke så god til de små børn i vs! Han er knap 2 år (slut okt), og har ikke noget særlig sprog endnu! Han kan godt ud af ingenting skubbe de små børn (kravlebørnene) og lægge sig oven på dem. Han slår også indimellem, og forleden dag havde han bidt en af pigerne  

Vi er blevet spurgt om vi legede vildt hjemme, og om vi oplevede de samme hændelser hjemme! Og desværre måtte vi svare ja, han er en rigtig rod, dreng med stort D, og nummer 3 i en søskendeflok. Han er dog også meget kærlig, og elsker at putte... Vi gør alt for at vise ham hvordan han skal være med andre børn, men han er bare bedst til de lidt større børn som han kan tumle med... Jeg tror det bliver bedre med tiden og nok også med lidt mere sprog, men lige nu er han en bølle! Pædagogerne siger dog at de synes det er blevet lidt bedre, men der er jo gode og dårlige dage...

Sad bare med en klump i halsen da jeg læste dit indlæg, for selvfølgelig er det synd for Laura og de andre børn i VS, men kan også det fra den bølle-pigens side... Da jeg jo selv er mor til en bølle!! Tror også Victor indimellem bliver ønsket langt væk af nogle af de andre forældre

Knus Kathrina

Anmeld

17. august 2011

N&J

Kan godt forstå at du har reagerede som du har - jeg havde nok gjort ligeledes, men jeg har et barn som tidligere har haft perioder hvor hun har skubbet og slået andre børn, og det lærer hun skam ikke herhjemme - det er fuldstændig uaceptabel og noget jeg altid adressere, men derfor kan et barn stadig godt reagerede således. 

Et barn på 2½ er tros hun er større er stadig et lille barn, nogle børn har sværere ved at lære de sociale spilleregler end andre, har svært ved at udtrykke sig og gør det ved at være uadreagerende, eller får måske ikke anerkendt eller lov til at have alle følelser i hendes hjem, hun kunne have en diagnose, det kunne være alt fra himmel til jord, men det er aldrig hendes skyld, heller ikke nødvendigvis udelukkende forældrenes (selvom om som du udlægger det at det er sandsynligt), men selvom jeg syntes det er rigtig synd for Laura og de andre børn - som det går ud over, så kommer de hjem til en mor og far, som giver kram og knuselsker dem, vi ved jo ikke hvad denne lille pige kommer hjem til. Jeg håber at hun får noget hjælp - eller bliver rykket op før tid, selvom jeg ikke tror det løser problemet, så det ikke går ud over de andre børn, men jeg forstår ikke hvorfor vuggestuen ikke har handlet på det(andet end snak med mor og far) hvis dette er foregået over en længere periode. 

Anmeld

17. august 2011

mariamiss6

Caroline86 skriver:

og Laura er endda temmelig stor af sin alder, så hun er ikke lige sådan at kanøfle

Det er hver eneste dag hende pigen "driller" de andre

Ved bare ikke hvad man kan gøre, for de kan jo ikke udelukke hende fra vuggestuen eller sætter konstant "vagt" på hende

Dukan ringe til kommunen og sige at du er bekymret for det her barn... At barnet er ekstremt voldeligt over for andre børn, og at pædagogerne virkelig har prøvet men simpelthen ikke kan nå ind til hende.

At forældrene ikke er til at tale med, og at de ikke gør noget for at stoppe det, og lære barnet at gebærde sig ordentligt socialt.

Altså kort sagt, meld moren/forældrene til kommunen, og sig de har brug for hjælp til at håndtere deres barn, og lære det basale sociale færdigheder....

Anmeld

17. august 2011

Mor til Frederic og Freya

Caroline86 skriver:

tror ikke det ville hjælpe at slå igen! tvært imod endda!

Hun er jo stadig så lille at hun reagerer sådan som hun tror man skal! hvis hun ikke lærer forskel på rigtigt og forkert så hjælper det jo intet

Problemet ligger jo i at det her "med ondt skal ondt fordrives" SLET ikke virker i sådan en situation... Hun skal roses for at gøre det rigtige i stedet for at få skæld ud over det forkerte - jeg tror det er lige præcis der hendes forældre svigter

Men ja.. man har lidt lyst til at se en af dem gi' igen når hun bliver ved sådan

tænkte skam heller ikke at det skulle være en voksen, men et andet barn der sagde fra...

min svigerindes dreng, den store fætter, han var også den største i vs og ingen andre børn turde slå igen. men det blev ændret da han started i bh, hvor de 'store' børn ikke fandt sig i det og gav ham igen. altså ikke sådan forstået at de tæsked ham, men at de vapped ham en igen for lige som at sætte ham på plads. men fætter's forældre råber/skriger mm i deres opdragelse. 

også derfor svigerfar klonstant siger når alle 3 fætre er samlet; hvor skal de være så larmende/ voldlige mm, hvorfor kan de ikke være lige som frederic der bare kan lege helt stille og rolig og ikke gider det slåen/råben mm. 

vs/bh kan jo gøre en del, men hjælper ikke hvis det hele bliver ødelagt hjemme igen. 

Anmeld

17. august 2011

Kruse90

årh kan godt forstå at du er vred! Hvad F****N bilder hun sig ind.
Stakkel lille Laura
Kan godt forstå at i tager fat i kontaktpædagogen

Anmeld

17. august 2011

Sakris

Caroline86 skriver:

jeg er sikker på hun kommer til at klare sig ganske glimrende, søde

Anmeld

17. august 2011

2babygirls

Caroline86 skriver:

Jeg fatter det ikke!

ARGH....

AJH, lille mus da. Det ser godt nok voldsomt ud.
Var nok også gået helt amok!!! De forældre må sku komme ind i kampen, ellers er der sku ingen grund til at få børn hvis ansvaret skal ligge hos alle andre.

Anmeld

17. august 2011

Karo

Vi havde også sådan en bølle i Marcus vuggestue da han startede. Han gjorde de mest mærkelige og voldsomme ting. En morgen kom han løbende med den af de små børnestole i en hånd og ville kaste den efter et andet barn Pædagoerne tog også fat i ham, men det hjalp simpelthen ikke og forældrene virkede bare ligeglade.

Han stoppede heldigvis et halvt år efter Marcus startede. Nu er Marcus så kommet i børnehave og over til den samme dreng igen. Heldigvis har børnehaven været god for ham og den volsomme dreng som jeg husker er nu stille og rolig og ikke længere voldsom

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.