Barnepige hvor meget i løn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2011

hende-nanna

Jeg kan da komme med min løn :-D
Jeg har været barnepige to steder.
Et sted hvor jeg passede en dreng på 5-6 år fra kl. 19-ca. 23. Der fik jeg 30 kr. i timen, og skulle så lægge ham i seng - en kamp for at få ham til at sove ...

Det andet sted passede jeg to - en dreng på 5 og en pige på 3. De var 3 og 1 år da jeg startede. Dem hentede jeg i dagpleje/børnehave/førskole en-tre gange i ugen og passede dem i en 3-4 timer. Der var den aftalte løn 40 kr. i timen, men når jeg fik min løn (en gang i måneden) var der altså mere :-D

Jeg er under 18, så skal jo ikke betale noget af, af det jeg tjener. 

Jeg har aldrig fået den vilde løn, men det var fint til mig :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Mille83

132319 skriver:

Tror hun mente 250 kr for to timer.

Det synes jeg dog også er alt for meget. Det svarer til en timeløn på 200 kr, før skat og det er der næppe nogen piger i den alder der kan få

Som nævnt vil jeg sige omkring 60 kr i dagtimerne og 75 kr om aftenen, det er nu altså en ganske god timeløn for det mange ser som hyggearbejde

Okay tusind tak for svar...

Anmeld

14. august 2011

132319

Det er kun 1 barn på 14 mdr. snart 15 mdr. og kun et par gange om ugen hun skal hentes i dagpleje og passes et par timer. 

Så ca. 4 timer om ugen, men vil gerne gi timeløn istedet for fast løn, hvis hun nu sku være der lidt længere, vil gerne være fair...

Så vil jeg sige 65 kr i timen

Anmeld

14. august 2011

Mille83

132319 skriver:

Så vil jeg sige 65 kr i timen

Syntes bare det lyder af lidt? Gør det ik? Syntes måske 75,- lyder mere fair, selvom der praktisk talt ikke er noget arbejde de 2 timer, en enkelt gang om måneden kan det være der skal varmes noget mad el lign....Men hun skal hverken puttes el lign i de timer....

Anmeld

14. august 2011

132319

Mille83 skriver:

Syntes bare det lyder af lidt? Gør det ik? Syntes måske 75,- lyder mere fair, selvom der praktisk talt ikke er noget arbejde de 2 timer, en enkelt gang om måneden kan det være der skal varmes noget mad el lign....Men hun skal hverken puttes el lign i de timer....

65 kr i timen svarer til omkring 100 kr i timen før skat.

Mindstelønnen for unge under 18, er omkring 60 kr

Så igen, jeg synes ikke det er for lidt. Især fordi mange unge piger ser det som hygge at passe sådan en lille en

Anmeld

14. august 2011

Mille83

132319 skriver:

65 kr i timen svarer til omkring 100 kr i timen før skat.

Mindstelønnen for unge under 18, er omkring 60 kr

Så igen, jeg synes ikke det er for lidt. Især fordi mange unge piger ser det som hygge at passe sådan en lille en

Hun er omkring 22 hende der skal passe hende? Skal det så ikke være mere end 65? Sorry jeg bliver ved med og spørge, men vil ikke underbetale en (hvis der er noget der hedder det?) 

Anmeld

14. august 2011

132319

Mille83 skriver:

Hun er omkring 22 hende der skal passe hende? Skal det så ikke være mere end 65? Sorry jeg bliver ved med og spørge, men vil ikke underbetale en (hvis der er noget der hedder det?) 

Nej, det synes jeg ikke

Men det bestemmer I selvfølgelig selv. Hvis I har råd til det og har det bedst med at give 75 kr i timen, så gør det

Så ville jeg måske bare lave en aftale med hende om at hun ikke får mere i timen, hvis hun engang skal passe din datter om aftenen.

Anmeld

14. august 2011

Mille83

132319 skriver:

Nej, det synes jeg ikke

Men det bestemmer I selvfølgelig selv. Hvis I har råd til det og har det bedst med at give 75 kr i timen, så gør det

Så ville jeg måske bare lave en aftale med hende om at hun ikke får mere i timen, hvis hun engang skal passe din datter om aftenen.

Min plan var også 75 kr i timen, hvis hun evt skal være her en aften vil det også hedde 75,. - men nu sover min datter ALTID igennem(7-9-13), så fra kl 19.00 vil der ikke være noget og lave....

Anmeld

14. august 2011

132319

Mille83 skriver:

Min plan var også 75 kr i timen, hvis hun evt skal være her en aften vil det også hedde 75,. - men nu sover min datter ALTID igennem(7-9-13), så fra kl 19.00 vil der ikke være noget og lave....

Perfekt, jamen så synes jeg da at det er det du skal gøre

Anmeld

14. august 2011

Neon

2 timer er jo ikke vildt meget, og det kan godt være irriterende at tage afsted for to timer, så det skal jo kunne betale sig med lønnen. Jeg har passet en handicappet pige på 10 år to timer af gangen og fik løn fra kommunen, der fik jeg 120 i timen og tillæg efter kl 17. Det synes jeg er en fair løn, men jeg lavede også meget med hende. Jeg vil mene 80-90 kroner i timen, for det skal jo også kunne betale sig for hende at komme og passe dit barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.