Barnepige hvor meget i løn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.035 visninger
35 svar
0 synes godt om
14. august 2011

Mille83

Hej 

Vi har overvejet om vi skal have en barnepige, enten til og hente Nicoline (14 mdr.) et par gange om ugen i dagpleje, eller hvis vi vil ud en aften.

Men jeg har absolut ingen ide om hvor meget man giver en barnepige idag i løn - vi har aldrig haft en 

Så hvad er fair og give i timen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

morethanperfect

Mille83 skriver:

Hej 

Vi har overvejet om vi skal have en barnepige, enten til og hente Nicoline (14 mdr.) et par gange om ugen i dagpleje, eller hvis vi vil ud en aften.

Men jeg har absolut ingen ide om hvor meget man giver en barnepige idag i løn - vi har aldrig haft en 

Så hvad er fair og give i timen?

Altså vi havde en barnepige der overnattede her, og hun fik 400 kr. .. Det skal lige siges hun ikke passese vores søn særlig meget fordi han var mor/far syg , så hun ville nok ha fået lidt mere hvis han gad hende ..

Anmeld

14. august 2011

Mille83

morethanperfect skriver:

Altså vi havde en barnepige der overnattede her, og hun fik 400 kr. .. Det skal lige siges hun ikke passese vores søn særlig meget fordi han var mor/far syg , så hun ville nok ha fået lidt mere hvis han gad hende ..

Sov der?  det var nu ikke planen med den barnepige vi skal have.

Men jeg tænker mere sådan i timen? Hvis hun nu "bare" skal hente Nicoline i dagpleje og være hjemme til vi kommer hjem, så er det "kun" 2 timer...... 

Anmeld

14. august 2011

morethanperfect

Mille83 skriver:

Men jeg tænker mere sådan i timen? Hvis hun nu "bare" skal hente Nicoline i dagpleje og være hjemme til vi kommer hjem, så er det "kun" 2 timer...... 

Hmm, så ville jeg mene 250 kr. ville være fint Kommer selvf. også an på alder

Anmeld

14. august 2011

Isabella_mor

Mille83 skriver:

tjah i kunne jo aftale en fast løn med hende... og så kunne i jo give lidt ekstra hvis hun den ene måned hentede ham lidt oftere end hun gjorde den forrige måned...

men evt så kunne det være 75 kr i timen...? det er da en passende timeløn til en barnepige... 

Anmeld

14. august 2011

Mille83

Der er da forskel på svarerne, den ene siger 250 kr i timen, den anden 75 kr i timen....Hmmm......... 

Hvad er normen og gi, anyone? 

Anmeld

14. august 2011

132319

Hjalte havde to barnepiger (søstre) der skiftedes til at hente ham en gang om ugen, dengang jeg studerede.

De fik 500 kr om måneden, som de kunne dele i mellem sig, alt efter hvem der hentede ham. De passede ham fra 15-17 og det må jo så give 8 timer og en timeløn på 62,5 kr

Når de passede ham om aftenen, fik de 75 kr i timen

Anmeld

14. august 2011

Aagaard

Jeg fik for 10 år siden 100kr i timen (2 børn, 5 og 7 år)
Er det "kun" et barn, men noget yngre syntes jeg det bør ligge på ca. det samme.

Anmeld

14. august 2011

Mille83

Det er kun 1 barn på 14 mdr. snart 15 mdr. og kun et par gange om ugen hun skal hentes i dagpleje og passes et par timer. 

Så ca. 4 timer om ugen, men vil gerne gi timeløn istedet for fast løn, hvis hun nu sku være der lidt længere, vil gerne være fair...

Anmeld

14. august 2011

132319

Mille83 skriver:

Der er da forskel på svarerne, den ene siger 250 kr i timen, den anden 75 kr i timen....Hmmm......... 

Hvad er normen og gi, anyone? 

Tror hun mente 250 kr for to timer.

Det synes jeg dog også er alt for meget. Det svarer til en timeløn på 200 kr, før skat og det er der næppe nogen piger i den alder der kan få

Som nævnt vil jeg sige omkring 60 kr i dagtimerne og 75 kr om aftenen, det er nu altså en ganske god timeløn for det mange ser som hyggearbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.