Ja, jeg frygter ogå det kun bliver værre...
Jeg ved godt, jeg er nødt til at få sagt fra, men ih hvor er det bare mega svært....
For jeg er sikker på, jeg nok skal få det sagt på en ikke særlig pæn måde eller begynde at stortude... Og de bliver helt sikkert også snot-fornærmede! Men altså, det må de jo selv rode med...
Pyt med at du græder og ikke får sagt tingene på den rigtige måde, for du har brug for at have dit barn ved dig lige nu, og sådan er det bare - det er ikke til diskussion, hvis din svigermor vil holde sit barnebarn kan hun spørge og når du så ønsker at få dit barn tilbage, ja så har hun bare at give dig ham.
Jeg havde haft det svært ved fødslen, og det resulterede i at jeg blev jaloux og ked af det når min mor og søster holdte min datter (lige i starten), de fik ikke lov særlig længe af gange, og mine forældre tilbør flere gange at tage hende når hun græd osv., men jeg blev tosset hvis de forsøgte på det, jeg havde brug for at knytte mig til hende anerledes end en der ikke havde haft en ligende fødslen, og jeg følte mig som en dårlig mor i starten, fordi jeg ikke med det samme kunne høre om hun var sulten, ked af det, skulle skiftes. (nu boede jeg ved mine forældre, da jeg var tvunget til at flytte, men jeg elsker mine forældre, så for mig handlede det mere om at jeg havde brug for hende hos mig nærmest hele tiden - det blev langsomt bedre)
Men min pointe er du er nødt til at gøre klart hvad du vil være med til og hvad du ikke vil, og hvis de kræver en forklaring, jamen så bare sig at du ikke behøver at forklare noget - det er dit barn, ikke deres, og lige nu vil du gerne have dit barn.
Du er dog nødt til at snakke med din kæreste om det, for også at forberede ham på hvad du vil gøre hvis ikke dine grænser bliver overholdt, og forklare ham at du har brug for at det her sker på dine primisser, det er dig der er moderen, og dig der har født for kort tid siden, du ved godt han ikke har det på samme måde, men han bliver simpelthen nødt til at respektere at sådan har du det, også selvom det måske virker irrationel for ham.