Åh, har sådan brug for at få luft... Laaaangt og lidt rodet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.733 visninger
43 svar
0 synes godt om
11. august 2011

marloutti

Jeg har virkelig et stort problem med mine svigerforældre!! Bwadr, jeg kaster næsten op, når jeg skriver det!!! Kan slet ikke klare at kalde dem det!!! De er nødt til bare at være kærestens forældre... Ikke mine noget-som-helst!!!

De er så frembusende, larmende, egoistiske og fylder frygtelig meget! De har ikke sans eller fornemmelse for andres følelser og absolut ingen situationsfornemmelse... De gør hvad de synes er det rigtige, uden hensyn til andre. Hvis man gør eller siger noget, der ikke lige falder i deres smag, er de der med kritik og "hvorforhvorforhvorforhvorfor" liiige med det samme...

Nå, mit alt-overskyggende problem med dem er ang. vores søn..

Det føles som om jeg stadig er i chok over de ting, der skete, da min søn var nyfødt.. Ikke noget dramatisk, men...

Da han var en og to dage gammel besøgte min kærestes forældre os på barselsgangen og var der begge dage i 4-5 timer, hvor hans mor sad med vores søn HELE TIDEN!! Det gjorde så ondt inde i mig, men jeg ville jo ikke være "en sur kælling, der ikke kan lade andre røre sit barn"!! Hvor mon jeg har det skræmmebillede fra??

Nå, men jeg får MEGA knude i maven stadigvæk, når jeg tænker på det og bliver snotirriteret på hende over at hun ikke selv kunne tænke sig til at man ikke "beholder" andres nyfødte barn så længe!!!

Da han var 14 dage gammel var de her en weekend fra lørdag aften til søndag eftermiddag... Plus vi havde gæster om morgenen (kærestens moster og onkel) og om eftermiddagen kom nogle af kærestens forældres venner, for at se vores søn...

Om morgenen sidder vi i køkkenet og min kærestes mor har pakket vores søn fuldstændig ind i et tæppe, så han var helt væk i det...På et tidspunkt, beder jeg min kæreste om lige at tage det lidt væk, så jeg kan se hans ansigt... Kærestens mor sender mig de vildeste dræberøjne og surmulefjæs og hvæser at nu har hun altså lige pakket ham ind!!

"Ja, men nu ber jeg MIN KÆRESTE om lige at fjerne lidt tæppe så jeg kan se min søn!!! Det er da mit barn! Hun skal da ikke sidde og lave ansigter til en nybagt mor, der vil tage sig af sit barn!!! Hvad bilder hun sig ind!!!" Alt dette ville jeg ønske jeg havde sagt til hende!! Men i stedet stivner jeg og kan kun tænke " det gjorde hun bare ikke lige det der! Det gjorde hun bare ikke!!" Men jo, det gjorde hun...

Og senere, gylper den lille, og jeg siger til hende ( hun har jo rendt med ham hele dagen) at hun skal rette ham op, så han kan komme af med det... JA JA! nærmest skriger hun ad mig!!! WOW..

Endelig får jeg lige et øjeblik med min søn, hvor jeg giver ham mad og skifter ham og vil lige sidde med ham et øjeblik. Så siger min kærestes far, halvsurt og meget undrende " Hvorfor skal B##### ikke holde ham"? NEJ, nu må I fandme holde op!!! Hun har jo rendt med ham hele dagen!! Jeg får bare mumlet noget uforståeligt og to min. efter hænger han hos hende igen..

Da så deres venner kommer, render hun rundt og "deler ham ud" til dem alle sammen. Det er fint at andre holder ham, men han er stadig kun 14 dage og MIT barn.. Heldigvis er venne-konen dér så sød og forstående og hun kan se på mig at jeg ikke kan klare mere og nærmest er i chok, så hun giver mig min søn. Min kærestes mor står ellers klar med fang-armene og bliver noget grøn i hovedet, da hun ikke får ham igen...

Nå, det var lidt om, hvorfor jeg ikke så godt kan klare min kærestes forældre... Det bliver bare ikke bedre.. Når hun holder ham, er det hans ansigt helt op til sit eget og hånden for, så vi ikke kan se, hvad hun laver... Det er virkelig frustrerende og mega klamt hvis hun overkysser ham!! Heldigvis er han så stor nu, han kun vil sidde op. Så kan hun da i det mindste ikke gøre det mere...

Og når han græder, vil jeg bare gerne ha ham over til mig, men hun gir mig ham ikke. Hun kan ovenikøbet finde på at gå væk med ham!!! Det kan jeg slet ikke ha!!! Så jeg må over og tage ham fra hende. Så træls synes jeg...

Nogen gange føler jeg mig skør, men det er sgu dem, der driver mig til vanvid!!!

Er bange for, det kommer til at ødelægge mit forhold. Men jeg elsker min kæreste så meget, han er mit livs kærlighed. Og han er begge sine forældres totale modstykke!!! Men selvfølgelig elsker han dem og er ked af at jeg har det svært med dem. Men han forstår godt, hvorfor jeg har det sådan. Vi er bare begge to knude-mennesker, der ikke får sagt fra og gemmer på tingene i stedet for at få dem sagt...

Puha, godt at få lidt luft... Tak, for at du læste med, hvis du er nået helt til slut....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

tobogsylsmor27

første et  du skal ikke gem på det for sådan var min svigermonster også i start men fik hende sat på plads engang for alle for et år siden ..... din kærestes mor skal havde stole for døren engang for alle for ellers bliver hun meget værre når han bliver større din søn

Anmeld

11. august 2011

Beka83

Pyh, får helt sympati-ondt i maven, når jeg læser din beretning.

Bliver nødt til at linke det her: http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/6440-din-indre-lovemor-fingrene-vaek-fra-min-baby?page=1

som er tyvstjålet fra en tråd jeg læste tidligere i dag. Håber du og din kæreste kan bruge det - din kærestes forældre går SÅ meget over grænsen.

til dig!

Anmeld

11. august 2011

marloutti

tobogsylsmor27 skriver:

første et  du skal ikke gem på det for sådan var min svigermonster også i start men fik hende sat på plads engang for alle for et år siden ..... din kærestes mor skal havde stole for døren engang for alle for ellers bliver hun meget værre når han bliver større din søn

Ja, jeg frygter ogå det kun bliver værre...

Jeg ved godt, jeg er nødt til at få sagt fra, men ih hvor er det bare mega svært.... 

For jeg er sikker på, jeg nok skal få det sagt på en ikke særlig pæn måde eller begynde at stortude... Og de bliver helt sikkert også snot-fornærmede! Men altså, det må de jo selv rode med...

Anmeld

11. august 2011

marloutti

Beka83 skriver:

Pyh, får helt sympati-ondt i maven, når jeg læser din beretning.

Bliver nødt til at linke det her: http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/6440-din-indre-lovemor-fingrene-vaek-fra-min-baby?page=1

som er tyvstjålet fra en tråd jeg læste tidligere i dag. Håber du og din kæreste kan bruge det - din kærestes forældre går SÅ meget over grænsen.

til dig!

Ja, gør de ikke det?

Tak for sympatien

Jeg læser lige linket senere, når min søn sover til middag...

Anmeld

11. august 2011

janne1986

Det kan godt være tingene blir sagt i vrede eller mens du stor tuder, men så ved de hvor dine grænser er, og det er faktisk det bedste...

Min svigermor var også en ordenlig mundfuld, men fik da åbnet munden da jeg fik nok, først blev hun sur, men vi har aldrig rigtig talt osv. men det er som om hun respektere mig mere nu, fordi hun ved jeg har en mening!!!

Anmeld

11. august 2011

marloutti

janne1986 skriver:

Det kan godt være tingene blir sagt i vrede eller mens du stor tuder, men så ved de hvor dine grænser er, og det er faktisk det bedste...

Min svigermor var også en ordenlig mundfuld, men fik da åbnet munden da jeg fik nok, først blev hun sur, men vi har aldrig rigtig talt osv. men det er som om hun respektere mig mere nu, fordi hun ved jeg har en mening!!!

Ja, det kan der være noget om. De kan jo heller ikke vide hvor mine grænser går, hvis jeg ikke siger det...

Føler bare jeg er så "sart" i forhold til dem og jeg har bare på ingen måde lyst til at sidde og tude foran dem... Så synes de da først jeg er underlig...

Men noget skal der i hvert fald snart ske...

Anmeld

11. august 2011

MaleneJensen

Jamen Puhaa... kan virkelig godt følge dig i det dig, når man lige har født vil man selvfølgelig også gerne selv lige sidde med den lille selvfølgelig må andre også men den bette skal også bare have den nærekontakt med sine forældre.. syns du skal snakke med din kærste om det og bede ham om af snakke med sin mor hvis du ikke selv kan, for tror du bliver mere knust hvis du går for længe og har det sådan... og det er hverken dig eller din søn fortjent med..

Til dig og din søn  

Anmeld

11. august 2011

marloutti

MaleneJensen skriver:

Jamen Puhaa... kan virkelig godt følge dig i det dig, når man lige har født vil man selvfølgelig også gerne selv lige sidde med den lille selvfølgelig må andre også men den bette skal også bare have den nærekontakt med sine forældre.. syns du skal snakke med din kærste om det og bede ham om af snakke med sin mor hvis du ikke selv kan, for tror du bliver mere knust hvis du går for længe og har det sådan... og det er hverken dig eller din søn fortjent med..

Til dig og din søn  

Tak, hvor er du sød...

Vi har skam snakket om det og han har også tilbudt at sige noget til dem, men det vil jeg helst ikke have....

Tror det er bedst, det er mig selv, der gør det. Jeg kan bare på ingen måde tage mig sammen til det...

Og de kommer her inden længe for at spise aftensmad og jeg er bare allerede ved at kaste op ved tanken om det!!!

Så jeg skal snart tage mig sammen, inden det kører helt af sporet...

Anmeld

14. august 2011

MaleneJensen

Ja det er nok også bedst det dig selv

Og ja nok snart inden det bliver for meget for dig, ville være træls af bryde sammen pga. sin svigermor.. ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.