Baby under 3000 g & tøj ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2011

Fenja09

foto på lærred skriver:

Min datter var 3100 gr. Jeg synes, at du skal bruge det str. 50 du har nu og så kan man jo altid gå i H og M eller lign og købe lidt ekstra hvis der er behov for det. De tager ca 200-250 gr. på om ugen så det går jo relativt hurtigt fremad. Alternativt kan du måske låne lidt af en veninde eller to (hvis du har nogle der har født) så kan du låne deres i de helt små størrelser som de så kan få tilbage efter en månedstid.

Jeg har lånt en sæk tøj af en veninde, men synes ikke der er meget i str 50 - hendes børn har også vejet over 4 kg, alle sammen. Tror jeg venter med at købe mere til jeg har født og er det så helt galt med det tøj vi har så må vi ud og købe lidt mere.

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

Fenja09

maj2011 skriver:

ellers køb noget brugt på nettet, det er jo ikke brugt særlig længe, så slidt kan man ikke sige det er :-)

vores har også vejet ca 3kg og brugt 50 i et par mdr.

vh majbrit

Vi har både nyt, brugt og lånt tøj og det er som du selv skriver ikke fordi der er særlig meget slitage på det, men spørgsmålet er om vi har nok  Tror vi venter og ser, så kan vi altid købe lidt mere henad vejen.

Tak for svar!

Anmeld

11. august 2011

BABYPIGEnr4

Fenja09 skriver:

Hej quinder!

Jeg har lige været til scanning i dag og vores bebs er blevet skønnet til 2360 g, hvilket ikke er meget, men den følger sin kurve som selvfølgelig er det vigtigste. Overlægen mener ikke at bebsen kommer over 3000 g og så har jeg tænkt lidt over det med tøj - skal jeg have ekstra meget af str 50 når den sandsynligvis ikke bliver større eller kan man stadig godt nøjes med lidt af str 50 og så mere af str 56?

Normalt siger folk at man ikke skal have særlig meget i de små str, men hvis bebsen ikke er særlig stor fra start, så vil den jo "svømme" i de større str.

/Fenja (37+0)

Du kan få str. 40 i Babysam. Ellers efterlys noget herinde eller se om der ikke er en der har noget til salg.

Jeg har med held byttet mig til dejligt uldundertøj på DBA.dk ved at oprette en annonce under bytte.

Baby'este hilsner fra Helle (29+2)

Anmeld

11. august 2011

Fenja09

BABYPIGEnr4 skriver:

Du kan få str. 40 i Babysam. Ellers efterlys noget herinde eller se om der ikke er en der har noget til salg.

Jeg har med held byttet mig til dejligt uldundertøj på DBA.dk ved at oprette en annonce under bytte.

Baby'este hilsner fra Helle (29+2)

Tror jeg venter med at købe mere end det tøj vi har til jeg har født og så må vi tage det lidt henad vejen, for ellers skal jeg købe ind til flere str f.eks både 40 og 44 og det er jo slet ikke sikkert at det bliver nødvendigt

Mange tak for svar og råd!

/Fenja

Anmeld

11. august 2011

camillakrath

Fenja09 skriver:

Vi har både nyt, brugt og lånt tøj og det er som du selv skriver ikke fordi der er særlig meget slitage på det, men spørgsmålet er om vi har nok  Tror vi venter og ser, så kan vi altid købe lidt mere henad vejen.

Tak for svar!

Hvor bor du i Aalborg? Jeg har en pakke bleer i str. 2,5 - 4 kg, som du meget gerne må få

Anmeld

11. august 2011

Fenja09

camillakrath skriver:

Hvor bor du i Aalborg? Jeg har en pakke bleer i str. 2,5 - 4 kg, som du meget gerne må få

Det er da virkelig super sødt af dig at tilbyde, tusind tak!

Vi bor i Nr. Sundby, så ikke rigtig Aalborg....meeen vi har da ikke så langt til storbyen hehe

Anmeld

11. august 2011

grinbidderen

min datter vejede 3300 g og målte 50 cm da hun blev født og hun bruger str 50 det var for stort til hende, idag er hun 2 mdr og 1 dag og bruger stadigvæk 50 hun måler 58,5 og vejer 4850 g

Anmeld

11. august 2011

mulle7430

Fenja09 skriver:

I det tilfælde var det vidst kun godt at lægerne skønnede forkert

ja det var så

Anmeld

11. august 2011

camillakrath

Fenja09 skriver:

Det er da virkelig super sødt af dig at tilbyde, tusind tak!

Vi bor i Nr. Sundby, så ikke rigtig Aalborg....meeen vi har da ikke så langt til storbyen hehe

Det må du gerne   Vi har dem alligevel bare til at ligge fordi bettemanden er blevet aalt for stor

Anmeld

11. august 2011

Christina.78

Vi fik Cecilie som vejede 2735 og var nødt til at købe str 44 tilo hende som så sad helt perfekt..brugte hun i godt og vel 2½ måned..gider ikke opsmøg og baby der bliver væk i tøj..havde vi skulle købe tøj til den første havde vi været på herrens mark..hun vejede kun 648 g..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.