Baby under 3000 g & tøj ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2011

mulle7430

Fenja09 skriver:

Sikke en lille babypige, 1900 g er godt nok ikke særlig meget - blev hun født meget for tidligt eller? Synes det er vildt at i har måtte købe dukketøj

ja hun kom desværre 2 mdr for tidligt  men lægerne skød ½ kg forkert ved hende de mente hun kun vejet 1400 men heldigvis ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

maj2011

ellers køb noget brugt på nettet, det er jo ikke brugt særlig længe, så slidt kan man ikke sige det er :-)

vores har også vejet ca 3kg og brugt 50 i et par mdr.

vh majbrit

Anmeld

11. august 2011

3rollinger

Mine to piger vejede hhv 2460 og 2750 ved deres respektive foedsler og det var str 50 de brugte og det gjorde de selvfoelgelig i et par maaneder. Jeg gik stort set tiden ud med begge og de var sunde og raske, bare lidt smaa i det.

Men det er en god idé at gaa ud og koebe toejet efter foedslen. For det foerste fordi du ved praecist hvad du mangler, du ved hvad du eventuelt har faaet i gave og sidst men ikke mindst ved du bedre hvad du kan lide paa babyen.

Jeg kan huske at jeg koebte rigtig soedt og skoent toej til mine unger, men naar det kom paa var det ikke det jeg forestillede mig og det var maaske andre saet jeg brugte meget mere end dem jeg foerst troede jeg bedst kunne lide.

Anmeld

11. august 2011

muzen

min søn var ikke lille han vejde 3690 da han blev født og han svømmede også i str 50 og jeg tror vi brugte det i en månedes tid.

Anmeld

11. august 2011

Moar2011

Fenja09 skriver:

Hej quinder!

Jeg har lige været til scanning i dag og vores bebs er blevet skønnet til 2360 g, hvilket ikke er meget, men den følger sin kurve som selvfølgelig er det vigtigste. Overlægen mener ikke at bebsen kommer over 3000 g og så har jeg tænkt lidt over det med tøj - skal jeg have ekstra meget af str 50 når den sandsynligvis ikke bliver større eller kan man stadig godt nøjes med lidt af str 50 og så mere af str 56?

Normalt siger folk at man ikke skal have særlig meget i de små str, men hvis bebsen ikke er særlig stor fra start, så vil den jo "svømme" i de større str.

/Fenja (37+0)

min søn vejet 2208g og brygte i starten str44 .. han var født 33+3 ..

Anmeld

11. august 2011

marloutti

Hej, hej...

Vores søn vejede 2750g og målte 47cm ved fødslen, tabte sig til 2440g.... Han svømmede i str 50, men vi fik aldrig købt i str 44, selvom det ville ha været perfekt... Han brugte str 50 i to mdr ca, bodyerne har han brugt indtil for nylig... Han bruger str. 56 nu og nærmer sig de 4 mdr... Vejer nu 5,2 og måler 56 cm...

Alle sagde også til os at vi ikke skulle købe noget i de små str, men heldigvis havde vi da lidt at starte på. Men slet ikke nok i det hele, men det gik lige. Vi tænkte at vi ville få noget i gave, men folk kom med tøj i str 68 og 74 for "så kan han bruge det længere"!! Ja, om et år! Det er nu vi har brug for tøj...!!

Heldigvis fik vi en masse brugt fra en veninde... Så vi har egentlig ikke selv brugt mange penge på tøj. Har vel kun købt en 6-7 sæt selv...

Men I kan jo ønske jer tøj i barselsgave... I de små str...

Anmeld

11. august 2011

AnneBJ

Min dreng var 3730 g. og 53 cm lang. Han brugte str. 50 i ca. 5-6 uger og jeg er glad for jeg havde noget småt!

Jeg synes det er træls hvis tøjet er alt for stort til dem, for så er der tøjfolder overalt, og det er ikke til at komme til.. I starten strækker de sig jo heller ikke så meget ud, men ligger "krøllet" fordi de kommer fra den trange plads!

Anmeld

11. august 2011

Clisolka

Jeg fik en pige på 4005 g og her havde jeg ikke købt så meget i str. 50 - hun kunne passe det i en uge 

Du kan gøre det, at du kan handle tøj på nettet når du er hjemme igen - det gjorde jeg, da jeg ikke måtte rende rundt og shoppe efter et akut kejsersnit 

Anmeld

11. august 2011

foto på lærred

Min datter var 3100 gr. Jeg synes, at du skal bruge det str. 50 du har nu og så kan man jo altid gå i H og M eller lign og købe lidt ekstra hvis der er behov for det. De tager ca 200-250 gr. på om ugen så det går jo relativt hurtigt fremad. Alternativt kan du måske låne lidt af en veninde eller to (hvis du har nogle der har født) så kan du låne deres i de helt små størrelser som de så kan få tilbage efter en månedstid.

Anmeld

11. august 2011

Fenja09

mulle7430 skriver:

ja hun kom desværre 2 mdr for tidligt  men lægerne skød ½ kg forkert ved hende de mente hun kun vejet 1400 men heldigvis ikke...

I det tilfælde var det vidst kun godt at lægerne skønnede forkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.