Baby under 3000 g & tøj ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.955 visninger
41 svar
0 synes godt om
10. august 2011

Fenja09

Hej quinder!

Jeg har lige været til scanning i dag og vores bebs er blevet skønnet til 2360 g, hvilket ikke er meget, men den følger sin kurve som selvfølgelig er det vigtigste. Overlægen mener ikke at bebsen kommer over 3000 g og så har jeg tænkt lidt over det med tøj - skal jeg have ekstra meget af str 50 når den sandsynligvis ikke bliver større eller kan man stadig godt nøjes med lidt af str 50 og så mere af str 56?

Normalt siger folk at man ikke skal have særlig meget i de små str, men hvis bebsen ikke er særlig stor fra start, så vil den jo "svømme" i de større str.

/Fenja (37+0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

h_bernie

Min søn vejede 2700 ved fødslen. Vi havde en del i 50. Det brugte han i en måneds tid. Vi købte ikke så meget fra starten. Så lige tiden an og var ude og købe lidt ekstra i de små størrelser efterfølgende.

Anmeld

10. august 2011

JulieE

Begge mine unger har ligge på 3 kg ved fødslen og de svømmede i str 50 og brugte det til de var næsten 2 mdr. Så jeg ville klart købe en del str 50  Jeg synes det var rareste at de ikke svømmede helt væk i tøjet 

Anmeld

10. august 2011

B&J

vores dreng vejede 2810g. og han var for lille til str 50 men vi brugte det og han kunne passe det længe.. ca en månede eller lidt mere

Anmeld

10. august 2011

Topp

Fenja09 skriver:

Hej quinder!

Jeg har lige været til scanning i dag og vores bebs er blevet skønnet til 2360 g, hvilket ikke er meget, men den følger sin kurve som selvfølgelig er det vigtigste. Overlægen mener ikke at bebsen kommer over 3000 g og så har jeg tænkt lidt over det med tøj - skal jeg have ekstra meget af str 50 når den sandsynligvis ikke bliver større eller kan man stadig godt nøjes med lidt af str 50 og så mere af str 56?

Normalt siger folk at man ikke skal have særlig meget i de små str, men hvis bebsen ikke er særlig stor fra start, så vil den jo "svømme" i de større str.

/Fenja (37+0)

liva vejede 3000 ved fødslen - vi kørte med str. 50 et par måneder - her 7½ måned senere er vi kun i 68

Anmeld

10. august 2011

bullerbassen

Silas vejede 3200 G ved fødslen og målte 48 cm - vi måtte forbi baby forretningen på vej hjem og købe tøj str 50 .. Købte en del og det brugte han ca 1 - 1½ måned.

Anmeld

10. august 2011

Fenja09

Topp skriver:

liva vejede 3000 ved fødslen - vi kørte med str. 50 et par måneder - her 7½ måned senere er vi kun i 68

Okay så vil du mene at man skal have en del i str 50?

Hvad jeg kunne forstå på lægen mente hun heller ikke at jeg kom til at gå helt til termin fordi bebsen ligger langt nede i bækkenet nu. Der er selvfølgelig aldrig garantier, men hvis jeg f.eks allerede føder i uge 38 eller 39, så vil vægten jo nok slet ikke ramme de 3000 g.

Ved bare ikke om jeg har for lidt af tøj i str 50 - vil jo gerne at bebsen kan passe tøjet og at det ikke er alt for stort

Anmeld

10. august 2011

Fenja09

h_bernie skriver:

Min søn vejede 2700 ved fødslen. Vi havde en del i 50. Det brugte han i en måneds tid. Vi købte ikke så meget fra starten. Så lige tiden an og var ude og købe lidt ekstra i de små størrelser efterfølgende.

Ja, muligheden for at købe når jeg har født er der selvfølgelig også  Også lidt træls hvis man har ALT for meget i str 50 og det så ikke bliver brugt.

Tak for svar!

Anmeld

10. august 2011

Topp

Fenja09 skriver:

Okay så vil du mene at man skal have en del i str 50?

Hvad jeg kunne forstå på lægen mente hun heller ikke at jeg kom til at gå helt til termin fordi bebsen ligger langt nede i bækkenet nu. Der er selvfølgelig aldrig garantier, men hvis jeg f.eks allerede føder i uge 38 eller 39, så vil vægten jo nok slet ikke ramme de 3000 g.

Ved bare ikke om jeg har for lidt af tøj i str 50 - vil jo gerne at bebsen kan passe tøjet og at det ikke er alt for stort

jeg havde meget - og alligevel for lidt - de trækker jo bene  op så længden kan man ikk helt regne med i starten... så er den skudt lille vil jeg sige - køøøøb massere

Anmeld

10. august 2011

Fenja09

JulieE skriver:

Begge mine unger har ligge på 3 kg ved fødslen og de svømmede i str 50 og brugte det til de var næsten 2 mdr. Så jeg ville klart købe en del str 50  Jeg synes det var rareste at de ikke svømmede helt væk i tøjet 

Ja, jeg må også indrømme at jeg meget gerne vil have at bebsen passer tøjet så godt som muligt. Synes det ser træls ud når de svømmer i det

Jeg har en del i str 50, men slet ikke nær så meget som af str 56.

Tak for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.