Baby under 3000 g & tøj ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

Fenja09

Topp skriver:

jeg havde meget - og alligevel for lidt - de trækker jo bene  op så længden kan man ikk helt regne med i starten... så er den skudt lille vil jeg sige - køøøøb massere

Jeg må hellere ind og tælle det tøj jeg har i str 50 - alle har bare sagt " lad være med at købe for meget i de små str", men det er jo selvfølgelig heller ikke til at vide på forhånd. Men når bebsen er lille i følge scanningerne så må jeg gå ud fra det.

Tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Fenja09

bullerbassen skriver:

Silas vejede 3200 G ved fødslen og målte 48 cm - vi måtte forbi baby forretningen på vej hjem og købe tøj str 50 .. Købte en del og det brugte han ca 1 - 1½ måned.

Vi har en del i str 50, men har mere af str 56 - må lige ind og se HVOR meget der er af den lille str før jeg render ud og køber mere

Tak for svar!

Anmeld

10. august 2011

bullerbassen

Fenja09 skriver:

Vi har en del i str 50, men har mere af str 56 - må lige ind og se HVOR meget der er af den lille str før jeg render ud og køber mere

Tak for svar!

Jeg købte en del natdragter / heldragter og så brugte vi dem både nat & dag - syntes ikke det gør så meget når de er små... Købte lidt til at starte med men slet ikke nok , da vi fik en gylpe frans så kunne snilt bruge 2-3 sæt om dagen.. Og bruger ikke tørretumbler så skulle have lidt skifte tøj

Anmeld

10. august 2011

Fenja09

bullerbassen skriver:

Jeg købte en del natdragter / heldragter og så brugte vi dem både nat & dag - syntes ikke det gør så meget når de er små... Købte lidt til at starte med men slet ikke nok , da vi fik en gylpe frans så kunne snilt bruge 2-3 sæt om dagen.. Og bruger ikke tørretumbler så skulle have lidt skifte tøj

Jeg har også flest heldragter og body´er i str 50 og så nogle enkelte bukser og ellers strømpebukser. Det må være det rareste for dem ikke at have alt for mange syninger/lukninger osv så har ikke kjoler osv i de helt små str.

Kan også være at jeg må købe lidt henad vejen når jeg har født, så er der større mulighed for at se hvor meget vi får brug for.

Anmeld

10. august 2011

bullerbassen

Fenja09 skriver:

Jeg har også flest heldragter og body´er i str 50 og så nogle enkelte bukser og ellers strømpebukser. Det må være det rareste for dem ikke at have alt for mange syninger/lukninger osv så har ikke kjoler osv i de helt små str.

Kan også være at jeg må købe lidt henad vejen når jeg har født, så er der større mulighed for at se hvor meget vi får brug for.

Her foretrak vi helt klaret heldragter eller bukser med en langærmet body. Syntes trøjer kravler sådan op på det små

Anmeld

10. august 2011

Mathilde

Vores pige vejede 2810g og vi fik brug for en del mere i 50 end vi havde regnet med. Hun kom i en 56 da hun var 2mdr. ca.

Anmeld

10. august 2011

mulle7430

Fenja09 skriver:

Hej quinder!

Jeg har lige været til scanning i dag og vores bebs er blevet skønnet til 2360 g, hvilket ikke er meget, men den følger sin kurve som selvfølgelig er det vigtigste. Overlægen mener ikke at bebsen kommer over 3000 g og så har jeg tænkt lidt over det med tøj - skal jeg have ekstra meget af str 50 når den sandsynligvis ikke bliver større eller kan man stadig godt nøjes med lidt af str 50 og så mere af str 56?

Normalt siger folk at man ikke skal have særlig meget i de små str, men hvis bebsen ikke er særlig stor fra start, så vil den jo "svømme" i de større str.

/Fenja (37+0)

min sidste pige vejede 1900 og vi købte dukke tøj til hende og det passede hende ;o)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. august 2011

tulle84

Hej

Så lige dit indlæg og ville bare sige min datter vejet 2588 og 52  cm lang da hun blev født og der brugt vi str 40-44 til hende og det passet hende fint. Hun svømmet i str 50 og 56:0)

vh Tulle84

Anmeld

11. august 2011

Fenja09

mulle7430 skriver:

min sidste pige vejede 1900 og vi købte dukke tøj til hende og det passede hende ;o)

Sikke en lille babypige, 1900 g er godt nok ikke særlig meget - blev hun født meget for tidligt eller? Synes det er vildt at i har måtte købe dukketøj

Anmeld

11. august 2011

Fenja09

tulle84 skriver:

Hej

Så lige dit indlæg og ville bare sige min datter vejet 2588 og 52  cm lang da hun blev født og der brugt vi str 40-44 til hende og det passet hende fint. Hun svømmet i str 50 og 56:0)

vh Tulle84

Uha synes godt nok det er meget småt når vi kommer til str 40-44, men det kan selvfølgelig blive en nødvendighed, hvis str 50 er alt for stor  Hvis vores bebs ikke passer en str 50 må jeg ud og købe lidt i en 44, for vil helst ikke at den svømmer i det.

Tak for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.