At vække baby for at give flaske, så mor og far får en hel nats søvn?
Min søn er 12 uger gammel og sover fra omkring kl 20-21 om aftenen, men vågner igen mellem 1 og 3 for at få 6. flaske. Jeg har en enkelt gang vækket ham og givet ham en flaske, fordi vi skulle tidligt op næste morgen og på ferie - og det var med udgangspunkt, at jeg kunne få flere sammenhængende timer... Min søn faldt efterfølgende i søvn uden problemer og sov til kl 6. Jeg må indrømme, at jeg synes det er fristende at vække ham de aftner hvor han ikke har fået 6. flaske, så vi (jeg) ikke skal op om natten og give ham den, men i stedet sove igennem... Selvom det snarere er mine behov fremfor bettemandens...
Hvad tænker I?

Nu har jeg ikke selv fået barn endnu, men har da mine erfaringer fra bebserne i familien. Ved dog ikke om du kan bruge mit indlæg til noget.
Jeg synes det er en vurderingssag. Hvis i er ved at falde fra hinanden, og jeres overskud daler meget, fordi i er oppe om natten, så tænker jeg at det kan være en fordel at vække ham så i kan være der bedre for ham om dagen. I hvert flad så længe jeres søn ikke viser tegn på at blive irriteret/mærket af at blive vækket ind imellem.
Jeg ville ikke selv gøre det dagligt, men det er heller ikke min opfattelse, at det er jeres ønske.
At det sker engang imellem ser jeg umiddelbart ikke som et problem.
Igen, du kender din søn bedst, og du finder selv bedst ud af hvad der virker for Jer. Nogen vil mene det er synd, andre at det er ok.
Så tror bare du må mærke efter, hvad der virker for Jer!
Anmeld