Er det synd????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

sne190810

Bondefruen skriver:

Når baby er så lille er det baby der bestemmer, så må du/i altså op, uanset om kl er 22 eller 03.

Kunne aldrig drømme om at vække baby for at tilgodese egne behov!

Det er også lidt derhenne jeg er ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Mette+Mathias

Jeg synes det er synd at vække et sovende barn/en baby, og ville kun gøre det i nødsituationer.

Ja, det er surt at skulle op om natten, og jeg ved hvad jeg taler om, for min datter sov først igennem hver nat, da hun var 2 år, men det er man nødt til at tage med, det er jo kun en begrænset periode.

Anmeld

10. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

At vække baby for at give flaske, så mor og far får en hel nats søvn?

Min søn er 12 uger gammel og sover fra omkring kl 20-21 om aftenen, men vågner igen mellem 1 og 3 for at få 6. flaske. Jeg har en enkelt gang vækket ham og givet ham en flaske, fordi vi skulle tidligt op næste morgen og på ferie - og det var med udgangspunkt, at jeg kunne få flere sammenhængende timer... Min søn faldt efterfølgende i søvn uden problemer og sov til kl 6. Jeg må indrømme, at jeg synes det er fristende at vække ham de aftner hvor han ikke har fået 6. flaske, så vi (jeg) ikke skal op om natten og give ham den, men i stedet sove igennem... Selvom det snarere er mine behov fremfor bettemandens...

Hvad tænker I? 

Ja..det er ikke kun synd..det er også direkte forkert, ville du måske bryde dig om at blive vækket midt i din bedste søvn for at få stoppet en halv kalkun ned i maven?
Tænk over det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. august 2011

Tona

Anonym skriver:

Min søn er 12 uger gammel og sover fra omkring kl 20-21 om aftenen, men vågner igen mellem 1 og 3 for at få 6. flaske. Jeg har en enkelt gang vækket ham og givet ham en flaske, fordi vi skulle tidligt op næste morgen og på ferie - og det var med udgangspunkt, at jeg kunne få flere sammenhængende timer... Min søn faldt efterfølgende i søvn uden problemer og sov til kl 6. Jeg må indrømme, at jeg synes det er fristende at vække ham de aftner hvor han ikke har fået 6. flaske, så vi (jeg) ikke skal op om natten og give ham den, men i stedet sove igennem... Selvom det snarere er mine behov fremfor bettemandens...

Hvad tænker I? 

Nej det er ikke synd.

Men jeg er lidt uenig i begrundelsen. Hvis det bare er for selv at kunne sove, så syntes jeg måske det er lidt kortsigtet. Men eftersom det også hjælper baby til at få flere sammenhængende timer i træk og baby falder i søvn bagefter igen med det sammen, så syntes jeg ski ikke det er synd. Familien skal jo fungere for alle parter.

Men det er sådan et emne som får nogen til at indrømme de hjørner de selv har skåret af og får andre til at gerne ville fortælle præsis hvordan tingene skal være  

Anmeld

10. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hvad tænker I? 

Nu har jeg ikke selv fået barn endnu, men har da mine erfaringer fra bebserne i familien. Ved dog ikke om du kan bruge mit indlæg til noget.

Jeg synes det er en vurderingssag. Hvis i er ved at falde fra hinanden, og jeres overskud daler meget, fordi i er oppe om natten, så tænker jeg at det kan være en fordel at vække ham så i kan være der bedre for ham om dagen. I hvert flad så længe jeres søn ikke viser tegn på at blive irriteret/mærket af at blive vækket ind imellem.

Jeg ville ikke selv gøre det dagligt, men det er heller ikke min opfattelse, at det er jeres ønske. 

At det sker engang imellem ser jeg umiddelbart ikke som et problem.

Igen, du kender din søn bedst, og du finder selv bedst ud af hvad der virker for Jer. Nogen vil mene det er synd, andre at det er ok.

Så tror bare du må mærke efter, hvad der virker for Jer!

Anmeld

10. august 2011

lucas<3

Anonym skriver:

Må jeg spørge hvorfor du har gjort således?

Min dreng falder som regl i søvn ved 8 tiden og så gir jeg ham bare flasken når vi går i seng.. Det har jeg gjordt siden han var 3-4 måneder..

Anmeld

10. august 2011

marloutti

Vores søn var meget lille, da han blev født og vi blev altså nødt til at vække ham for at spise ellers fik han ikke nok næring døgnet igennem...

Indtil han var 11-12 uger vækkede vi ham ca ved 23 tiden for at gi ham mad og han sov så til 6-7 tiden, men til sidst kunne han slet ikke vågne og spiste slet ikke hvis han sov...

Så vi lader ham sove nu. Han får den sidste flaske ved 18-19 tiden- alt efter dagens rytme, falder i søvn ved 19.30-20 tiden og sover til 6-7 tiden næste morgen... Han er 15 uger...

Jeg synes nu ikke der er noget i vejen for at vække/forstyrre bebs for at gi natflaske. Hvis det får den lille til at sove 6-7 timer sammenhængende, så er det da skønt både for forældrene, men også den lille... Vi har alle brug for at hverdagen kan hænge sammen og til det har vi brug for søvn... Det hele er sgu hårdt nok i forvejen...

Anmeld

10. august 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Hvorfor vækker I jeres datter? Er det for at "få lov" at sove igennem, eller spiser hun ikke nok i løbet af dagen?

Hun spiser ikke nok ellers. kl 19:00 er det eneste tidspunkt hvor hun spiser ca 200 ml. 

Anmeld

10. august 2011

AnneBJ

Felix får også en flaske omkring kl. 23 for ikke at vågne og SKRIGE af sult, omkring 24/1 stykker...

Jeg giver ham den mens han sover, nede i sengen og lister ham så stille op og bøvser ham af. Så han vækkes ikke, vågner knapt nok

Anmeld

10. august 2011

kamtok

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Dét trick skal jeg da prøve når baby kommer  

Det er SKØNT at få sin nattesøvn  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.