Er det synd????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.520 visninger
39 svar
0 synes godt om
10. august 2011

Anonym trådstarter

At vække baby for at give flaske, så mor og far får en hel nats søvn?

Min søn er 12 uger gammel og sover fra omkring kl 20-21 om aftenen, men vågner igen mellem 1 og 3 for at få 6. flaske. Jeg har en enkelt gang vækket ham og givet ham en flaske, fordi vi skulle tidligt op næste morgen og på ferie - og det var med udgangspunkt, at jeg kunne få flere sammenhængende timer... Min søn faldt efterfølgende i søvn uden problemer og sov til kl 6. Jeg må indrømme, at jeg synes det er fristende at vække ham de aftner hvor han ikke har fået 6. flaske, så vi (jeg) ikke skal op om natten og give ham den, men i stedet sove igennem... Selvom det snarere er mine behov fremfor bettemandens...

Hvad tænker I? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Chris86

Anonym skriver:

Min søn er 12 uger gammel og sover fra omkring kl 20-21 om aftenen, men vågner igen mellem 1 og 3 for at få 6. flaske. Jeg har en enkelt gang vækket ham og givet ham en flaske, fordi vi skulle tidligt op næste morgen og på ferie - og det var med udgangspunkt, at jeg kunne få flere sammenhængende timer... Min søn faldt efterfølgende i søvn uden problemer og sov til kl 6. Jeg må indrømme, at jeg synes det er fristende at vække ham de aftner hvor han ikke har fået 6. flaske, så vi (jeg) ikke skal op om natten og give ham den, men i stedet sove igennem... Selvom det snarere er mine behov fremfor bettemandens...

Hvad tænker I? 

Altså herhjemme vækker vi pigen stille lige før vi går i seng, og så får hun ren ble og en flaske.. Men går hun ud som et lys kl ni ca så lader vi hende sove, og hun sover som regel også hele natten alligevel...

Anmeld

10. august 2011

gonefishing

Her går vores datter i seng kl 19:00. (hun er 7 måneder) bliver vækket kl 23:00 og får en flaske, bliver lagt i seng og sover til kl 07:00 om morgen.

Anmeld

10. august 2011

sne190810

Jeg ville aldrig vække en sovende baby.

Anmeld

10. august 2011

kamtok

Jeg synes det er fint at tage ham op, men du behøver ikke at vække ham.. Du kan bare give ham flasken mens han sover.
Det har jeg gjort med min dreng siden han var små 3 måneder tror jeg, og han har sovet igennem siden (naturligvis vågner han engang imellem om natten, men det er ikke pga. sult, og heldigvis meget sjældent).. Jeg gør det hele klar, henter ham fra hans seng og sidder med ham inde i stuen (i mørke og med total stilhed), og så nupper han en hel flaske mens jeg bare nyder ham, og så lægger jeg ham ind i seng igen og vågner til en glad og frisk dreng om morgenen.

Anmeld

10. august 2011

Molly8

Anonym skriver:

Hvad tænker I? 

Jeg ammer om natten, mens lilledrengen sover. Han viser tegn til sult ved at mosle rund i søvne, så lægger jeg ham til, mens han sover. Nogle aftener, når jeg er gået i seng og har kunnet se, at der alligevel ikke var lang tid til han ville spise, har jeg lagt ham til, før han har moslet rundt. Men han har jo så under alle omstændigheder sovet, mens han har spist..

Kh Molly

Ps. Jeg ved ikke om det er synd at vække barnet, men hvis han er sulten og falder i søvn umiddelbart efter, er det vel ikke meget anderledes, end det alligevel ville have været? Plus han har en friskere mor med mere overskud om morgenen.

Anmeld

10. august 2011

lucas<3

Anonym skriver:

Hvad tænker I? 

nej det syns jeg ikk.. jeg har selv gjort det..  gør det stadig da min dreng godt vel ha natflaske..

Anmeld

10. august 2011

lucas<3

kamtok skriver:

Jeg synes det er fint at tage ham op, men du behøver ikke at vække ham.. Du kan bare give ham flasken mens han sover.
Det har jeg gjort med min dreng siden han var små 3 måneder tror jeg, og han har sovet igennem siden (naturligvis vågner han engang imellem om natten, men det er ikke pga. sult, og heldigvis meget sjældent).. Jeg gør det hele klar, henter ham fra hans seng og sidder med ham inde i stuen (i mørke og med total stilhed), og så nupper han en hel flaske mens jeg bare nyder ham, og så lægger jeg ham ind i seng igen og vågner til en glad og frisk dreng om morgenen.

lige mine ord 

Anmeld

10. august 2011

Hasselnødden

Her i huset har vi på det halvandet år der er gået med vores søn kun vækket ham tre gange fordi vi skulle til læge med ham - vacc. Jeg er meget imod at vække et barn fra dets søvn .. så personligt, så syntes jeg du skulle lade ham sove.

Men lyt til din mavefornemmelse eller google på barnets søvn, og se hvilke råd der eventuelt kommer der.. jeg ved det ikke.. har bare altid haft det på samme måde, som med killinger - dem vækker man heller ikke fra deres søvn  

Drømmeland er et dejligt sted at være. Og Elias har altid fundet sin egen rytme, vi har aldrig haft klokkeslæt på ham. Var han træt kl. 18 og kunne sove, så lod vi ham sove - også selvom klokken blev 21.30 når han vågnede - så var det op og hygge lidt og så viste han helt naturlige tegn på at han var blevet søvnig igen.. det har været enormt befriende bare at følge hans rytme.. ingen kævl og sover igennem - også selvom jeg var oppe 2 gange hver nat i mange måneder da han var lille, men man finder en rytme - og så er den ikke længere...  Føler mig meget priviligeret over ikke at have skulle bide i det sure æble og have opgør om aftenen eller middagsluren, som man hører om nogen tager med deres børn. Det kommer altsammen eventually

Anmeld

10. august 2011

Hasselnødden

sne190810 skriver:

Jeg ville aldrig vække en sovende baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.