Er det synd????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

Stéphanie

Jeg ville ikke selv gøre det da min søn bliver ekstremt sur hvis han blev vækket, mens hvis din søn ikke reagerer voldsomt på det, synes jeg ikke det er synd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Anonym trådstarter

Chris86 skriver:

Altså herhjemme vækker vi pigen stille lige før vi går i seng, og så får hun ren ble og en flaske.. Men går hun ud som et lys kl ni ca så lader vi hende sove, og hun sover som regel også hele natten alligevel...

Det er heller ikke noget jeg vil gøre, hvis han er oppe så han får den 6. flaske. Så skal han have lov at sove og sover også igennem når han får den inden sengetid. 

Den ene gang jeg har gjort det, har jeg ikke vækket ham decideret, men taget ham stille op af vuggen og givet ham en flaske halvsovende. 

Tak for dit svar

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Her går vores datter i seng kl 19:00. (hun er 7 måneder) bliver vækket kl 23:00 og får en flaske, bliver lagt i seng og sover til kl 07:00 om morgen.

Hvorfor vækker I jeres datter? Er det for at "få lov" at sove igennem, eller spiser hun ikke nok i løbet af dagen?

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Jeg ville aldrig vække en sovende baby.

Må jeg høre hvorfor?

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Jeg synes det er fint at tage ham op, men du behøver ikke at vække ham.. Du kan bare give ham flasken mens han sover.
Det har jeg gjort med min dreng siden han var små 3 måneder tror jeg, og han har sovet igennem siden (naturligvis vågner han engang imellem om natten, men det er ikke pga. sult, og heldigvis meget sjældent).. Jeg gør det hele klar, henter ham fra hans seng og sidder med ham inde i stuen (i mørke og med total stilhed), og så nupper han en hel flaske mens jeg bare nyder ham, og så lægger jeg ham ind i seng igen og vågner til en glad og frisk dreng om morgenen.

Som jeg har nævnt, så har jeg heller ikke vækket min søn decideret, men løftet ham over til mig i sengen og givet ham flasken hvor han halvsov. Må jeg spørge hvorfor du vælger at give ham en flaske inden du går i seng? 

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Molly8 skriver:

Jeg ammer om natten, mens lilledrengen sover. Han viser tegn til sult ved at mosle rund i søvne, så lægger jeg ham til, mens han sover. Nogle aftener, når jeg er gået i seng og har kunnet se, at der alligevel ikke var lang tid til han ville spise, har jeg lagt ham til, før han har moslet rundt. Men han har jo så under alle omstændigheder sovet, mens han har spist..

Kh Molly

Ps. Jeg ved ikke om det er synd at vække barnet, men hvis han er sulten og falder i søvn umiddelbart efter, er det vel ikke meget anderledes, end det alligevel ville have været? Plus han har en friskere mor med mere overskud om morgenen.

Min søn spiste en hel flaske (200 ml) da jeg vækkede ham, det er hvad han normalvis får 6 gange i døgnet. Om dagen spiser han hver tredje time. Min søn viser ikke tegn til sult før senere på natten/morgenen, hvor han vågner, hvis han ikke får flasken inden jeg går i seng. Hvis min søn får sjette flaske inden han selv falder i søvn om aftenen, så sover han igennem til næste morgen kl. 6. 

Håber du kan følge med i hvad jeg har skrevet  

Tak for svar!

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

lucas<3 skriver:

nej det syns jeg ikk.. jeg har selv gjort det..  gør det stadig da min dreng godt vel ha natflaske..

Må jeg spørge hvorfor du har gjort således?

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Hasselnødden skriver:

Her i huset har vi på det halvandet år der er gået med vores søn kun vækket ham tre gange fordi vi skulle til læge med ham - vacc. Jeg er meget imod at vække et barn fra dets søvn .. så personligt, så syntes jeg du skulle lade ham sove.

Men lyt til din mavefornemmelse eller google på barnets søvn, og se hvilke råd der eventuelt kommer der.. jeg ved det ikke.. har bare altid haft det på samme måde, som med killinger - dem vækker man heller ikke fra deres søvn  

Drømmeland er et dejligt sted at være. Og Elias har altid fundet sin egen rytme, vi har aldrig haft klokkeslæt på ham. Var han træt kl. 18 og kunne sove, så lod vi ham sove - også selvom klokken blev 21.30 når han vågnede - så var det op og hygge lidt og så viste han helt naturlige tegn på at han var blevet søvnig igen.. det har været enormt befriende bare at følge hans rytme.. ingen kævl og sover igennem - også selvom jeg var oppe 2 gange hver nat i mange måneder da han var lille, men man finder en rytme - og så er den ikke længere...  Føler mig meget priviligeret over ikke at have skulle bide i det sure æble og have opgør om aftenen eller middagsluren, som man hører om nogen tager med deres børn. Det kommer altsammen eventually

Tak for dit svar!

Jeg har også mine tvivl, idet han jo sover og kan sove frem til kl. 3 og tage en flaske der... Det er også af den årsag at jeg har oprettet tråden for at få flere syn på sagen  

Tak for dine råd, jeg må finde frem til den rigtige løsning for os! 

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Stéphanie skriver:

Jeg ville ikke selv gøre det da min søn bliver ekstremt sur hvis han blev vækket, mens hvis din søn ikke reagerer voldsomt på det, synes jeg ikke det er synd

Min søn reagerede ikke, men spiste flasken halvsovende og faldt i søvn straks derefter... 

Tak for dit svar

Anmeld

10. august 2011

Vingummien

Anonym skriver:

At vække baby for at give flaske, så mor og far får en hel nats søvn?

Min søn er 12 uger gammel og sover fra omkring kl 20-21 om aftenen, men vågner igen mellem 1 og 3 for at få 6. flaske. Jeg har en enkelt gang vækket ham og givet ham en flaske, fordi vi skulle tidligt op næste morgen og på ferie - og det var med udgangspunkt, at jeg kunne få flere sammenhængende timer... Min søn faldt efterfølgende i søvn uden problemer og sov til kl 6. Jeg må indrømme, at jeg synes det er fristende at vække ham de aftner hvor han ikke har fået 6. flaske, så vi (jeg) ikke skal op om natten og give ham den, men i stedet sove igennem... Selvom det snarere er mine behov fremfor bettemandens...

Hvad tænker I? 

Jeg vækkede ham ikke dengang, jeg listede flasken i hans mund, han kiggede måske bare kort på mig, og så spiste han imens han små sov og så var det ligesom det. Og trængte han til en ny ble ja så røg han op på puslebordet uden en lyd. Havde dæmpet rødt lys i rummet, så om natten vågnede han aldrig helt op, med lys og snakken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.