Dp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

Anonym trådstarter

Sjl-msl-Mkl skriver:

Og hvad angår at han ikke kommer på græsset, ville jeg kræve det! Det kan ikke være rigtigt! Du bør klage over den dame. Hold da op. Han må da kede sig.

tror jeg bestemt også han gør. her hjemme kan jeg ikke få ham til at sidde stille i barnevognen han plejer ingen tålmodighed at have,

og han skriger hver evig eneste gang jeg henter ham og er begyndt at gøre det når jeg aflevere ham, ved ikke om det betyder noget men nu snakker jeg med DP-pædagogen om det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Anonym trådstarter

Louise83 skriver:

Tror det er meget godt at bede om en samtale med pædagogen så i kan få vendt alle tingene.  Nej hun har ikke krav på at vide hvornår han bliver hentet, men mange vil gerne vide det, de fleste har jo selv en familie de gerne vil tilgodese også... Min DP spørger ikke efter det, men jeg afleverer altid en seddel med hvornår jeg henter og bringer, det er jo meget rart for hende hvis hun fx ved at 'nå men i morgen har jeg ingen børn efter 15, så kan jeg selv hente mine børn der', eller hvad det nu kunne være...  Kunne du ikke give de tider du nu har, og så ringe/skrive hvis planen alligevel skrider?

Det med at han sidder i barnevognen giver jeg dig ret i, han skal selvfølgelig ned

jamen altså jeg henter ham hver dag inden 15:00 han er der ikke sener, problemet er at hun vil have at hvis jeg henter ham tideligere end 14:30 skal jeg sige det 3 dage før

Anmeld

9. august 2011

Sjl-msl-Mkl

Anonym skriver:

tror jeg bestemt også han gør. her hjemme kan jeg ikke få ham til at sidde stille i barnevognen han plejer ingen tålmodighed at have,

og han skriger hver evig eneste gang jeg henter ham og er begyndt at gøre det når jeg aflevere ham, ved ikke om det betyder noget men nu snakker jeg med DP-pædagogen om det hele

Jeg tror da helt sikkert det betyder noget at han skriger ved aflevering. ØV. Ja tag du en snak med hende i morgen.

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

Sjl-msl-Mkl skriver:

Hun skal da ikke bestemme hvornår du henter ham, med mindre det er midt i spisning eller sovning! Jeg tror ikke hun har ret til det faktisk..

han vågner senest 13:30 hver dag, så jeg kom efter ham 14:00 idag, men mener hun jeg skulle meddele 3 dage før syntes jeg lyder mærkeligt,

Anmeld

9. august 2011

jydeinden

hmm som udgangspunkt mener jeg bestemt ikke hun kan bestemme hvornår du må hente dit barn. Jeg ved at min mor som tidligere dagplejer havde bestemte tidspunkter hun gerne ønskede at de kom på, og at de ikke kom og hentede midt i luren, men bestemme kan man ikke som dpér

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg tror da helt sikkert det betyder noget at han skriger ved aflevering. ØV. Ja tag du en snak med hende i morgen.

det vil jeg ihvertfald gøre

Anmeld

9. august 2011

Fru Hansen

JEg er dagplejer og kommer lige med et indspark.

Jeg spekulerer over hvad den der høje stol og barnevognen er i så høj grad er godt for. Hos dagplejerne kan der være flere ting gældende.

Er han utryg eller grædende i dagplejen? evt. præmatur? Så kunne det være en forklaring.

Mindre børn er ofte mere trygge når de kan se det hele lidt fra oven og udenfor kan det være fordi der var meget vådt og en lille dreng/pige bliver hurtigt kold og våd fordi de sidder eller kravler meget på jorden i forhold til et større barn. MEN motorikken kan selvfølgelig ikke udfordres og udvikles i en stol eller barnevogn så han skal jo kun sidde der når det er nødvendigt.

Har du spurgt hvorfor han sidder så meget oppe?

Selv de varme dage i sommeren har mit græs været vådt og fugtigt fra morgenstunden når vi går ud. Dog ikke mere end en lille purk med det rette tøj godt kan være ude. Har i sørget for godt regntøj/sko til ham?

At i skal give besked om hvornår i henter 3 dage før er da helt hen i vejret. Jeg syntes selv det er rart nogenlunde at vide hvornår børnene hentes så kan jeg planlægge min eftermiddag bedre. Men hos mig henter forældrene da når de vil. Det er jo deres børn, jeg er bare så heldig at have dem til låns.

Nogle kommuner skal forældren dog give besked om afhentning da børnene kan have forskellige tider eller deltid. De steder skal dagplejeren registrere hvornår barnet kommer og går.

Vigtigst af alt når din dagplejer ikke vil lytte er at inddrage pædagogen.

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

hmm som udgangspunkt mener jeg bestemt ikke hun kan bestemme hvornår du må hente dit barn. Jeg ved at min mor som tidligere dagplejer havde bestemte tidspunkter hun gerne ønskede at de kom på, og at de ikke kom og hentede midt i luren, men bestemme kan man ikke som dpér

min mor har også været DP men det er mange år siden så hun kune desværre ikke hjælpe mig,   men kommer ca en halv time efter´han er vågnet. så jeg kommer ikke og vækker ham eller noget

Anmeld

9. august 2011

jydeinden

Anonym skriver:

min mor har også været DP men det er mange år siden så hun kune desværre ikke hjælpe mig,   men kommer ca en halv time efter´han er vågnet. så jeg kommer ikke og vækker ham eller noget

så burde der ikke være nogen problemer

men nogen er sikkert mere hys end andre.. det undre mig dog mest det med stolen,jeg mener er jo ikke fordi at dit barn tager skade af at vælte hvis de andre børn kommer til at skubbe ham, så længe det ikke er i nærheden af et bord eller andet med skarpe kanter

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

Fru Hansen skriver:

JEg er dagplejer og kommer lige med et indspark.

Jeg spekulerer over hvad den der høje stol og barnevognen er i så høj grad er godt for. Hos dagplejerne kan der være flere ting gældende.

Er han utryg eller grædende i dagplejen? evt. præmatur? Så kunne det være en forklaring.

Mindre børn er ofte mere trygge når de kan se det hele lidt fra oven og udenfor kan det være fordi der var meget vådt og en lille dreng/pige bliver hurtigt kold og våd fordi de sidder eller kravler meget på jorden i forhold til et større barn. MEN motorikken kan selvfølgelig ikke udfordres og udvikles i en stol eller barnevogn så han skal jo kun sidde der når det er nødvendigt.

Har du spurgt hvorfor han sidder så meget oppe?

Selv de varme dage i sommeren har mit græs været vådt og fugtigt fra morgenstunden når vi går ud. Dog ikke mere end en lille purk med det rette tøj godt kan være ude. Har i sørget for godt regntøj/sko til ham?

At i skal give besked om hvornår i henter 3 dage før er da helt hen i vejret. Jeg syntes selv det er rart nogenlunde at vide hvornår børnene hentes så kan jeg planlægge min eftermiddag bedre. Men hos mig henter forældrene da når de vil. Det er jo deres børn, jeg er bare så heldig at have dem til låns.

Nogle kommuner skal forældren dog give besked om afhentning da børnene kan have forskellige tider eller deltid. De steder skal dagplejeren registrere hvornår barnet kommer og går.

Vigtigst af alt når din dagplejer ikke vil lytte er at inddrage pædagogen.

han har fra han var helt spæd været sammen med en flok unger flere gange om ugen og har altid været med gåpå mod, og er det stadig her hjemme når der er børn på besøg som der er stort set hver week, han er hverken usikker eller meget ked af det, ihvertfald ikke her hjemme og når han har været ude andre steder, han har somregl INGEN tålmodighed og skriger hvis han kommer i højstol og skal sidde der hvis han ikke skal spise eller tegne streger på papir, og barnevogn sover han i og kan gå ture i ´men er ikke god til at sidde stille ihveryfald ikke ved mig,

han har regntøj termodragt osv med så påklædningen mangler bestemt ikke, her hjemme er vi ude hver dag, så han er heller ikke usikker på dette her hjemme

jeg har sagt til hende at jeg aller senest henter 15:00 og det er meget sjælden dette sker,

jeg ved at 2 af de andre børn er er til 15:45 da jeg kender lidt til deres forældre.

men jeg vil ringe til dp-pædagogen imorgen og hører ad for at være sikker(:

tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.