Fru Hansen skriver:
JEg er dagplejer og kommer lige med et indspark.
Jeg spekulerer over hvad den der høje stol og barnevognen er i så høj grad er godt for. Hos dagplejerne kan der være flere ting gældende.
Er han utryg eller grædende i dagplejen? evt. præmatur? Så kunne det være en forklaring.
Mindre børn er ofte mere trygge når de kan se det hele lidt fra oven og udenfor kan det være fordi der var meget vådt og en lille dreng/pige bliver hurtigt kold og våd fordi de sidder eller kravler meget på jorden i forhold til et større barn. MEN motorikken kan selvfølgelig ikke udfordres og udvikles i en stol eller barnevogn så han skal jo kun sidde der når det er nødvendigt.
Har du spurgt hvorfor han sidder så meget oppe?
Selv de varme dage i sommeren har mit græs været vådt og fugtigt fra morgenstunden når vi går ud. Dog ikke mere end en lille purk med det rette tøj godt kan være ude. Har i sørget for godt regntøj/sko til ham?
At i skal give besked om hvornår i henter 3 dage før er da helt hen i vejret. Jeg syntes selv det er rart nogenlunde at vide hvornår børnene hentes så kan jeg planlægge min eftermiddag bedre. Men hos mig henter forældrene da når de vil. Det er jo deres børn, jeg er bare så heldig at have dem til låns.
Nogle kommuner skal forældren dog give besked om afhentning da børnene kan have forskellige tider eller deltid. De steder skal dagplejeren registrere hvornår barnet kommer og går.
Vigtigst af alt når din dagplejer ikke vil lytte er at inddrage pædagogen.
han har fra han var helt spæd været sammen med en flok unger flere gange om ugen og har altid været med gåpå mod, og er det stadig her hjemme når der er børn på besøg som der er stort set hver week, han er hverken usikker eller meget ked af det, ihvertfald ikke her hjemme og når han har været ude andre steder, han har somregl INGEN tålmodighed og skriger hvis han kommer i højstol og skal sidde der hvis han ikke skal spise eller tegne streger på papir, og barnevogn sover han i og kan gå ture i ´men er ikke god til at sidde stille ihveryfald ikke ved mig,
han har regntøj termodragt osv med så påklædningen mangler bestemt ikke, her hjemme er vi ude hver dag, så han er heller ikke usikker på dette her hjemme
jeg har sagt til hende at jeg aller senest henter 15:00 og det er meget sjælden dette sker,
jeg ved at 2 af de andre børn er er til 15:45 da jeg kender lidt til deres forældre.
men jeg vil ringe til dp-pædagogen imorgen og hører ad for at være sikker(:
tak for svar