Hvornår stoppede i med amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Med min datter stoppede jeg da hun var 7 måneder, det valgte hun også selv. Hun blev syg og var meget forkølet, så i et par ville hun kun have vælling i flaske, da det var nemmere at spise. Da jeg så ville til at amme igen ville hun ikke, og bed mig hver gang jeg prøvede

Med min søn stoppede jeg også da han var 7 måneder, det var efter råd fra sp. Han ville ikke have fast føde overhovedet, og da han var en meget stor dreng spiste han næsten hele tiden, også om natten. Det var også meget hårdt for mig, da det jo kræver meget energi at producere så meget mælk.
Så han skulle tvinges til at spise noget andet mad, men da beslutningen først var taget gik det meget nemt med at vænne ham fra.

Har egentlig gerne villet amme begge børn til de blev ca 1 år, men sådan gik det så desværre ikke.

Rikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2009

mortil(nichlasogmathias)

min dreng er 6½ mdr. jeg ammer endnu, men vil gerne stoppe, men han er også meget afhænnig af det ,så ved hvor svært det er...jeg syntes når de begynder at trække op i trøjen så er det tid til at stoppe. men det er svært når de græder og gerne bare vil ind til mor og putte med en tår mælk...

Anmeld

1. januar 2009

Katjaro

Jeg ved faktisk ikke hvornår jeg synes børn er blevet for store til at blive ammet - derfor har jeg svaret "ved ikke".

Men jeg ved hvornår jeg bliver pikeret - det er når et barn der tydeligvis spiser alm. mad og har gjort det længe. Går hen og hiver mors bluse op og tager for sig af retterne.
Det kan jeg ikke have.

Men den hvor der ammes f.eks. om morgenen/aftenen inden for hjemmets vægge, hvor det er en hyggestund for mor og barn. Couldn't care less.

Dicte sagde selv fra da hun var omkring 6 måneder. Så var det slut med amningen herfra. Hun er så fra hun var helt lille både blevet ammet og så er der suppleret op med flaske. Men det sjove var - selv flasken ville hun ikke tage hvis hun lå tæt - kun hvis hun f.eks. lå på mine ben eller lå i sin seng, ville hun tage flasken - men okay, hun har aldrig været et "puttenusse barn".

Men amning er godt - ingen tvivl om det, og de færreste flaskebørn stopper jo med flasken før et sted mellem de er 1 og 2 år gamle.

Hilsen Katja 21+1

Anmeld

1. januar 2009

BellaT

Anja Nørreslet skriver:

Og da vi stoppede satte jeg bare plastre på brystvorterne en morgen og sagde de var gået i stykker. Den næste uge ville hun se om de stadig var i stykker og så var det det. I den tid jeg havde plastre på brokkede hun ikke sig en gang

Altså, hvor er det bare sødt! Kunne ikke lade være med at grine højt. Plaster på, gået i stykker... Ha Ha. Det er da genialt! Kan lige forestille mig hvordan det er blevet fortalt i dp/vs af den lille.. Så sødt....

Helle - som bare lige MÅTTE kommentere dette.

Anmeld

2. januar 2009

Lullaby

Altså, hvor er det bare sødt! Kunne ikke lade være med at grine højt. Plaster på, gået i stykker... Ha Ha. Det er da genialt! Kan lige forestille mig hvordan det er blevet fortalt i dp/vs af den lille.. Så sødt....

Helle - som bare lige MÅTTE kommentere dette.
Ja og det gik smertefrit så det regner jeg helt klart med at gøre igen

Anmeld

3. januar 2009

Cris

Du må amme så længe I har lyst til!

http://ammenet.dk/wiki/langtidsamning

Anmeld

4. januar 2009

Miamaja

Eva skriver:

Jamen, er du glad for at amme og hun er glad for at blive ammet...HVORFOR så stoppe...ja, jeg kan altså ikke se det og de mennesker der mener det er ulækkert..tja, det fortæller vel i virkeligheden mere om dem og deres tanker,ikke...
AM; alt du kan...du gør det bedste for dit barn og det giver da hende så meget og god kontakt og tryghed....bare det var mine der havde gidet så længe...skønt.,
Og det er vel bare morgen, eftermiddag og nat...
Knus Eva...

helt enig

Anmeld

4. januar 2009

H+S Skjolgborg.

jeg ville sige mellem 1-1½ år...
Min søn amme jeg de føste 4-5 mdr og min datter i 2 mdr.
Jeg have så meget mælk af jeg kunne sælge af det fik mælke knuder osv især med min søn.Hverken de eller jeg ikke kunne følge med så jeg amme lidt ud og ellers så var det mere aften og morgen de fik fra mig.
Udover det var de lidt tidlig i af få vælling ca 2½ mdr gammel 1 gang
(fik kun nat vælling) og var vilde med det begge to..
syntes dem der amme sine børn hvor de er så stor som f.eks er for klamt og ville aldrig som mor gå med til det har set nogle på http://www.youtube.com/

Anmeld

4. januar 2009

Bønnen

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg er ved at forsøge at trappe ned på natamningen. (skulle jo have gjort det da hun var 9 mdr, Men der var som sagt, lige så meget). Men det er bare svært når hun skriger om natten, og bliver ved med at forsøge sig.

Jeg har desværre ikke nogen mand/kæreste!! De trofaste hænger jo ikke ligefrem på træerne . Så der er kun mig til at tage mig af "problemet". Jeg har så meget jeg skal have snakket med SP om, så jeg tror jeg vil snakke med hende om det her også.

Og ja hun er ved at være for stor, men for mig virker det heldigvis ikke SÅ forkert endnu

Men også tak for dit svar

Det er så dejligt at høre alle jeres meninger og gode råd

Jeg stoppede ved den ældste da hun var 16 mdr og den yngste da han var 12½ mdr og begge gange stoppet amningen unden mandens hjælp.
Har ammet mindre hen af vejen og så har de fået den tår inden sengetid som de plejede og næste gang blev et glas vand istedet for bryst. Det har jo selvfølgelig ikke været sagen, men et glas vand og så fik de sutten og lagt ned igen. Aede dem på hovedet og snakkede stille til dem og de faldt til ro.
Efter 1-2 nætter har de sovet igennem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.