Hvornår stoppede i med amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2008

Stumpen

Mormilla skriver:

Jeg synes at der er en grænse. Og det er når barnet selv tager brystet!!! Jeg synes at et år er nok!!! De kan jo os få trykhed på andre måder!!!

Jeg må så erkende at for mig handler tryghed for barnet ikke om at få bryst.. Min datter var så også flaskebarn og vil til hver en tid mene at jeg har givet hende lige så meget tryghed som hvis jeg havde givet bryst...
Qnus Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2008

heaven

Stumpen skriver:

Hov kan se at jeg svarede forkert.. Jeg læste dit indlæg som endte ud med hvor længe ammede I og det var det jeg svarede på og ikke det spørgsmål der stod ovenover valgmulighederne.. Ups, skal nok nærlæse næste gang ;O)
Qnus Anja..

hehe, ups herfra også.... det samme her, stemte også hvor længe jeg ammede....

Jannie

Anmeld

30. december 2008

Mormilla

Stumpen skriver:

Jeg må så erkende at for mig handler tryghed for barnet ikke om at få bryst.. Min datter var så også flaskebarn og vil til hver en tid mene at jeg har givet hende lige så meget tryghed som hvis jeg havde givet bryst...
Qnus Anja..

Det gir os den samme trykhed, at gi dem flaske

Anmeld

30. december 2008

Astrid P

Jeg synes ikke man kan sige generelt hvor længe børn skal ammes. De og vi er forskellige, og som Eva siger, så skal man da amme så længe man selv og barnet gerne vil det! Det der med at stille regler op for hinanden er simpelthen for svært, for vores grænser er forskellige...

Selv ammede jeg fuldt ud i 5 måneder, og derefter delvist indtil min datter var 10 måneder. Så gad hun ikke rigtigt mere, så det gik over helt af sig selv. Jeg ville ikke have haft noget imod at fortsætte, men havde heller ikke noget imod at få mine babser for mig selv igen, så det var fint for os begge at det gik på den måde!

Anmeld

30. december 2008

Mutti2

Eva skriver:

Jamen, er du glad for at amme og hun er glad for at blive ammet...HVORFOR så stoppe...ja, jeg kan altså ikke se det og de mennesker der mener det er ulækkert..tja, det fortæller vel i virkeligheden mere om dem og deres tanker,ikke...
AM; alt du kan...du gør det bedste for dit barn og det giver da hende så meget og god kontakt og tryghed....bare det var mine der havde gidet så længe...skønt.,
Og det er vel bare morgen, eftermiddag og nat...
Knus Eva...

Søde Eva

Jeg elsker at læse dine svar/indlæg, for du er sgu altid så ærlig, og står ved dine holdninger Det er fantastiske egenskaber at have

Jeg er slem til at give efter hvis andre begynder at pådutte mig noget (ikke altid, men tit).

Og ja, jeg nyder at amme, jeg nyder de stunder hun gider at ligge hos mig, og blive nusset, hvor alt rundt om os, bare nærmest er ligegyldigt. Jeg nyder den mor/barn kontakt vi har i de stunder. Og jo det er morgen/ eftermiddag/ aften og nat.

jeg er heller ikke helhjertet med den beslutning om at stoppe. Alligevel føler jeg det er på tide!!
Men jeg kan da stoppe med nat-amningen og se hvordan det går

Anmeld

31. december 2008

twinboys

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg har også stadig vildt meget mælk, og jeg er vel en smule nervøs for hvordan melonerne kommer til at se ud når jeg stopper

Hvad fik du for mælk, når du solgte det?? De gider helt sikkert ikke have sådan noget "gammelt" mælk (gammel, da min prinsesse er ved at være 11 år). Men pengene havde nu været dejlige

Hvornår stoppede du så med at give dem din mælk på flaske??

- Også tak for svar til dig

10mdr. tror jeg at de fik min mælk, men hvornår jeg stoppede med flaskerne kan jeg desværre ikke huske, for jeg har født dem i uge 25+0 og de fik sutteflaske lidt længere tid end normalt...og ja idag er de 5½år så beklager kan ikke helt huske det mere... Men de startede på risgrød da de var 8 mdr. og reelt hvis de var blevet i maven ja så startede de på grød som 4 mdr...

Forvirret ja så forstår jeg det godt...

Majbritt

Anmeld

31. december 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Skid hul i, hvad andre mener. Selv om det er svært, især når det er første barn, og vel også når du er alene med din datter. Det vigtigste er, at din datter er tryg, og at ammenedtrapningen foregår i et tempo, hvor I begge kan være med. Tager jeg helt fejl, hvis jeg fornemmer, at du ikke er helt klar til at stoppe amningen?

Tag en snak med din sundhedsplejerske.

Kh
Karoline (der ammede nr 1 til hun var 1½ år, nr 2 til han var 1 år, og nr 3 på knap 17 mdr ammes stadig)

Anmeld

31. december 2008

Lise

Jeg synes du skal amme hende så længe i BEGGE har lyst - mælken er fyldt med gode ting...hun har dog ikke behov for de ting længere...

Jeg fik nok da min søn var syv mdr. Jeg havde mælk nok til hele neonathalafdelingen, men jeg orkede det ikke længere... så jeg tog faktisk sådan nogle piller der skulle stoppe min mælkeproduktion - og de virkede på under et døgn. Og barnet som ikke havde ville tage en flaske nogensinde tog den derefter (den vil han så ikke give op nu...).

Anmeld

31. december 2008

Lullaby

Jeg ammede den store indtil hun var næsten 2 år. Til sidst var det bare morgenhygge men vi nød det begge 2. Men da hun hver gang blev sur ville have babs også når vi var ude og handle så måtte jeg stoppe. Regner med, at den lille også bliver ammet lige så længe

Anmeld

31. december 2008

Lullaby

Og da vi stoppede satte jeg bare plastre på brystvorterne en morgen og sagde de var gået i stykker. Den næste uge ville hun se om de stadig var i stykker og så var det det. I den tid jeg havde plastre på brokkede hun ikke sig en gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.