Hvornår stoppede i med amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår bliver børnene for gammel til amning??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.906 visninger
39 svar
0 synes godt om
30. december 2008

Mutti2

Hej Piger.

Først vil jeg lige ønske jer alle et rigtigt godt nytår pas nu godt på jer selv, hinanden og jeres skønne børn

Jeg har en datter der her om 1½ uge bliver 1 år. Og jeg ammer stadig. Jeg nyder den kontakt vi har når hun bliver ammet.

Hun har siden hun var 6 mdr sommetider selv kravlet over og lagt sig i mit skød, og hevet i trøjen. Det virker ofte en smule forkert

Hun er meget meget glad for at blive ammet. Når jeg henter hende i dagplejen, begynder hun at pyldre efter hun har givet mig stort mys. Og så går hun over i at græde indtil hun får sin vilje om at få bryst. Så inden vi tager hjem, må jeg sidde der og amme.
Hun bliver ammet om morgenen inden vi står op (hun spiser øllebrød i dagplejen). Så får hun igen når jeg henter hende. igen efter aftensmad, og så ammes hun stadig lidt om natten.
Jeg har givet hende vælling i et par måneder, inden sengetid, men i de sidste par uger, har hun ikke villet tage det.

Nu bliver hun snart et år, og jeg er begyndt at gerne vil trappe ned og stoppe amningen. Men jeg ved ikke om jeg kan få hende til det. Jeg er slem til at sige nej til hende, og har svært ved at modstå hendes gråd. Det piner mig når hun er ulykkelig!!
Men jeg synes bare at hun er ved at blive for stor til amning.

Det var min mening at stoppe i nov. da hun blev 10 mdr!! Men eftersom at vi havde flytning, ny dagpleje og en helt ny hverdag at få op at stå, synes jeg ikke det var tiden at pådutte hende noget nyt her også.

Hvornår stoppede i?? Og hvornår mener i det er ved at være tid til at stoppe??
Det er okay at være helt ærlig Jeg ber jo selv om det.

De kærligste hilsner

Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2008

Honningblomst

Øv, jeg har flere svar...jeg stoppede ikke nogen af de tre gange...det gjorde mine børn selv.
Den ene sagde fra da han var knap 10mdr, den næste var 5½ md. og den sidste 6½ md...passede mig godt at de selv valgte fra....

Anmeld

30. december 2008

twinboys

7mdr. gamle... Havde meget mælk... Solgte også til Skejby sygehus...

Og efter 7mdr. gik vi over på sutteflaske og deri fik de også min mælk... Så længe har de fået min mælk...

Majbritt

Anmeld

30. december 2008

LotteN

jegendte med kun og amme min pige 2 gang om dagen, resten af tiden får hun alm. mad og der kunne mælkeproduktionen åbenbart ikke lige finde ud af det mere.. så efter 6 1/2 månede var jeg tom for mælk!

Jeg synes måske det bliver formeget, når børnene selv kommer hen og trækker op i blusen og i den dur... og synes du ammer hende rigtig mange gange på en dag...! bare min mening..

Men jeg ville da slev gerne have ammet min datter et par måneder mere end kun 6 1/2 månede!

Anmeld

30. december 2008

heaven

hrum, Lasse valgte selv fra da han var 5,5 mdr, det passede mig fint. Jeg ville personligt have meget svært ved det du beskriver, så er de for store efter min mening. Så jeg kan godt forstå du gerne vil stoppe nu, men et råd kan jeg ikke give dig.... måske ta en lille snak med sp, eller starte med at fratage et ammemåltid af gangen, f.eks at du i en periode ikke tager hende om natten - du dufter jo af mælk. Men det kræver jo du har en mand, det ved jeg ikke om du har..

Jannie

Anmeld

30. december 2008

starsofheaven

Jeg stoppede med at amme min datter da hun var 5 mdr, der kunne jeg desværre ikke følge med mere da hun ville have mere end jeg havdet. Savner det da men jeg synes det der er vigtigst for min datter er at hun bliver mæt. Men hun tog meget på da jeg ammede, ja det var næsten ren fløde

Anmeld

30. december 2008

Mutti2

Eva skriver:

Øv, jeg har flere svar...jeg stoppede ikke nogen af de tre gange...det gjorde mine børn selv.
Den ene sagde fra da han var knap 10mdr, den næste var 5½ md. og den sidste 6½ md...passede mig godt at de selv valgte fra....

Hehe.... snyd. Jeg ville ønske at Milla-Victoria også selv ville sige fra, så jeg ikke behøvede at bøvle med det

Det havde da godt nok gjort hele situationen meget nemmere

- Tak for svar

Anmeld

30. december 2008

Fam. Madsen

Jeg har aldrig ammet da jeg ikke havde mælk...

men jeg vil sige max 6mdr. men synes det er svært for man skal jo også selv have det godt med og stoppe...

Anmeld

30. december 2008

Mutti2

twinboys skriver:

7mdr. gamle... Havde meget mælk... Solgte også til Skejby sygehus...

Og efter 7mdr. gik vi over på sutteflaske og deri fik de også min mælk... Så længe har de fået min mælk...

Majbritt

Jeg har også stadig vildt meget mælk, og jeg er vel en smule nervøs for hvordan melonerne kommer til at se ud når jeg stopper

Hvad fik du for mælk, når du solgte det?? De gider helt sikkert ikke have sådan noget "gammelt" mælk (gammel, da min prinsesse er ved at være 11 år). Men pengene havde nu været dejlige

Hvornår stoppede du så med at give dem din mælk på flaske??

- Også tak for svar til dig

Anmeld

30. december 2008

Mormilla

Jeg stoppede da han var 6 mån. Det var min plan at amme til han var 8 mån. men der var ikke mælk nok til ham Men jeg synes ikke at man skal amme mere end et år... Slet ikke når de selv går til fadet!!! Det ser jo tosset ud når man er i byen, og ens barn går hen og tager brystet af sig selv.
Men det er bare min mening...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.