Hvornår stoppede i med amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2008

Mie A

Min store pige ammede jeg i 5 uger - min søn ammede jeg i 6 måneder - så synes jeg at det virkede akavet - den mindste håber jeg at kunne amme til hun er 8-9 mdr- men nu må vi se hvordan jeg har det, når hun bliver større.
Jeg synes at det er helt op til folk selv, hvor længe de vil amme. Der er jo ingen der tager skade af det!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2008

Mutti2

LotteN skriver:

jegendte med kun og amme min pige 2 gang om dagen, resten af tiden får hun alm. mad og der kunne mælkeproduktionen åbenbart ikke lige finde ud af det mere.. så efter 6 1/2 månede var jeg tom for mælk!

Jeg synes måske det bliver formeget, når børnene selv kommer hen og trækker op i blusen og i den dur... og synes du ammer hende rigtig mange gange på en dag...! bare min mening..

Men jeg ville da slev gerne have ammet min datter et par måneder mere end kun 6 1/2 månede!

Min datter spiser selvfølgelig også mad hver dag. Hun får 3 store måltider (hun spiser alt hvad jeg får) og 3 x frugt/snacks i løbet af dagen. Ellers drikker hun selvfølgelig sødmælk, så hun får jo helt sikkert andet end min mælk

Hun spiser meget men tager ikke på

(Hun vejer nu 8,2 kg og vejede ved fødslen 3030)

Jeg synes det er svært, at tage sig sammen til at tage kampen op, når jeg ved hvor glad hun er for amningen!!

Anmeld

30. december 2008

Mutti2

heaven skriver:

hrum, Lasse valgte selv fra da han var 5,5 mdr, det passede mig fint. Jeg ville personligt have meget svært ved det du beskriver, så er de for store efter min mening. Så jeg kan godt forstå du gerne vil stoppe nu, men et råd kan jeg ikke give dig.... måske ta en lille snak med sp, eller starte med at fratage et ammemåltid af gangen, f.eks at du i en periode ikke tager hende om natten - du dufter jo af mælk. Men det kræver jo du har en mand, det ved jeg ikke om du har..

Jannie

Jeg er ved at forsøge at trappe ned på natamningen. (skulle jo have gjort det da hun var 9 mdr, Men der var som sagt, lige så meget). Men det er bare svært når hun skriger om natten, og bliver ved med at forsøge sig.

Jeg har desværre ikke nogen mand/kæreste!! De trofaste hænger jo ikke ligefrem på træerne . Så der er kun mig til at tage mig af "problemet". Jeg har så meget jeg skal have snakket med SP om, så jeg tror jeg vil snakke med hende om det her også.

Og ja hun er ved at være for stor, men for mig virker det heldigvis ikke SÅ forkert endnu

Men også tak for dit svar

Det er så dejligt at høre alle jeres meninger og gode råd

Anmeld

30. december 2008

Honningblomst

Jamen, er du glad for at amme og hun er glad for at blive ammet...HVORFOR så stoppe...ja, jeg kan altså ikke se det og de mennesker der mener det er ulækkert..tja, det fortæller vel i virkeligheden mere om dem og deres tanker,ikke...
AM; alt du kan...du gør det bedste for dit barn og det giver da hende så meget og god kontakt og tryghed....bare det var mine der havde gidet så længe...skønt.,
Og det er vel bare morgen, eftermiddag og nat...
Knus Eva...

Anmeld

30. december 2008

Mutti2

starsofheaven skriver:

Jeg stoppede med at amme min datter da hun var 5 mdr, der kunne jeg desværre ikke følge med mere da hun ville have mere end jeg havdet. Savner det da men jeg synes det der er vigtigst for min datter er at hun bliver mæt. Men hun tog meget på da jeg ammede, ja det var næsten ren fløde

hvor meget tog hun på?????

For min lille prinsesse tager sgu ikke rigtigt på
Jeg putter endda ekstra smør i maden, hun får sødmælk, og masser af mælk fra mig. Jeg ved det mætter hende at blive ammet, det er jeg slet ikke i tvivl om, men hun tager bare ikke på :-(

Hun har taget 400 gr på, på over 3 mdr!!!!

Tak for svar

Anmeld

30. december 2008

Honningblomst

Milla-Victoria's mor skriver:

hvor meget tog hun på?????

For min lille prinsesse tager sgu ikke rigtigt på
Jeg putter endda ekstra smør i maden, hun får sødmælk, og masser af mælk fra mig. Jeg ved det mætter hende at blive ammet, det er jeg slet ikke i tvivl om, men hun tager bare ikke på :-(

Hun har taget 400 gr på, på over 3 mdr!!!!

Tak for svar

Men hun trives...min søn tog ikke på et helt år....tag det roligt, du ved lige netop hvad der er rigtigt for jer-smiler

Anmeld

30. december 2008

heaven

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg er ved at forsøge at trappe ned på natamningen. (skulle jo have gjort det da hun var 9 mdr, Men der var som sagt, lige så meget). Men det er bare svært når hun skriger om natten, og bliver ved med at forsøge sig.

Jeg har desværre ikke nogen mand/kæreste!! De trofaste hænger jo ikke ligefrem på træerne . Så der er kun mig til at tage mig af "problemet". Jeg har så meget jeg skal have snakket med SP om, så jeg tror jeg vil snakke med hende om det her også.

Og ja hun er ved at være for stor, men for mig virker det heldigvis ikke SÅ forkert endnu

Men også tak for dit svar

Det er så dejligt at høre alle jeres meninger og gode råd

uha ja, at stå med det alene om natten.... så fik hun sgu også lov at spise her kan jeg fortælle..... alt for min nattesøvn, hehe....

Go ide at vende det med sp, nu du alligevel gerne vil have fat i hende.... og så en anden ting - jeg tror det er vigtigt at du ER KLAR på at stoppe, sådan helt ind i hjertet... ellers kan hun mærke det, og så er det da en endnu mere træls proces for jer?? og så håber jeg ikke du har fået tankerne om at stoppe, "bare" fordi du er lidt træt af, hvad andre tænker om det, fordi hun er stor?? du lyder jo egentlig glad nok for at amme??

Jannie

Anmeld

30. december 2008

Mutti2

Mormilla skriver:

Jeg stoppede da han var 6 mån. Det var min plan at amme til han var 8 mån. men der var ikke mælk nok til ham Men jeg synes ikke at man skal amme mere end et år... Slet ikke når de selv går til fadet!!! Det ser jo tosset ud når man er i byen, og ens barn går hen og tager brystet af sig selv.
Men det er bare min mening...

hehe.... heldigvis gør hun det ikke rigtigt når vi er andre steder, ud over hos familien, og hos dagplejeren Jeg tror ikke jeg har oplevet det inde i byen, ud over hvis hun har siddet i hendes slynge, hvor jeg så har kunnet amme uden nogen opdagede det

Anmeld

30. december 2008

Mormilla

Eva skriver:

Jamen, er du glad for at amme og hun er glad for at blive ammet...HVORFOR så stoppe...ja, jeg kan altså ikke se det og de mennesker der mener det er ulækkert..tja, det fortæller vel i virkeligheden mere om dem og deres tanker,ikke...
AM; alt du kan...du gør det bedste for dit barn og det giver da hende så meget og god kontakt og tryghed....bare det var mine der havde gidet så længe...skønt.,
Og det er vel bare morgen, eftermiddag og nat...
Knus Eva...

Jeg synes at der er en grænse. Og det er når barnet selv tager brystet!!! Jeg synes at et år er nok!!! De kan jo os få trykhed på andre måder!!!

Anmeld

30. december 2008

Stumpen

Hov kan se at jeg svarede forkert.. Jeg læste dit indlæg som endte ud med hvor længe ammede I og det var det jeg svarede på og ikke det spørgsmål der stod ovenover valgmulighederne.. Ups, skal nok nærlæse næste gang ;O)
Qnus Anja..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.